Avto
19 ogledov

Obleka, ki strezni voznika

Voznica s fordovo obleko, ki simulira opitost. Ford
Ford je med 5.000 evropskimi vozniki, starimi od 18 do 24 let, izvedel anketo o vožnji pod vplivom alkohola. Rezultati so porazni.

Anketa, v kateri so sodelovali vozniki iz Francije, Nemčije, Italije, Španije in Velike Britanije, je razkrila, da je tretjina vprašanih prisedla k vozniku, ki je bil pod vplivom alkohola, dve tretjini pa jih ne pozna zakonsko dovoljene stopnje alkohola pri vožnji v svoji državi.

Prepričanje, da tudi pijani vozijo varno

Največja verjetnost, da bo mladenič kljub pitju alkohola sedel za volan ali da vožnje ne bo odsvetoval prijatelju, ki je pil, je v Španiji (74 odstotkov), na drugem mestu so mladi nemški vozniki (65 odstotkov) in Francozi (64 odstotkov). Skupno 26 odstotkov vseh, ki so priznali vožnjo pod vplivom alkohola, je bilo prepričanih, da kljub pijanosti vozijo varno.

"Pitje alkohola in vožnja je lahko smrtonosna kombinacija in rezultati ankete poudarjajo, kako izjemno pomembno je, da se mladi vozniki tega zavejo," je povedala Barb Samardzich, vodja poslovanja pri Fordu Evropa.

Obleka vključena v program usposabljanja

Fordova "obleka pijane vožnje" | Avtor: Ford Ford
Ford razvija posebno "obleko pijane vožnje", ki jasno predstavi, koliko teže je voziti po pitju alkohola, saj vpliva na vidljivost, usklajenost gibov in ravnotežje. Vključena bo v program Fordove šole vožnje za reševanje življenj – nagrajen Fordov program za usposabljanje mladih voznikov, ki so ga lani uvedli v Evropi.

Obleko sestavljajo očala z omejitvijo vida, glušniki za ušesa, uteži za zapestja in gležnje ter obloge komolcev, vratu in kolen, zato so z 'obleko pijane vožnje' celo preprosta opravila – na primer hoja v ravni smeri – veliko težja, uporabnik pa se hitro zave, koliko težje se je pod vplivom alkohola lotiti bolj zapletenih dejavnosti, kot je vožnja.

"Ko si ljudje prvič nadenejo ‘obleko pijane vožnje’, hitro ugotovijo, da imajo težave z vsakdanjimi opravili, ki jim sicer sploh ne namenjajo pozornosti – na primer z dvigom skodelice ali izbiranjem telefonske številke," je povedal Gundolf Meyer-Hentschel, ustanovitelj nemškega inštituta Meyer-Hentschel in njegov izvršni direktor. "Na zelo pomenljiv način uporabnike seznanja s stanjem, v katerem se znajdejo pri vožnji pod vplivom alkohola."

Komentarjev 0
Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Če nimate uporabniškega računa, izberite enega od ponujenih načinov in se registrirajte v nekaj hitrih korakih.