Avto
19734 ogledov

Eko sklad bo subvencioniral električna kolesa in skuterje

električni skuter Askoll eS2
1/6
Anže Petkovšek Električni skuter Askoll eS2
Obeta se revolucija, Eko sklad bo od jeseni subvencioniral tudi električna kolesa, motorje in tricikle.

"Eko sklad bo jeseni objavil nov poziv za električna vozila, ki bo vključeval tudi motorna kolesa," so obljubili na Eko skladu. Gre za veliko spremembo. V pozivu, ki je trenutno v veljavi, namreč piše, da "vozila, ki imajo manj kot štiri kolesa, niso predmet nepovratne finančne spodbude".

Subvencija za kolesa, mopede in motorje

"Predmet javnega poziva bodo predvidoma tudi nepovratne finančne spodbude za nakup novih dvokolesnih in trikolesnih koles na motorni pogon (kategorije L1e-A in L2e-A), dvokolesnih in trikolesnih mopedov (L1e-B in L2e-B) ter dvokolesnih in trikolesnih motornih koles z nizko močjo (L3e-A1, L4e-A1 in L5e-A1)," napovedujejo na Eko skladu.

Kaj sodi v te kategorije natančneje pojasnjujemo na koncu članka.

Bogu hvala obrnili ploščo

Direktor sklada Hinko Šolinc je še marca za Radio Slovenije dejal, da če e-kolo nadomesti pešačenje ali navadna kolesa, to ni prispevek k čistemu okolju in trajnostnemu prometu. Dodal je še, da subvencioniranje e-koles na ravni posameznikov v Sloveniji še ni smiselno in da so takšni ukrepi smiselni na občinski ravni, zato smo preverili, ali bodo subvencije na voljo tudi fizičnim osebam. "Jeseni bosta predvidoma objavljena dva javna poziva, eden bo namenjen fizičnim, drugi pa pravnim osebam," so zagotovili na Eko skladu.

Višina subvencije še neznanka

Koliko bo znašala subvencija, še ni potrjeno. Letos je za električna vozila na voljo dva milijona evrov subvencij.

Subvencija za električni avto znaša 7500 evrov, za štirikolesnike pa je bilo zdaj mogoče dobiti 3000 evrov (za težje celo 4500 evrov), a subvencija ni smela biti več kot pol cene. Če bi bilo subvencija za električni moped 1500 evrov, bi bilo na primer električni moper Askoll es2, ki smo ga pred kratkim testirali in stane tri tisoč evrov, mogoče kupiti za 1500 evrov.

V Franciji država povrne 20 odstotkov cene električnega kolesa, a ne več kot 200 evrov. V Münchnu mesto ob nakupu električnega kolesa primakne 500 do tisoč evrov.

Prav tako bo jeseni objavljen nov poziv za občane za nepovratna sredstva za URE in OVE ukrepe v stavbah, ki bo nekoliko dopolnjen dosedanji. Takoj po zaprtju obstoječega poziva bo odprt nov, tako, da ne bo »luknje«, ker ne zmanjkuje sredstev, pač pa bo le nekaj dopolnitev.
 


Kategorije vozil:

Kategorija L1e: (dvokolesna vozila) in

Kategorija L2e: (trikolesna vozila):

»mopedi« (kolesa z motorjem) katerih največja konstrukcijsko določena hitrost ne presega 45 km/h in ki imajo naslednje značilnosti:

(i) pri dvokolesnih vozilih z motorjem, katerega: – delovna prostornina ne presega 50 cm3 pri motorju z notranjim zgorevanjem, ali – največja trajna nazivna moč ne presega 4 kW pri elektromotorju;

(ii) pri trikolesnih vozilih z motorjem, katerega: – delovna prostornina ne presega 50 cm3 pri motorju na prisilni vžig, ali – največja nazivna moč ne presega 4 kW pri drugih motorjih z notranjim zgorevanjem, ali – največja trajna nazivna moč ne presega 4 kW pri elektromotorju;

Kategorija L3e: (dvokolesna vozila) in Kategorija L4e: (trikolesna vozila – s stransko prikolico):

»motorna kolesa« opremljena z motorjem, katerega delovna prostornina presega 50 cm3 , če je to motor z notranjim zgorevanjem in/ali katerih največja konstrukcijsko določena hitrost presega 45 km/h;

Kategorije L5e: »motorna trikolesa« (vozila s tremi simetrično nameščenimi kolesi), opremljena z motorjem z delovno prostornino večjo od 50 cm3 , če je to motor z notranjim zgorevanjem in/ali z največjo konstrukcijsko določeno hitrostjo, ki presega 45 km/h;

Kategorija L6e: »lahka štirikolesa« z maso neobremenjenega vozila manjšo od 350 kg, brez mase baterij pri električnih vozilih, katerih največja konstrukcijsko določena hitrost ne presega 45 km/h, in

(i) katerih delovna prostornina motorja ne presega 50 cm3 pri motorjih na prisilni vžig, ali

(ii) katerih največja nazivna moč motorja ne presega 4 kW pri drugih motorjih z notranjim zgorevanjem, ali

(iii)katerih največja trajna nazivna moč ne presega 4 kW pri elektromotorjih;

Kategorija L7e: »štirikolesa«, razen lahkih štirikoles kategorije L6e, z maso neobremenjenega vozila, ki ne presega 400 kg (550 kg za vozila za prevoz blaga), brez mase baterij pri električnih vozilih, katerih največja nazivna moč motorja ne presega 15 kW. Vozila kategorije L6e morajo izpolnjevati tehnične zahteve za trikolesne mopede kategorije L2e, razen če v posamičnih tehničnih specifikacijah ni določeno drugače. Vozila kategorije L7e se štejejo za motorna trikolesa in morajo izpolnjevati tehnične zahteve za motorna trikolesa kategorije L5e, razen če v posamičnih tehničnih specifikacijah ni določeno drugače.đ

janez.zalaznik@zurnal24.si

Komentarjev 8
  • Igor Đukanović 12:38 10.avgust 2017.

    Navdušen sem. Tipično e-kolo je pedelec, ki ne goni namesto tebe, ampak ti samo "podvoji" moč. Na ta način lahko tudi starejši vozijo kolo v breg. Tudi sam imam nekaj bregecev do službe (npr. Belokranjska od Zagrebške do Titove (v ...prikaži več (v Mariboru)). Tam stopim dol in kolo potiskam, da ne pridem čisto prešvican v službo. Sosedi v bloku so me zelo navdušili, ko so svojemu očetu kupili tricikel. Zdaj je spet mobilen. Mnogo Mariborčanov bi spet postalo mobilnih, če bi imeli dostopno e-kolo.

  • Skipi 09:51 10.avgust 2017.

    Če prav se strinjam z e- prevozom pa je tole napaka. Naj ljudje vozijo navadna kolesa je dobro za zdravj eže tako je premalo gibanja vsak dan.

  • Avatar Leon
    Leon 09:39 10.avgust 2017.

    Subvencioniranje električnih koles ,mopedov ,ki vozijo po kolesarskih stezah je norost na ravni državnih birokratov ,saj v Sloveniji NIMAMO dovolj kolesarskih stez za varno vožnjo . Delitev pločnikov s kolesarji je tempirana bomba ,ki samo čaka na tragedijo . Maribor ...prikaži več je vzorčni primer za nesreče .