Avto
4043 ogledov

Merklova zarobantila proti avtoindustriji

Angela Merkel Epa
Konec je pometanja afer pod predpražnik, raje vlagajte v alternativna pogonska sredstva, je Merklova opozorila avtomobilske znamke.

Nemška kanclerka in predsednica krščanskih demokratov (CDU) Angela Merkel je danes v Dortmundu na vrhu stranke ostro kot še nikoli napadla domačo avtoindustrijo. To je velik zasuk glede na kritike, da je Merklova ob minulih aferah z izpušnimi plini mižala na eno oko zaradi pomembnosti, ki jo ima za Nemčijo avtomobilski sektor.

Od nemške avtomobilske industrije je po Merklova dizelskem škandalu zahtevala, da ponovno vzpostavi izgubljeno zaupanje, poroča STA.

"Moramo oglaševati, moramo se boriti, moramo zagovarjati naše teme," je dejala kanclerka na dogodku združenja delojemalcev krščanskih demokratov (CDA). Združenje je del CDU, ki se ukvarja predvsem z družbeno politiko, Merklova pa je na njegovem dogodku začela finalno fazo kampanje za četrti mandat na čelu nemške vlade. Jeseni so namreč v Nemčiji volitve.

"Tu je treba nekaj narediti!"

Avtomobilsko industrijo je kanclerka pozvala, naj ponovno vzpostavi zaupanje. "Tu je treba nekaj ukreniti," je dejala. "To, kar se je pometlo pod predpražnik, ali kjer so pri testih izpušnih plinov intenzivno do skrajnosti izkoriščali luknje, je uničilo zaupanje," je opozorila.

Merklova je na dogodku v Dortmundu prvič javno komentirala krizo, v katero je v zadnjih tednih zdrsnila nemška avtomobilska industrija. Poudarila je, da je odkritost del nemškega gospodarstva, a so avtomobilski proizvajalci z dizelskim škandalom in domnevnim kartelnim dogovarjanjem to ogrozili.

"Veliki deli avtomobilske industrije so zakockali izredno količino zaupanja," je dejala kanclerka. "Želimo močno avtomobilsko industrijo. Želimo pa tudi visoke okoljske standarde," je poudarila.

Volkswagen e-golf Slaba vest? Avto Visoki popusti za nova vozila Volkswagna

Industriji je svetovala, naj več vlaga v tehnologijo alternativnih pogonskih sredstev in avtonomno vožnjo, če želi ostati na vodilnem mestu. "Vprašanje, ali je nemška avtomobilska industrija prepoznala te znake časa, bo odločilo o njihovi prihodnosti. S tem pa tudi o več tisoč delovnih mestih," je dodala.

Glede "nasilnega" uvajanja električnih previdna

Nemška kanclerka je dogodek izkoristila tudi za to, da je javno zavrnila predlog levosredinskih socialdemokratov (SDP) za uvedbo zavezujočih kvot električnih vozil, registriranih po Evropi. Ideja se ji namreč ne zdi zadosti premišljena. "Najprej bi se v Evropi znova celo večnost pogajali, kakšna naj bi bila kvota. In nato - kaj naj storimo, če se je ne bo doseglo?," je dejala.

Na dogodku je Merklova predstavila program CDU pred septembrskimi parlamentarnimi volitvami in začetkom glavnega dela volilne kampanje. Sodeč po zadnjih javnomnenjskih anketah CDU vodi krepko pred glavnimi tekmeci SPD; medtem ko krščanski uniji pripisujejo okoli 40-odstotno podporo, se SPD bori s padajočo podporo, ki je sedaj pri okoli 24 odstotkih.

Tudi priljubljenost Merklove je sicer v zadnjem času upadla: sodeč po raziskavi televizije ARD jo je prejšnji teden podpiralo 59 odstotkov Nemcev, kar je 10 odstotnih točk manj kot julija.

dezurni@zurnal24.si

Komentarjev 2
  • praufo 17:14 12.avgust 2017.

    nemški avto je bil včasih pojem kvalitete, ... kdaj je bilo to včasih? ... 50 let nazaj, in še več, potem je pa po fordovem principu vse šlo navzdol kar se kvalitete tiče, ampak uporabniki vozil se čustveno navežejo na ...prikaži več vozilo in težko sprejmejo, da bi bilo lahko čez toliko let slabše ali celo zanič, torej nemci so si kupili zaupanje že mnogo, mnogo let nazaj in sploh v sloveniji ljubezen do švaba še vedno traja vw, opel, mb (da nisi siromak), audi, bmw (da se postaviš), itd, itd, ...