Avto
4074 ogledov

Povprečni slovenski voznik kot šolan ovčar

merilnik hitrost prikazovalnik AVP
Neverjetno, kaj se na naših cestah zgodi takoj, ko preneha rompompom glede policijske akcije.

AVP je postregla z rezultati raziskave, kako na obnašanje voznikov glede spoštovanja hitrostnih omejitev vpliva čas preventivne akcije in kaj se zgodi takoj, ko akcija v medijih izveni. 

Konec marca in na začetku aprila je v Sloveniji potekala preventivna akcija Hitrost, namenjena ozaveščanju o preveliki hitrosti kot enem poglavitnih vzrokov za nastanek hudih prometnih nesreč. Vključno najhujše prometne nesreče pri nas v zadnjem času, ko so minulo soboto pri Kobaridu umrli kar trije sopotniki.

Prometna nesreča pri Kobaridu Trije mrtvi Slovenija Znane nove podrobnosti tragične nesreče pri Kobaridu

V času akcije je policija izvajala tudi poostren nadzor z merilnilniki hitrosti, v medijih so se izmenjevala sporočila s preventivnimi nasveti in opozorili pred kontrolami na 611 točkah po državi.

Rezultat? AVP je v teh dneh pozorno spremljal podatke, ki jih je kazalo osem prikazovalnikov hitrosti "Vi vozite". Takšne digitalne table ponavadi stojijo v naseljih, v bližini nevarnih križišč in podobno. En dan med akcijo so prikazovalnik ugasnili, da voznikom ni kazal njihove hitrosti, jo je pa še vedno meril in zbiral podatke.

Prometna nesreča pri Kobaridu | Avtor: Gasilsko društvo Kobarid Gasilsko društvo Kobarid

Povprečne hitrosti so bile največje 27. marca 2019, takrat ko je bil prikaz na prikazovalniku izklopljen, a so meritve vseeno potekale.

Dne 3. aprila 2019, na dan, ko je potekal maraton nadzora hitrosti, so bile povprečne hitrosti na vseh lokacijah najnižje. V povprečju se je povprečna hitrosti na osmih prikazovalnikih zmanjšala za 2,7 km/h oz. 6,2 odstotka. Percentil hitrosti V85 (hitrost, ki jo ne preseže 85 odstotkov vozil – realna vozna hitrost) se je zmanjšal za 2,9 km/h oziroma za 6,0 odstotkov.

V tretjem terminu, 10. aprila 2019, teden dni po maratonu nadzora hitrosti, so na prikazovalnikih zaznali višje povprečne hitrosti kot v času 2. termina, torej v času maraton nadzora hitrosti, vendar še vedno nižje kot v 1. terminu, ko je bil prikaz na prikazovalniku izklopljen, a so meritve vseeno potekale. Povprečne hitrosti so se v primerjavi z 2. terminom v povprečju povečale za 2,1 km/h oziroma za 4,2 odstotka.

Percentil hitrosti V85 se je se je povečal prav tako za 2,1 km/h oz. za 3,8 odstotka. Povprečne hitrosti so bile na vseh prikazovalnikih manjše kot v 2. terminu in večje kot v 1. terminu.

Smrtna prometna nesreča na mostu čez Muro Avto So nas v EU prehitro pohvalili?

Na AVP pravijo: "Tako preventivne akcije kot tudi vse ostale akcije, ki jih izvaja agencija skozi vse leto in v sodelovanju z institucijami, ki se prav tako ukvarjajo s preventivo, kažejo, da se udeleženci v prometu še vedno premalo zavedajo, da so hitrost ter neprilagojena in objestna vožnja lahko usodni. Zato bo agencija v letošnjem letu še dodatno okrepila preventivne in ostale aktivnosti, katerih cilj, tako kratkoročni kot tudi dolgoročni je povečanje stopnje ozaveščenosti med vsemi udeleženci v prometu, da je hitrost
lahko usodna."

dezurni@zurnal24.si

Komentarjev 6
  • Toma 14:55 18.april 2019.

    Na mene imajo prikazovalniki hitrosti kontra učinek. 90% jih laže še bolj kot števec v avtu. Ko peljem točno po omejitvi začne tabla lajati name zato še mal dodam po gasu da ne bo brez razloga.

  • 6a6330cf643e6297e0f11772a01ce2d9c0c144b1 17:21 16.april 2019.

    Dvig povprečne hitrosti za cele 2 km/h v preostalih dnevih govori o tem, da večina ljudi tudi druge dni v letu vozi po predpisih. Pacienti na cesti so pa druga stvar, in to tisti v obeh skrajnih legah. Za ta ...prikaži več prej ali slej poskrbi stric Darvin, pravna država ali pa dočakajo konec v postelji brez da bi imeli v življenju opravka z enim ali pa drugo.

  • sam50 13:56 16.april 2019.

    Po eni strani so mobiteli in po novem tudi medijski aparati v vozilih zelo nevarni za voznike,po drugi strani pa nas ob cesti skoraj na vsak kilometer vožnje,v naseljih celo manj spremljajo te table,ki odvračajo pozornost in zbranost voznikov od ...prikaži več dogajanja na sami cesti in so po mojem veliko večja nevarnost od prej omenjenih rekvizitov.