Avto
149 ogledov

Zakaj danes ne smete prati avtomobila

Mraz Profimedias
Pet zelo pomembnih nasvetov za avto v tako mrzlem vremenu.

Obeta se nekaj resnično mrzlih juter in dnevov, vse skupaj bo popestril še mrzel veter. Vremenoslovci nam v velikem delu države obljubljajo temperature tudi pod -10 stopnjami celzija ter veter, ki bo pihal s sunki nad 70 km/h. Občutek mraza ob takšni kombinaciji je lahko celo -35 stopinj Celzija!

Kaj morate vedeti v takšnih razmerah o vašem avtu?

1. V naslednjih dneh se raje izognite zunanjemu pranju avta. Temperature pod lediščem prek celega dneva pomenijo, da bo voda, ki bo zašla v reže, denimo med vrati, zamrznila, saj niti najboljši sušilci v avtopralnicah ne morejo posušiti vse tekočine. Posledica bo, da morda ne boste mogli odpreti vrat in električnih stekel, ali pa boste to storili z velikim tveganjem poškodovanja zaščitne gume, ki obroblja okvirje, pravijo pri ADAC.

Preventivno pomaga, da gumo namažete z glicerinom, pomaga tudi WD-40, a lahko pušča mastne madeže. Tisti, ki uporabljate klasičen ključ za vstopanje v avto (starejši modeli brez daljinskega odklepanja), z WD-40 namažite ključavnico. 

2. Tekočine. Če ste v posodo za vetrobransko tekočino namešali mešanico, ki naj bi zdržala za kakih -15 stopinj, to morda ne bo dovolj. Med vožnjo in v vetru bo takšna tekočina v cevkah zamrznila. Prav tako bodite previdni z uporabo tekočine med vožnjo, saj v takšnem mrazu obstaja velika verjetnost, da vam bo na vetrobranskem steklu še posebej takoj na začetku vožnje zamrznila in pustila za seboj tanek sloj ledu.

Odštejte tistih nekaj evrov in v posodo nalijte čisti koncentrat. 

3. Baterija in kako vžgati avto. Zmogljivosti baterij se v mrazu drastično poslabšajo, pri -20 stopinjah pa je meja, ko marsikatera tipična baterija povsem obnemi. Nova baterija, ki pri temperaturi zunanjega zraka 27 stopinj Celzija zmore 100-odstotno kaoaciteto, bo pri -18 stopinjah Celzija zmogla komaj še 50-odstotno kapaciteto. 

Bistveno je, da pravi čas prepoznate pešajočo moč vaše baterije. Preverite oba stična kabla in ju očistite morebitne korozije, ki se pojavlja v obliki belega prahu. Nekateri ekstremisti bi svetovali, da baterijo prek noči poskusite dodatno zaščititi pred mrazom oziroma padcem temperature, denimo da jo odenete z odejo ali drugim izolativnim materijalom. Ampak seveda je potrebno vse to pred vožnjo vse odstraniti.

Bodite previdni pri zagonu avta. Preden vključite kontakt, pogasite vse porabnike, kot so luči, ogrevanje, radio ... Pri dizelskem motorju obvezno počakajte, da ugasne lučka z rumeno tuljavo. Če avto po 10 do 15 sekundah vrtenja zaganjača še noče vžgati, počakajte vsaj minuto ali dve, da si lahko baterija opomore, zaganjač pa nekoliko ohladi. Če zaganjač zaradi slabe baterije ne zmore več zavrteti motorja, raje takoj odnehajte. Pomagali bodo morda kakovostni kabli za vžig in priklop na drug delujoč avto, izognite pa se potiskanju avta!

4. Gorivo. Zaradi ekstremno nizkih temperatur utegnejo dizelska vozila na izpostavljenih parkiriščih imeti težave z "zmrznjeno nafto", zato ne bodo vžgala ali pa bodo med vožnjo cukala. Gre za posledice kristalizacije parafina v dizelskem gorivu pri nizkih temperaturah. Vsi ponudniki goriv v zimskem času sicer na črpalkah z dodatki zagotavljajo, da se to ne zgodi prej kot pri temperaturah okoli -20 stopinj. Če ste zadnjič natočili poln rezervoar pred 15. novembrom lani, potem se lahko gorivo kristalizira že pod -10 stopnjami, saj so do takrat z dodatki zagotavljali le takšno mejo filtrirnosti goriva.

Dodatno lahko posameznik prepreči možnost kristalizacije tako, da v rezervoar ulije primeren dodatek. Ampak bistveno je, da se tak dodatek v čim bolj prazen rezervoar ulije še pravi čas. Zelo pomebno je tudi, da pozimi vozite s čim bolj polnim rezervoarjem, saj lahko v nasprotnem nastanek kondenza, ki potone na dno rezervoarja, povzroča veliko težav. 

5. Parkiranje. Vsi nimajo toplih garaž, kjer bi avto zaščiten pred mrazom in vetrom lahko počakal na uporabo, tudi baterije bržkone ne bo nihče odstranjeval in jo odnesel na toplo v stanovanje, ter zjutraj vnovič nameščal. Poskusite avto prek noči parkirati v kakšni javni garaži ali tako, da bo vsaj približno zaščiten od neposrednega mraza in pred sunki vetra - ob steni kakšne stavbe, v zavetrju ... Že s tem se boste lahko učinkovito ubranili jutranjega presenečenja.

dezurni@zurnal24.si

Komentarjev 3
  • 4krogci 19:21 06.januar 2017.

    Ne nakladajte! Danes opran en avto doma na roke, drugi pa na petrolu v pralnici in z nobenim nobenga problema z zamrzovanjem, pa ni en ni drug ni iz visjecenovnega razreda, kaj pa sele nov! Zmrzval so nam ficoti in jugoti!

  • Lavdan 10:48 06.januar 2017.

    KAPACITATIVNOST, kaj je to. Ni čudno A.L. doktor za vse.

  • Pepe007 08:01 06.januar 2017.

    Ko spravljate na plano take članke, se morate zavedati, da pojem "občutek mraza" zaradi vetra za železnino ne velja. Ta pojem se uporablja z živa bitja. Torej dieselsko gorivo ne bo zmrzovalo, ker "občutek mraza" nanj ne vpliva, nikjer pa ...prikaži več ni napovedano, da bi bilo pod -20.