Avto
14 ogledov

Srbi se znajo bolje promovirati kot mi

Boris Tadić Reuters
Srbija se je na avtomobilskem salonu v Ženevi spet vpisala na svetovni avtomobilski zemljevid. Tako je poudaril srbski premier Boris Tadić, ki je na salonu razkril novi fiat 500 L, ki ga bodo proizvajali v Kragujevcu. V Ženevi pa naj bi Srbi sklenili že nove posle. Slovensko vodstvo te priložnosti pred dvema letoma ni znalo izkoristiti.

V nekdanji tovarni v Kragujevcu, znani po jugih, fičih in drugih modelih znamke Zastava, bo od julija naprej s proizvodnih trakov prihajal novi Fiatov model 500 L, ki ga bodo izvažali tudi v ZDA.

Na premieri v Ženevi ga je razkril sam srbski premier Boris Tadić, ki je svetu naznanil, da v Srbiji še vedno znajo izdelovati avtomobile, in to za globalni trg, tudi Ameriko. Res je, da je avtomobil namenjen izvozu in bo na srbskih cestah le redkost, a so ga takoj vzeli za svojega, podobno kot mi izdelke iz Revoza.

Tadić je priložnost izkoristil za odlično reklamo za Srbijo, a mu njegovi nasprotniki očitajo, da je to le predvolilna kampanja pred bližajočimi se volitvami, saj se je v Ženevo s posebnim čarterjem na tuje stroške podalo kar 50 novinarjev. V Srbiji mu nekateri očitajo, da Angele Merkel na Volkswagnovem razstavnem prostoru niso videli.

Z našega vidika zadnje niti ni pomembno, lahko pa potegnemo vzporednice izpred dveh let, ko je Renault prav tako v Ženevi predstavil novi model wind, ki ga izdelujejo le v Novem mestu. Takrat smo novinarji slovenske predstavnike oblasti na razstavnem prostoru čakali zaman. Prav takrat je takratni belgijski premier Yves Leterme na istem salonu razkril model A1, ki ga proizvajajo v Belgiji, nemška Kanclerka Angela Merkel pa praktično vsakič v Frankfurtu uradno odpre avtomobilski salon.

Srbija bo s Fiatovim 500 L ustvarila za eno šestino svojega izvoza, novinec pa v Srbiji zagotavlja okoli 3.500 delavnih mest. "Če bi imeli 10 takih primerov, bi bili stabilna država," je ob predstavitvi dodal Tadić, ki je imel s seboj močno gospodarsko delegacijo, ki naj bi v Ženevi že navezala stike s proizvajalci v avtomobilski industriji iz Južne Koreje, Japonske, Italije in Nemčije.

Zakaj tega nismo pred dvema letoma izkoristili mi? Pahor se je takrat udeležil zgolj predstavitve v Novem mestu in se na kratko popeljal z windom, a možje, ki odločajo o vsem, so vedno na kupu zbrani v Ženevi.

Komentarjev 3
  • privat 14:39 09.november 2012.

    srbije v bodočnosti ni več...naj se veselijo še par desetletij!! pustimo jim nekaj človekovih pravic da dokažemo da smo bolj kulturni kakor oni...morilci človeštva!

  • t16 22:51 10.marec 2012.

    aja in kaj je bilo tako slabega?

  • KOJAK 19:44 10.marec 2012.

    TADIČ: "V Srbiji še vedno znajo izdelovati avtomobile"... aja nekaj časa ste jih sestavljali in to hudičevo slabo, izdelovali jih pa še dolgo ne boste.