Avto > Avto nasveti
11967 ogledov

Vožnjo v japonkah in natikačih bi morali prepovedati

japonke Žurnal24 main
To je dokazal že naš test, zdaj pa na to vse pogosteje opozarjajo strokovnjaki.

Prometna zakonodaja sicer le splošno določa, da mora biti voznik sposoben upravljati z vozilom, tako psihično kot telesno. Obutve in obleke torej zakonodaja konkretno ne predpisuje, kar pa ne pomeni, da nima vpliva na varno vožnjo.

"Vozniki marsikdaj pozabljamo, kako pomembna je za varno vožnjo obutev. To velja tudi poleti. Natikači, japonki, sandali z visoko peto in podobno so lahko v nepričakovani situaciji, ko je potrebna hitra reakcija voznika, usodni," pravi AMZS inštruktor Danijel Granda in dodaja, da pri normalni vožnji, ko stopalke upravljamo počasi in nadzorovano, ni težav. Ko pa je potreben hiter pritisk na zavoro, se lahko zgodi, da se vrh natikača zatakne ravno za stopalko zavore in vozniku onemogoči pravočasen pritisk ter s tem zaviranje.

Ne vozite bosi

Granda opozarja, da je nevarna tudi vožnja z bosimi nogami, saj je stopalo bolj izpostavljeno, kar lahko v nepredvideni situaciji onemogoči hitro in pravilno reakcijo. "Tako kot so za varno vožnjo pomembni pravilna uporaba varnostnega pasu, ustrezen sedežni položaj in pravilna drža volana, AMZS inštruktorji varne vožnje svetujemo, da vozniki pred vožnjo pozornost namenite tudi izbiri primerne obutve," še pravi Granda.

Zaspanost Opozorilo! Avto Nevarna igra slovenskih voznikov

Njegove besede potrjuje raziskava med več kot 1.000 britanskimi vozniki in voznicami, v kateri so ugotovili, da je kar tretjina vprašanih priznala, da je bila vožnja v natikačih oziroma japonkah vzrok, da bi se lahko zapletli v prometno nesrečo. 27 odstotkov jih je dejalo, da so zaradi tovrstne obutve napačno ali prepozno odreagirali v nevarni situaciji.

Anketo so pred leti izvedli tudi pri AMZS in med slovenskimi vozniki ugotovili, da jih kar 58 odstotkov poleti vozi v natikačih, spol pa ne vpliva na to navado.

Daljša pot zaviranja

Britanci ocenjujejo, da bi lahko vozniki zgolj z ustrezno obutvijo preprečili na tisoče nesreč na leto. Strokovnjaki na Otoku še zatrjujejo, da zaradi vožnja v japonkah zaviramo 0,13 sekunde počasneje, kot bi v športnih copatih ali drugi primerni obutvi, to pa pri hitrosti 96 km/h pomeni dodatne 3,5 metra za zaustavitev vozila. Je to res? To smo pred časom kar sami, ob pomoči ustreznih pripomočkov in strokovnjakov za varno vožnjo AMZS izmerili na poligonu Centra varne vožnje na Vranskem.

Žaromet na avtu Tudi vi delate to napako? Avto Takih nevidnih voznikov je ogromno

Naredili smo test

Test smo naredili pri različnih hitrostih, od hitrostnih omejitev, ki veljajo v naseljih, do avtocestnih hitrosti. Edino športni copat je ponujal varen občutek Prometna zakonodaja sicer zelo na splošno opredeljuje, kako naj bi se glede oblačil in obutve vedel varen voznik, saj zakon o pravilih cestnega prometa pravi le, da "voznik … med vožnjo ne sme uporabljati opreme ali naprav na način, ki bi zmanjševale njegovo slušno ali vidno zaznavanje ali zmožnost obvladovanja vozila". In čeprav je ta člen tisti, ki ga bodo policisti navajali, ko vas bodo zalotili s preglasno glasbo, masko, (vrvično) slušalko ali celo telefonom, pa si očitno ne upajo presojati, ali lahko vaša nepravilna obutev vpliva na obvladovanje vozila. Pri policiji tako uradno priznavajo, da "obutev voznikov ne predstavlja eksplicitne kršitve prometne zakonodaje, zato tudi ne razpolagajo s statističnimi podatki (o kršitvah) s tega področja.

Video Avto Posnel, kako je videti vožnja pri 342 km/h

Strašljivo, ko je treba pri 130 km/h zavirati bos

Naš test je sicer pokazal, da bi pri običajni vožnji tudi natikači zadostovali za upravljanje stopalk. A je bil občutek, ki sem ga imel na stopalki za zavoro, bistveno drugačen. V enem od poskusov se je zgodilo, da se je ob hitrem pritisku na zavoro vrh natikala zataknil ravno za stopalko zavore in mi onemogočil pravočasen pritisk ter s tem zaviranje. Zato je pomembno, da obuvalo nogo oklepa okoli gležnja. Stopalka se je zataknila kljub temu, da sem imel narisano črto, kje moram zavirati, pri čemer sem test delal na praznem poligonu varne vožnje in ne v prometu, ko voznik ne pričakuje, da bo moral silovito zavirati.

Edino športni copat je ponujal pravi občutek pri zaviranju, ko sem zaviral bos, pa je bilo to pri 130 km/h strašljivo, pa čeprav sem vedel, kdaj moram zavirati. Moči v nogi je bilo bistveno manj, saj pri zaviranju nisem mogel uporabiti celega stopala. Naj opozorim, da je vožnja z bosimi nogami v nekaterih državah izrecno prepovedana, saj lahko pride do situacije, ko je pritisk bose noge na zavoro premalo odločen zaradi denimo kakšnega ostrega delca, ki se znajde med stopalko in stopalom. Že banalen oster kamenček lahko zaradi refleksa ob bolečini tako zelo poslabša možnosti na srečen razplet situacije.

Agresivna vožnja Vprašali smo Avto Kako hitrost, inteligenca in vročina vplivajo na voznikove možgane?
Komentarjev 12
  • Kratos 19:47 22.avgust 2017.

    Kaki kamenck kamenck v g...i vozim bos ze 15 let poleti in imam buljsi obcutek kot obut.ne nakladat .ce je tip ki je opravljal test skozi v adidaskah mu ne morem nic mene je bol strah da se mi zaplete ...prikaži več vezalka med sklopko ali celo gas....

  • laura 18:04 21.avgust 2017.

    Lj čist vredi je vožnja v Japonkah

  • Lavdan 11:11 21.avgust 2017.

    Izkušen šofer vozi v obutvi, ki se drži noge in ima normalno peto. Vse ostalo je rizično, čeprav mnogi vozijo v coklah, natikačih, Japonkah ali v čevljih s previsokimi petami.