Avto
20 ogledov

Mercedesovi prodajni saloni so še vedno prazni

Mercedes Reuters
Škandal s prodajo mercedesovih avtomobilov zaradi spora okoli hladilnega plina v klimatskih napravah se nadaljuje. Francija zaradi tega še vedno ne dovoli prodaje štirih mercedesovih modelov – razreda A, razreda B, CLA in SL.

Omenjeni štirje modeli, katerih klimatske naprave so po mnenju Evropske komisije polnjene s spornim plinom, so bili proizvedeni sredi junija letos, ko je v na novo homologiranih osebnih in lahkih dostavnih vozilih EU že prepovedala uporabo hladilnega sredstva. Razlog je, da vsebnost fluora ne zadosti več zaostrenim pravilom o toplogrednem obremenjevanju okolja.

Proti Daimlerju tudi SEA

Pri Daimlerju menijo drugače in so na svojih testih dokazali šokantne primere, ki razkrivajo, da je sredstvo, ki ga je predpisala EU, morda prijaznejše do narave, ne pa nujno do voznikov. Na njihovih testih, ki naj bi simulirali mogoče resnične nesreče, se je namreč 10 od 14 avtomobilov vžgalo, potem ko je HFO-1234yf iz pretrgane napeljave prišel v stik z vročimi deli avtomobila.

Daimlerjeve trditve o nevarnosti hladilne tekočine je kot neutemeljene ovrgla ena od vodilnih svetovnih organizacij, SAE International. V organizaciji, ki jo sestavljajo znanstveniki in inženirji posameznih avtomobilskih podjetij, trdijo, da so pri Daimlerju pri testih upoštevali niz faktorjev, ki povečujejo nevarnost za požar, in istočasno spregledali vse tiste faktorje, ki bi lahko preprečili nastanek požara. Po njihovem mnenju je možnost, da bi se v primeru nesreče zaradi uporabe plina, ki ga je predpisala EU, vnel avtomobil, ena proti trem milijonom.

Raziskavo SEA so podprli pri General Motors, Toyoti, Fordu, Chryslerju, Fiatu, Hondi, Mazdi, Hyundaiju, Peugeotu, Citroënu in Renaultu, sodelovali so tudi pri Daimlerju, BMW in Audiju, a so se pozneje umaknili iz projekta.

95 odstotkov avtomobilov s spornim plinom

Postavlja se vprašanje, kdo bo prej popustil? Nemcem je za zdaj prodajo modelov z omenjenim hladilnim plinom že v začetku julija preprečila Francija. Nemci so prepričani, da tudi zaradi slabe prodaje francoskih proizvajalcev vozil, Daimler pa se je zaradi zaustavitve prodaje odločil za tožbo proti francoski vladi.

Vodja Združenja Mercedes-Benzovih trgovcev v Franciji Jean-Claude Bernard je dejal, da se s prepovedjo prodaje dela škoda na račun nemškega proizvajalca vozil, in dodal, da je "prepovedan" hladilni plin prisoten v 95 odstotkih vozil z vgrajeno klimatsko napravo, ki se vozijo po francoskih cestah. "Če bi se držali pravil in bi bil plin res tako nevaren, bi morali vsem prepovedati vožnjo," je prepričan Bernard.

V Bruslju si za rešitev spora prizadevajo, da bi za isto mizo septembra posedli predstavnike iz Berlina in Pariza. Prav tako septembra bo Evropska komisija odločala, ali je poteza Francije, da prepove prodajo, ustrezna ali ne.

Komentarjev 1
  • Avatar skeptik
    skeptik 08:39 05.avgust 2013.

    "Francija zaradi tega še vedno ne dovoli prodajo..."Ne dovoli PRODAJE - drugi sklon, bebci polpismeni