Avto
760 ogledov

Kdaj električni avto s ceno ulovi dizla?

Golf GTE Andrej Leban
S podrobno primerjavo med dizelskim golfom in e-golfom so na Hrvaškem iskali odgovor na vprašanje, koliko kilometrov na leto mora lastnik narediti, da se mu bo električni pogon izplačal.

Pri hrvaškem dnevniku Jutarnji list so se zakopali v podrobnosti električnega pogona in ga primerjali z dizelskim. Vzporedno so parkirali golfa 1,6 TDI bluemotion in e-golfa, ki sta primerljivo močna, tudi sicer imata enako uporabnost.

Pri računanju porabe niso upoštevali le normnih vrednosti, temveč so v izračune dodali tudi takšne detajle, kot je energija, ki je potrebna za predelavo nafte v dizelsko gorivo, na drugi strani pa so upoštevali učinkovitost hrvaških elektarn, izgube električne energije pri prenosu prek omrežja in končno izgube pri polnjenju akumulatorja. 

Po izračunih Jutarnjega je potrebno za 100 kilometrov poti za golfa TDI vložiti 161 megadžulov (MJ) energije, za e-golfa pa 109 MJ. Ob tem izpostavljajo, da se pri električnih avtih pozablja na visoke izgube energije, ki se dogajajo v procesu prenosa od elektrarne pa do samega elektromotorja v avtu.

Zanimiva je tudi primerjava glede izpustov CO2. Če TDI normno za seboj pušča 85 g CO2 na kilometer poti, vključujoč izgube v procesu predelave nafte ta vrednost naraste na 99 g/km. Ker Hrvaška povečini pridobiva elektriko skozi "čiste" postopke (majhen delež termoelektrarn), je e-golf po tej plati bistveno čistejši od dizla. Drugače bi denimo bilo v Nemčiji, kjer imajo visok delež energije, ki je pridobljena iz termoelektrarn. 

Električni veliko cenejši za vožnjo, a ...

Pod črto so pri Jutarnjem izračunali, da glede na porabljeno energijo e-golf za 100 kilometrov poti potrebuje 8,9 kune na 100 km poti (1,19 evra). Dizelski golf pa za isto pot zahteva 28,89 kune (3,85 evra), kar je precej več. Vendar pa stvari na glavo postavi investicijski strošek, saj je na Hrvaškem e-golf za 145.000 kun (19.372 evrov) dražji od TDI-ja.

Kot so izračunali pri Jutarnjem listu, bi moral e-golf v desetih letih, kolikor znaša življenjska doba baterije, napraviti 725.000 kilometrov (več kot 72 tisoč na leto), da bi se dejansko izenačil s TDI. Hrvaški kolegi so sicer predvidevali, da so ostali stroški vzdrževanja obeh avtomobilov v desetletnem obdobju enaki, čeprav bi morala obstajati bistvena razlika pri ceni servisiranja dizla.

Primerjava tudi ni mogla izmeriti objektivnih razlik med vožnjo dizelskega avtomobila od električnega. Pri slednjem so precej drugačni razporeditev navora, hrup in enostavnost uporabe. Seveda pa zahteva tudi vsakodnevno priklapljanje na kabel.

 
Komentarjev 5
  • Ivo Coz 17:20 13.julij 2016.

    Kakšne klamfe! A res nihče ne ve, da je električna energija večinoma energija, "narejena" iz premoga, plina, nafte, ... Obnovljivi viri so zanemarljivi. Torej, debata o primernosti električnih avtomobilov je povsem brezvezna, dokler ne bo na razpolago nek nov, neomejen ...prikaži več vir energije. Tega pa še ni na vidiku!

  • b3180966 08:10 12.julij 2016.

    Si pogledal kdaj račun za elektriko? Na njem že sedaj več kot polovico zneska računa predstavljajo razni prispevki, trošarine... Če veš, da elektrika pride iz domačih elektrarn po žicah do mesta polnitve električnega avtomobila, tekoče gorivo pa je ...prikaži veče treba pripeljati z ladjami in vlaki do rafinerij in nato s cisternami do bencinskih črpalk potem bo verjetneje, da bi že ob sedanjih cenah elektrike državi ostalo več denarja, kot ga dobi s tekočimi gorivi, če bi bili vsi avtomobili električni.

  • maresem 19:48 09.julij 2016.

    Dizel je bil in bo zakon še kar nekaj časa!