Avto > Iz druge roke
53321 ogledov

Tehničnega pregleda ne opravijo niti tri leta stari avtomobili

AMZS tehnični pregled Saša Despot
V Nemčiji ugotavljajo, da so novi predpisi o merjenju trdnih decev v izpuhu dizelskih motorjev tako strogi, da tehničnih pregledov ne opravi niti marsikateri tri leta star avtomobil.

O meritvah trdnih delcev v izpuhu, ki ga bodo na tehnične preglede počasi uvedle vse države, smo že pisali. 1. julija 2023 so jih začeli izvajati tudi v Nemčiji, kjer ugotavljajo, da veliko dizelskih avtomobilov zaradi previsoke vsebnosti trdnih delcev v izpuhu ne opravi niti prvega tehničnega pregleda po treh letih.

Za težave so krivi filtri trdnih delcev, DPF filtri, ki zadržujejo saje, ki v motorju nastanejo med nepopolnim zgorevanjem dizelskega goriva, in so zelo občutljiva komponenta sistema za zmanjševanje škodljivih izpustov. Da se DPF filtri ne bi prehitro zamašili, se regenerirajo z občasnim sežiganjem saj, ki se izvede, ko izpušni sistem med daljšimi vožnjami doseže dovolj visoko temperaturo.

Servisna lučka DPF filter | Avtor: Pexels Pexels

Težave pa nastopijo, če se njihovi lastniki z dizelskimi avtomobili vozijo le na kratke razdalje in izpušnemu sistemu ne dajo možnosti, da bi izvedel regeneracijo DPF filtra. V tem primeru se zmožnost DPF filtra, da zadržuje saje, zmanjša in ravno to je razlog, da tisoče avtomobilov že po treh letih ni opravilo tehničnega pregleda, na katerem so merili tudi vsebnost trdnih delcev v izpuhu.

Drago popravilo na lastne stroške

Kot poroča nemški avtomobilski klub ADAC, je zgolj med 1. avgustom in 30. oktobrom lani zaradi te težave tehničnega pregleda ni opravilo kar 3,4 odstotka od 950.809 pregledanih avtomobilov.  V številkah to predstavlja 32.285 dizelskih avtomobilov. Izpostaviti velja, da je v tem primeru šlo za razmeroma nove avtomobile, ki ustrezajo okoljskemu merilu Euro 6.

Med avtomobili, ki so prevozili do 50.000 kilometrov, je bilo neprimernih za udeležbo v prometu 2,8 odstotka, med avtomobili, ki so prevozili med 50.000 in 160.000 kilometrov, je bilo takšnih 3,3 odstotka, med avtomobili, ki so prevozili več kot 160.000 kilometrov, pa jih tehničnega pregleda zaradi prevelike vsebnosti trnih delcev v izpuhu ni opravilo 4,7 odstotka. To je resna zadeva, ker takšni avtomobili ne smejo voziti, dokler lastniki ne odpravijo napake, kar jih lahko stane do 3.000 evrov. Še bolj nerodno je, da popravila zamašenega DPF filtra ne krije tovarniško jamstvo.

Emisije, izpušni plini | Avtor: Volkswagen Volkswagen

 

Različne metode

Za težave je kriva tudi sprememba pri merjenju vsebnosti izpušnih plinov. S 1. julijem 2003 so namreč z merjenja tako imenovanega absorpcijskega koeficienta prešli na merjenje koncentracije trdnih delcev v izpuhu. V izpuhu je dovoljena koncentracija do 250.000 trdih delcev na kubični centimeter, z dobrimi DPF filtri pa lahko dosežemo koncentracijo 10.000 na kubični centimeter. A očitno vsi ne delujejo ustrezno.

Pri ADAC pojasnjujejo, da je težava med drugim tudi posledica različnih metod meritev med postopkom homologacije avtomobila in metodologije meritev na tehničnih pregledih. Način meritev proizvajalcev, ki merijo izpuste trdnih delcev na kilometer, je na tehničnih pregledih nemogoče izvajati, saj bi bile predrage in bi zahtevale preveč časa. To je po drugi strani tudi razlog, da popravila neustreznega DPF filtra ni mogoče uveljavljati v okviru tovarniške garancije.

ADAC zato proizvajalce avtomobilov poziva, naj sisteme za zadrževanje trdnih delcev zasnujejo tako, da bodo ustrezali tudi zahtevam tehničnih pregledov. Pozivajo jih tudi, naj kot znamenje dobre volje prizadetim lastnikom njihovih avtomobilov pokrijejo stroške zamenjave neustreznih DPF filtrov.

dezurni@styria-media.si

Komentarjev 23
  • Idioti 10:08 17.maj 2024.

    Imam 13 let starega dizla Opel ECO z PDF ventilom . Na vsakem teh. pregledu je stanje izpuhov , po besedah pregledovalca kot pri novem motorju , Res pa je , da pred teh. p. naredim krog čez Katarino iz ...prikaži več Horjulske smeri , potem pa še enkrat iz Sore in direkt v Viator na tehnični . Auspuh se tako segreje , da sem se prvič , ko sem to izvedel , opekel na njegovem koncu , me je zanimal kolk je vroč !

  • Avatar Zoran
    StarMačk 14:49 14.maj 2024.

    Že pred uvedbo DPF filtrov so imeli največ težav tisti vozniki dizlov, ki so imeli prekratke vožnje, da se motor niti ni mogel ogreti na delovno temperaturo, kaj šele nekaj kilometrov prevoziti na njej. Z uvedbo DPF filtrov so se ...prikaži več težave pri teh voznikih le še stopnjevale! Sam sem imel pred desetletjem prvo težavo z DPF filtrom šele po dobrih 150.000 prevoženih km, ko je bilo potrebno odstraniti saje, ki ostanejo po regeneraciji. Ampak to je po toliko km pričakovana težava DPF filtrov...

  • Avatar Garancija
    Garancija 10:42 14.maj 2024.

    Je pa res,da naš avtopark postaja starejši zaradi 30% povečanja cen vozil,posledično so dražja tudi rabljena,plače pa bodo šle gor le vladi in poslancem in to za 40%,tako da naj kar oni kupujejo