Golf je najbolj prodajan avtomobil v Evropi. Ni torej čudno, da so se množice novinarjev zlivale na premiero v Berlin kljub stavki tamkajšnjih Lufthansinih delavcev na letališču. V boj s ford focusom, ki je za mnoge trenutno najbolj vozno dovršena kombilimuzina, in tradicionalno rivalko opel astro se spušča z veliko novostmi, s katerimi se želi zacementirati na vrhu razreda, poimenovanega prav po njem.
Sedma generacija je na zunaj že tradicionalno le evolucijsko napredovala, ta brezčasni dizajn pa bodo golfove verne stranke predvsem cenile. Svetila so dobila več kotov, maska ohranja ravne linije, tudi na bokih in zadku ni nobenega "čustvenega valovanja" linij, te so rajši ravno subtilne in dajejo poudarek detajlom. Ostaja zdaj že znameniti videz v puščico zašiljenega C-stebrička.
Celotna postava je 28 milimetrov nižja, a hkrati 56 milimetrov daljša in 13 širša, zato je ob večjih odbijačih dobila bolj nabit videz. Kljub porastu mer je golf za okoli 100 kilogramov lažji od predhodnika, za kar gre med drugim zasluga novi modularni sestavi podvozja, ki si jo bo odslej delila večina modelov iz koncerna VW.
Štirje nezahtevni motorji
Nizka masa je ena bistvenih sestavin za 23 odstotkov nižje povprečne porabe in 14-odstoten padec CO2, ki ju obljubljajo v Wolfsburgu. Da bo to res najčistejši golf doslej, pa bodo poskrbeli še varčni pogoni, vsi opremljeni s sistemom start&stop. Tako v izvedbi bluemotion 1.6 TDI izpusti v zrak le 85 gramov CO2 na kilometer, kar je manj od manjšega pola bluemotion. Normna poraba je 3,2 litra. "Običajni" 1.6 TDI s 77 kW (105 KM) je še vedno varčen, zadovolji se z 3,8 litra dizelskega goriva in 99 grami CO2. Drugi dizel v ponudbi je 2,0-litrski s 110 kW (150 KM), poraba je 4,1 litra in 106 g CO2.
Tudi bencinarja bosta na začetku dva. 1,2 TSI bo dosegel moč 63 kW (85 KM) in 4,9-litrsko porabo (113 g CO2). Nova različica 1.4 TSI motorja ima v golfu 103 kW (140 KM). Njegova posebnost je, da lahko med manjšimi napori znotraj določene ravni motornih vrtljajev izključi dva svoja valja, na ta način pa ima porabo 4,8 litra in 112 g CO2. S tem dosega že normo euro VI. Motorna paleta se bo seveda še širila, skoraj gotovo bo prišla tudi hibridna različica.
Seveda bodo ročnim menjalnikom delali družbo tudi hitri šest- in sedemstopenjski DSG-menjalniki.
Konzola (znova) proti vozniku
Golfi so bili znotraj vedno zgled ostalim kombilimuzinam in tako bo očitno tudi v prihodnje. Raven udobja in obdelave materialov se bojda dviguje na novo raven, konzola je prvič po četrti generaciji spet nagnjena proti vozniku. Na njej kraljuje serijski zaslon, občutljiv na dotik, ki pri boljših izvedbah zazna voznikovo namero, še preden se prst dotakne občutljive površine.
Zaradi prirastka mer je avtomobil pridobil prostor za zadaj sedeče, kar je bila ena od zamer šesti generaciji, hkrati pa je nizko in s tem dostopno postavljeni prtljažnik za 30 litrov večji in s skupno 380 litri zdaj na ravni focusovega. Tekmece je golf ujel tudi z naprednimi varnimi pomagali, recimo radarskim tempomatom, sistemom za opozarjanje pred nenapovedano menjavo pasov ali vozila v mrtvem kotu. Ko zazna nevarnost trčenja, avtomobil zategne varnostne pasove in zapre stekla na vratih. Če pa senzorji zaznajo, da je avtomobil trčil, serijski multi-collision braking system poskrbi, da avtomobil takoj nato zavre in se varno ustavi.
Serijska zapora diferenciala
Kako se golf pelje po cesti, za zdaj še ni znano, a glede na to, da bodo imele odslej prav vse različice elektronsko zaporo diferenciala, gre zaupati napovedim, da bo zelo suveren. Tu bo še proaktivni volan, nastavljivo podvozje, parkirni asistent, ki v različici 2.0 zmore parkiranje tudi v parkirna mesta pod pravim kotom ...
Cene za slovenski trg za zdaj niso znane, v Nemčiji pa so zacemnetirane na dosedanjih – od 16.975 evrov dalje. Prodaja se začne novembra.