Avto
10 ogledov

Audi Googlu: Umirite konje in spoštujte voznika!

Rupert Stadler EPA
Audijev šef Rupert Stadler je opozoril Google, naj tehnološki velikan bolj spoštuje zasebnost voznikov.

Google s hitrimi koraki vstopa v avtomobilsko industrijo. Lastni serijski samovozeči avtomobil, o katerem se zadnje mesece toliko govori, je zgolj eden od produktov, morda še veliko pomembnejši v tem hipu pa je sistem Android Auto, ki iz infotainmenta v avtu ustvarja pravi tablični računalnik z raznovrstnimi funkcijami in razširitvami, ki pridejo prav vozniku in smo jih vajeni kot uporabniki pametnih telefonov s sistemom Android. Pred dnevi so na ceste že zapeljali prvi serijski avtomobili z Android Autom, in sicer iz znamke Chevrolet, sedaj sledi še GM, le vprašanje čase je, kdaj bo val pljusknil tudi med evropske proizvajalce. 

Opel Android auto in apple carplay | Avtor: Opel Opel
A nekateri med njimi so nad prodornostjo Googla, ki s seboj prinaša tudi številne rešitve, kot jih poznamo iz področja klasičnega interneta, tudi zaskrbljeni. Med njimi je koncern Volkswagen oziroma njegova hčerinska znamka Audi, saj je njegov šef Rupert Stadler na torkovem poslovnem dogodku v Berlinu odkrito opozoril giganta, naj umiri konje glede zbiranja podatkov o voznikih in njihovo izkoriščanje za nadaljne oglaševanje ali drugo uporabo. Prav slednje je namreč v zadnjih letih Googlu izneslo ogromno zlatih jajc. 

"Avto je danes postal druga dnevna soba. To je privatni prostor. Edina oseba, ki naj ima dostop do podatkov o vozilu, mora biti stranka," je bil jasen Stadler. "Pri Audiju zasebnost jemljemo resno." Bolj neposredno bi se Stadler težko izrazil, saj je bil med občinstvom tudi Googlov šef Eric Schmidt, ki je sam v govoru izpostavil potrebno sodelovanje med IT industrijo in avtomobilisti.

"Ste v Zgornjem Dupleku? Imamo dobro gostilno za vas!"

Nemška avtoindustrija je  že združila moči v lobiranju pri regulatorjih glede omejitev o širjenju podatkov o avtomobilu in voznikov, v čemer številni vidijo nove dimenzije delovanja tako za oglaševalce kot zavarovalnice. Avtomobili bi namreč lahko stalno poročali o svoji trenutni lokaciji in drugih parametrih, na podlagi česar bi se jim denimo posledično na zaslonih predvajali lokalni oglasi, ali pa bi zavarovalnice na podlagi zbrane diagnostike in primerjav glede prehitre vožnje na določenih odsekih nagrajevale ali kaznovale svoje zavarovance. "Uporabniki ne želijo biti predmet izkoriščanja," pa je glede teh načrtov po poročanju Daily Maila opozoril Stadler. 

Proti Googlovemu načina zbiranja podatkov se je nedavno izrekel tudi Tim Cook, šef Applea, ki je prav tako zatrdil, da je skrb za zasebnost visoko na prioritetni lestvici njihovih izdelkov. Tudi Apple sicer s svojo storitvijo Apple CarPlay kot konkurenca Android Auta vstopa v svet cestne mobilnosti. 

Nemška trojica družno v nakup HERE

Audi ima tudi sam širokopotezne načrte z avtonomnimi vozili, tako je skupaj z Mercedes-Benzom in BMW po poročanju Reutersa pristopil k skupni ponudbi za nakup Nokiine enote HERE, specializirane za digitalne zemljevide. Prav dovršeni digitalni zemljevidi so namreč bistveni za razvoj avtonomnih vozil, pri tem pa je Google v zadnjih letih z združevanjem različnih podatkov nadkrilil tradicionalne ponudnike. 

Komentarjev 3
  • Ejsi_Disi 15:40 28.junij 2015.

    Vem, vem. Leti na pisca, ki očitno zadeve ne zna prevest in vrže angleško besedo v članek. Žal te besede ni v sskj-u. Očitno na Žurnalu tudi prevajati več ne znajo.

  • allstarr111 14:35 28.junij 2015.

    elektronika ki poskrbi za preveč informacij in obenem zabava uporabnika, zdej ali z nedelovanjem določenih funkcij ali reklamami.se pravi če bi mel to v avtu, in bi govoril z sopotnico "ajga a se dol vrževa al kuga? " ...prikaži več bi ta center takoj zabrenčal in predlagal, da gresta v bližnjo trgovino po kondome ali pa kr po zibelko :) tko nekako

  • Ejsi_Disi 10:11 28.junij 2015.

    Kaj hudiča je infotainment?