Avto
18 ogledov

Note z ekološko noto

Nissan note
1/25
Gregor Prebil
Nissan note je na voljo tudi s tehnologijo pure drive, ki zmanjša izpuste, manjša naj bi bila tudi poraba. Voznik se, sodeč po testu, ne more in ne sme zanašati le na tehnologijo, pač pa predvsem na svoje znanje.

Nissan je že leta 2008 uvedel program za zmanjšanje izpusta ogljikovega dioksida, s čimer si prizadevajo, da bi do leta 2013 60 odstotkov njihovih modelov v zrak izpustilo 120 gramov CO2 na prevoženi kilometer. Poleg juka in quasquaija je s tehnologijo pure drive, ki obsega modele, ki na prevoženi kilometer v zrak izpustijo manj kot 140 gramov CO2, na voljo tudi note (139 d/CO2 na kilometer), ki smo ga v kombinaciji petstopenjskega menjalnika in 1,4-litrskega bencinskega agregata preizkusili na testu.

Nissan note | Avtor: Gregor Prebil Gregor Prebil
Pure drive poleg sprememb na motorju pri testnem vozilu prinaša še izboljšano aerodinamiko, manjšo težo vozila in manjši kotalni upor pnevmatik. K bolj varčni vožnji veliko pripomore tempomat, ki ga preprosto aktiviramo s pomočjo stikala na volanskem obroču, z dodatnim stikalom pa prilagajamo hitrost omejitvam. 1,4-litrski pogonski bencinski štirivaljni agregat ne poka od moči. 65 kilovatov moči je na odprti cesti občutno premalo, saj je na avtocesti pri hitrosti 130 km/h motor v območju 4.000 vrtljajev že glasen, prehitevanje dolgotrajno, povprečna poraba pa 7,2 litra na sto prevoženih kilometrov. To niti ne bo motilo zmernih voznikov, nas pa sta zmotili predvsem dve stvari. Prva je trd petstopenjski menjalnik, ki ne dovoljuje, da avtomobil razvije več hitrosti, nižja bi bila tudi poraba, druga pa ta, da sistem ESP ni serijski, pač pa je na voljo pri najvišji stopnji opreme tekna.

V mestu, kjer smo izmerili porabo nekaj čez šest litrov, bi prav prišel tudi sistem start/stop, pri mešanem ciklu pa smo porabo omejili pod šestimi litri (5,9).

Nissan note | Avtor: Gregor Prebil Gregor Prebil
Cena avtomobila (cena testnika je bila 13.710 evrov) je primerna, še zlasti, ker je avtomobil kot drugi avto v družini zelo uporaben, prilagodljiv in za ta cenovni razred precej dobro opremljen. Testnik je imel veliko sistemov, ki so vsakodnevno uporabni, na primer pametni ključ, ki se ga je treba navaditi, uporabna parkirna pomagala zadaj, tempomat, sistem za prostoročno telefoniranje Bluetooth, samodejno klimo.

Podatki o vozilu (Nissan note 1,4 acenta city pure drive)
Motor: Bencinski štirivaljni
Prostornina: 1.386 ccm
Najvišja moč: 65 kW (88 KM) pri 5.200 vrt./min.
Najvišji navor: 128 Nm pri 3.200 vrt./min.
Poraba na testu: 5,9 litra/100 km (test – mešani cikel), izpust 139 g CO2/km
Zmogljivosti: 165 km/h, pospešek 13,4 sekunde od 0 do 100 km/h
Mere (D x Š x V) (v mm): 4.100 x 1.691 x 1.550, medosna razdalja: 2.600
Prtljažnik (v litrih): 280 - 1.332
Cena: 13.330/13.710 (osnovni/testni)

Komentarjev 0
Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Če nimate uporabniškega računa, izberite enega od ponujenih načinov in se registrirajte v nekaj hitrih korakih.