• Pet 11 do 21 °C
  • Sob 9 do 20 °C
  • Ned 9 do 20 °C
več na vreme.net

Miro Cerar

34 komentarjev

Poskus Cerarjeve preobrazbe: iz neodločnega politika v liderja

Na štiri oči naj bi nesoglasja ta teden razčistila premier Miro Cerar in predsednik parlamenta Milan Brglez. Analitiki menijo, da gre za veliko več, kot le spor med najmočnejšima človekoma SMC.

Sergeja Hadner Hvala / Ljubljana

 

Oblikovanje nove podobe Mira Cerarja poteka tudi na družbenih omrežjih, z objavami, ki Mira Cerarja prikazujejo kot kot prijetnega, dostopnega in zavzetega politika ... (Foto: Saša Despot)

Spor med Mirom Cerarjem in Milanom Brglezom naj ne bi nastal le zaradi Brglezovega nasprotovanja noveli zakona o tujcih, pač pa gre za stopnjevanju napetosti v stranki SMC za merjenje moči med najmočnejšima osebama v stranki, predsednikom vlade in predsednikom parlamenta. Hkrati je premier Cerar z zahtevo po odstopu Brgleza z mesta podpredsednika stranke skušal razbliniti mit o mencavem in neodločnem politiku. 

"Gre za rebranding premiera"

 
"Cerarjevo ostro retoriko vidim bolj kot del celovitega rebrandinga premierja, a vendar nastopa tudi v vlogi strnitve vrst v SMC, kjer se za prevlado bori več različnih struj," pravi Domen Uršič, piarovec in strokovnjak za politični marketing.

Nesoglasja v stranki SMC, ki je nastala zgolj nekaj mesecev pred volitvami, so po mnenju Uršiča, povsem logična. "Kot kaže pa želi premier v volilno leto vstopiti kot nesporen vodja stranke. Vseeno pa je Cerarjeva odločitev bolj kot znotraj-strankarski namenjena zunanji javnosti, z namenom rebrandinga premierja," pravi Uršič.

"Najprej disciplina v stranki"

 
"Ta poteza je za Cerarja nujna iz dveh razlogov. Najprej v luči njegove piarovske preobrazbe, ki jo spremljamo zadnje mesece. Če se želi v javnosti prikazati kot močan in odločen voditelj, mora najprej vzpostaviti disciplino v svoji stranki," meni tudi politični analitik Sebastjan Jeretič.

Oba analitika se strinjata, da Cerarjeva vlada doslej ni dosegla nekih vidnih rezultatov. "Recimo reforma zdravstvene ministrice, ki se sedaj kaže kot prazen piarovski trik, saj stroka iz dneva v dan kritizira posamezne elemente njenih predlogov," pravi Jeretič. "Prav disciplina je edino, na kar se bo lahko zanesel v finišu mandata, ko bo na dnevnem redu precej pomembnih odločitev." 

"Skrivni" izraelski svetovalec

Za oblikovanje odločnejše podobe Mira Cerarja so v kabinetu najeli izraelskega stratega Eisina Asafa. Asaf je strateg, ki je do dvakratne zmage na parlamentarnih volitvah pomagal tudi srbskemu premierju Aleksandru Vučiću.

Odločnost pa je premier Cerar pokazal že pri vztrajanju pri podpori ministrici Milojki Kolar Celarc, s katero je koalicijski SD in Desus potisnil v kot. 

Etiko in moralo nadomestil z odločnostjo

Danes spremljamo spremenjeno taktiko, ki Cerarja prodaja kot odločnega leaderja vlade (in stranke, zato tudi poziv Brglezu k odstopu). Politikovo podobo se pač ustvarja glede na potrebe volilnega telesa in te so se od zadnjih volitev spremenile.

 

Domen Uršič, piarovec in strokovnjak za politični marketing
"V razgretem predvolilnem obdobju je bila zmagovalna strategija osredotočenost na etiko in moralo, kot premier pa mora pokazati mnogo več. Zato danes spremljamo spremenjeno taktiko, ki Cerarja prodaja kot odločnega leaderja vlade. Politikova podoba se pač ustvarja glede na potrebe volilnega telesa in te so se od zadnjih volitev spremenile," pravi Uršič.

S spremembo PR-teama je komuniciranje z javnostjo veliko bolj strateško."Vprašanje pa je, ali samohvala te vlade ne odstopa preveč od vsebinske praznine in razočaranja javnosti zaradi še ene v nizu vlad, ki ne zna vzpostaviti reda v državi in spremeniti tistih sistemov, ki dušijo razvoj," meni Jeretič.
 

Nov Cerarjev imidž tudi na družbenih medijih

Oblikovanje nove podobe Mira Cerarja poteka tudi na družbenih omrežjih, z objavami, ki Mira Cerarja prikazujejo kot kot prijetnega, dostopnega in zavzetega politika, ki v rokah drži krmilo.

"To je del koraka naprej v strategiji komuniciranja, ki je zadnje mesece res profesionalna potem, ko je bila v prvem delu mandata zelo klavrna. Z digitalnim komuniciranjem seveda lahko predstavlja svoj novi brand brez filtrov medijev, ki so še vedno skeptični do njegove politike," pravi Jeretič.

"Družbena omrežja so zgolj eden od kanalov komuniciranja, ki ga Cerarjeva ekipa uporablja pri rebrandingu. Pri tem velja, da isto sporočilo in okvir uporabljaš kar najpogosteje in prek vseh orodjih (mediji, digital …). Na družbenih omrežjih je to pač najlažje, saj lahko sami kontrolirajo sporočila," pravi Uršič.

"Koalicija" SMC, SDS in NSi

Smc je ideološko prazna stranka, ki pri enih vprašanjih deluje levo, drugod desno. Ko povlečemo črto, pa je to vsekakor socialistična vlada, ki z novimi in novimi davki duši razvoj srednjega razreda, ki je največja žrtev gospodarske krize. Naš davčni sistem pa ga ohranja v primežu, iz katerega ambiciozni ljudje bežijo v tujino.

Sebastjan Jeretič, politični analitik
Novela zakona o tujcih je bila v državnem zboru sprejeta z glasovi SMC, SDS in NSi, torej je Cerarjeva politika pritegnila tudi desno opcijo. "Ne verjamem, da bi se Cerar želel profilirati kot politik desne sredine, SMC pa bi s takšnim pozicioniranjem kvečjemu izgubljala volivce. Cerar, kot protikandidat Janši, lahko zmaga le z glasovi leve sredine. Bolj kot premik na desno vidim Cerarjeve odločitve kot premik od etike in morale k učinkovitosti vladanja," pravi Uršič. 

Zadnja javnomnenjska raziskava je pokazala, da bi na volitvah še vedno zmagala SDS, ki ima 13,2-odstotno podporo. SMC je z 10,5 odstotka utrdila drugo mesto. "Bolj mislim, da se bo moral potruditi zadržati večji del svojih volilcev, kot da bi jih komu kradel. Zmagal je z glasovi zmerne leve sredine. Če ne bo zadržal dovolj svojih volilcev, bo odprl prostor za iskanje nove alternative v tem delu, saj je pri nas ključ volitev vprašanje, kdo je alternativa Janezu Janši," pravi Jeretič.

sergeja.hadner@zurnal24.si

Vsebine, ki bi vas morda zanimale

Komentarjev (34)

Za oddajo komentarja morate biti prijavljeni!

Morda vas še zanima