Avto
57 ogledov

Mali športni terenci varni

Euro NCAP Euro NCAP
Neodvisna organizacija Euro NCAP (European New Car Assessment Programme) je na varnostnih testih trčenj ocenila še štiri nova vozila, chevrolet trax, dacia sandera, nissan evalio (v evropi nissan NV200) in renault capturja.

Nova mala športna terenca renault captur in chevrolet trax sta si prislužila maksimalnih pet zvezdic za varnost, kar je dobra novica za kupce vse bolj priljubljenih in prodajanih malih športnih terencev.

Dacia sandero je prejela štiri zvezdice, nissanov enoprostorec pa le tri zvezdice, kar je redkost pri testiranju novih vozil s strani Euro NCAP. Enako slabo oceno si je na prejšnjih testiranjih prislužil mercedesov dostavnik citan, na kar so se v Stuttgartu odzvali hipoma in najavili spremembe za večjo varnost.

Euro NCAP | Avtor: Euro NCAP Euro NCAP

Captur 15. Renault s petimi zvezdicami

Mali Renaultov SUV je moral doseči enako raven pasivne varnosti kot novi clio, s katerim si deli konstrukcijsko osnovo. Za še boljšo zaščito potnikov je arhitektura elektronike renault capturja zasnovana tako, da se zaščitni sistemi najnovejšega rodu sprožijo še bolj zgodaj.

V primeru čelnega trka potnika na prednjih sedežih captur ščitijo čelni varnostni blazini, varnostna pasova z zategovalnikoma in omejevalnikoma zatezne sile. Za boljšo zaščito kolen in golenic so tudi za izvlekljiv predal "easy life" dodana varovalna območja. Zadaj so vsi sedeži opremljeni s tritočkovnimi varnostnimi pasovi, stranska sedeža pa še z omejevalnikoma zatezne sile.

Renault captur | Avtor: Euro NCAP Euro NCAP
Posebna pozornost, ki je bila posvečena primerom bočnega trka, je bila nagrajena z oceno 7,9 od 8 možnih točk, dobil pa je 32 točk od 36 možnih pri oceni zaščite odraslih potnikov. Za zaščito otrok je prejel 39 točk od 49 možnih, za zaščito pešcev pa 64 odstotkov vseh možnih točk. Posledice trka s pešcem so pri capturju zmanjšali tako, da odbijač nima izstopajočih robov, območje ob spodnjem robu vetrobranskega stekla je zasnovano tako, da z zmečkljivostjo zmanjšuje tveganje poškodb ob udarcu v ta del. Pokrov motorja je privzdignjen, da ostaja med njegovo strukturo in zgornjimi deli motorja območje za deformacije.

Trax dober tudi pri zaščiti otrok

Trax je po aveu, voltu, cruzu, orlandu, malibuju in captivi sedmi model znamke Chevrolet, ki je prejel najvišjo ceno po standardu Euro NCAP. V kategoriji odraslih potnikov je zabeležil 94 odstotkov vseh možnih točk. Med drugim je dosegel vse točke pri preverjanju stranske pregrade, ki potnikom nudi dobro zaščito za vse dele telesa. Dobre rezultate je dosegel tudi pri čelnem trčenju, medtem ko se je pri trčenju v zadnji del dobro odrezal zlasti zaradi varovanja pred poškodbami vratnih vretenc, ki ga zagotavlja prilagodljivost sedežev in vzglavnikov.

Chevrolet trax | Avtor: Euro NCAP Euro NCAP
V kategoriji zaščite otrok se je najbolje odrezal pri preskušanju zaščite pri bočnem trčenju in namestitve varnostnih držal za otroške sedeže. Na področju varnosti pešcev je prejel 64 odstotkov možnih točk, v kategoriji varnostnih sistemov pa 81 odstotkov, kar gre zasluga standardnih sistemom za pomoč vozniku, kot je elektronski nadzor stabilnosti in pomoč pri omejevanju hitrosti, Chevrolet pa je varnost še dodatno okrepil z uvedbo sistema siri eyes free. Kupci traxa, opremljenega z radiem s tehnologijo chevrolet mylink, lahko sistemu siri prek združljivega telefona iphone* naročijo, naj izvaja številne naloge, medtem ko bodo njihove oči usmerjene na cesto, roke pa varno na volanu.

Sanderova šibka točka trčenje z boka

Dacia sandero | Avtor: Euro NCAP Euro NCAP
Dacia sanderu se je pet zvezdic izmuznilo zaradi slabše ocene pri varnostnih sistemih in zaščiti pešcev. Pomanjkljivosti so se tudi pokazale pri zaščiti prsnega koša voznika in sovoznika pri trkih z boka, kar nakazuje, da bi bil lahko rezultat znatno boljši, če bi imel avtomobil dodatne ojačitve in dodatne zračne zavese. Nasloni za glavo ne ponujajo najboljše zaščite ob trku zadaj, se je pa izkazal pri zaščiti otrok do 18 mesecev. Dobro se je odrezal tudi v primeru čelnega trka, ko je potniška celica ostala stabilna. Pri Dacii še vedno varčujejo na varnosti pešcev, kjer je sandero dosegel le 57 odstotkov vseh možnih točk.

Nissan EV | Avtor: Euro NCAP Euro NCAP
Slaba varnost pri Nissanovem dostavniku

Ko so strokovnjaki pri Euro NCAP po testu čelnega trčenja pregledali Nissanov dostavnik, pri nas znan pod imenom NV200, so ugotovili, da so se odstopile talne obloge, saj zvari niso zdržali trka. Potniška kabina se je izkazala za nestabilno, še posebej je bil ogrožen voznik. Najbolje se je odrezal pri zaščiti otrok do 18 mesecev in treh let, slabše pa pri zaščiti pešcev (67 odstotkov) in opremljenosti z varnostnim sistemi (55 odstotkov).

Komentarjev 0
Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Če nimate uporabniškega računa, izberite enega od ponujenih načinov in se registrirajte v nekaj hitrih korakih.