Volkswagen je eden izmed proizvajalcev avtomobilov, ki jim elektromobilnost ni tuja. V svojem portfelju ima že nekaj zanimivih modelov. Zadnji izdelki temeljijo na električni platformi MEB, ki prinaša številne prednosti, predvsem uporabniške, tako z vidika prostornosti kot zmogljivosti in dosega električni vozil. Trenutno predstavlja vrh ponudbe pri nas ID.4 v različici GTX - ta oznaka pomeni, da ima dva elektromotorja, po enega na vsaki osi, ki skupaj zmoreta kar 300 KM in seveda štirikolesni pogon, saj en motor poganja prednjo, drugi pa zadnjo os in s tem vsa štiri kolesa.
Novodobni GTI s premijsko ceno
GTX je nekakšen GTI med električnimi volkswagni in prinaša tudi nekaj oblikovnih posebnosti v primerjavi z običajno različico ID.4. Že znano svetlobno črto so na primer združili z močnimi dinamičnimi elementi, kakršni so satasti skupki led dnevnih luči, na neki način pa ga povezujejo tudi z golfom GTI. Predvsem pa GTX ponuja večjo zmogljivost in že v osnovi nekaj dodatne opreme več od klasičnega ID.4.
Cena za volkswagna ID.4 s 300 konjskimi močmi (220 kW) se začnejo pri 57.013 evrih, kar je 9.500 evrov več od nekoliko slabše opremljenega klasičnega ID.4 z le enim elektromotorjem na zadnji osi in močjo 204 KM (150 kW). 20-palčna platišča so standardna, vendar je bil testni avtomobil opremljen z 21-palčnimi platišči. To je zahtevalo dodatno pazljivost pri parkiranju ob robnikih. Z vidika oblikovanja so taka platišča izjemna, s praktičnega vidika pa manj, sploh, ko podrgnete ob višji robnik.
Osebno priporočamo tudi doplačilo za odlične matrične luči IQ.light matrix, kot doplačilo je na primer na voljo tudi toplotna črpalka. Na voljo je tudi dodatna izvlečna vlečna naprava, ki lahko vleče prikolico z največjo maso 1400 kg.
Možnosti napredka pri polnjenju baterije in obveščanju voznika
Kar zadeva pogon, nimate izbire. Na voljo je le pogon 4 × 4 z največjo močjo 300 KM in baterijo z uporabno zmogljivostjo 77 kWh (Bruto kapaciteta je 82 kWh). Če potrebujete manjšo moč ali manjšo baterijo, je na voljo klasični Volkswagen ID.4 s pogonom zadaj. Če pogledamo najbližjo konkurenco, je ponudba zelo spodobna. Hyundai ioniq 5 ima na primer baterijo zmogljivostjo 72,5 kWh, enako kia EV6, bližnji sorodnik škoda enyaq ima baterijo 77 kWh, novi enyaq coupe se tudi ponaša baterijo z uporabno kapaciteto 77 kWh. Dražji audija Q4 e-tron 50 quattro ima baterijo z uporabna zmogljivost 76,6 kWh.
Bistvene razlike so pri polnjenju. Južnokorejska modela ponujata bistveno višjo največjo moč polnjenja, volkswagen ID.4 GTX pa nekaj manjšo, a še vedno veliko - 135 kW. Seveda je konkurent tudi tesla Model Y z uporabno kapaciteto baterije 75 kWh.
Med polnjenjem lahko enostavno izberete, koliko želite, da se baterija napolni. Na voljo ob začetku polnjenja je okviren čas, ko bom baterija dosegla zahtevani odstotek. Ne vidimo pa moči polnjenja v kW, zgolj v km/min.
Vozilo ima vgrajen trifazni polnilnik z močjo 11 kW, kar je standardna vrednost za ta razred. Želeli bi si 22 kW, kar bi predvsem, ko se ustavimo za krajši čas, na primer v trgovini pripomoglo k večji uporabnosti električnega vozila. To smo spoznali na primer pri renault zoeiju, ko se baterija na javni polnilnici tudi v kratkem času, ko skočimo v trgovino ali na kavo, napolni za nekaj deset kilometrov.
Priključek za polnjenje je na zadnji desni strani in je zaščiten s klasičnim pokrovom. Slabost je, da ID.4 GTX ne opozarja na pozabljen odprt pokrov, je pa viden v vzvratnem ogledalu. V praksi se vam bo zgodilo, da ga boste pozabili zapreti. Ko nivo baterije pade pod 20%, vas bo vozilo o tem ustrezno opozorilo, vendar bi bilo dobro, da bi na navigacijska naprava samodejno prikazala najbližji polnilno postajo. Možnosti za izboljšave torej so.
Pospešek odličen, udobje vožnje še boljše
Par elektromotorjev omogoča največjo sistemsko moč 300 KM, kar je res veliko, vendar pa so nas ob predstavitvi opozorili, da je ta moč na voljo šele po izpolnitvi določenih pogojev - na primer dovolj napolnjena in ogreta baterija. In še to le za krajši čas, To seveda velja za vsak električni avtomobil.
Moč se običajno prenaša na zadnji kolesi, sprednji sinhroni motor pa se vklopi le v primerih, ko je res potreben. Na primer na spolzki podlagi in ko potrebujete večjo moč, ko močneje pohodimo stopalko za plin. Takrat je navora in moči veliko, pospešek od 0 do 100 km/h je le 6,2 sekunde, kar ni rekordno hitro, a so imeli potniki občutek, da sedijo v športnem avtomobilu. In kar je bolj pomembno, pospešek občutimo tudi, če ne pospešujemo zgolj z mesta, vmesni pospeški so odlični. Vse deluje zelo zvezno. Na voljo pa so tudi različni načini vožnje od normalnega, do eko in športnega, ko se odzivnost, blažilnikov in drugi sistemi prilagodijo izbranim željam voznika.
V klasičnem načinu vožnje "D" avtomobil uporablja avtomatsko inteligentno rekuperacijo, torej uravnava njeno stopnjo glede na to, koliko oceni, da je potrebno. Na primer, če vozilo zavira pred vami, je okrevanje močnejše, a je občutek, da je zaviranja manj kot pri korejskih konkurentih.
Sama vožnja je tako kot je to značilno za e-vozil zelo udobna in tiha. VW ID.4 je izredno dobro zvočno izoliran avtomobil. Tudi pri večjih hitrostih rezanje zraka ni moteče.
Od 300 do 500 kilometrov dosega
S porabo energije in dosegom z ID.4 ne moremo prevarati fizičnih zakonov. Pri daljši avtocestni vožnji in konstantni hitrosti 130 km/h smo porabili dobrih 24,5 kWh/100 km. In to v zimskih razmerah, kar je ugodna poraba za tako velik in težak avtomobil. Ob takšni porabi bi bil celoten avtocestni doseg okoli 300 kilometrov.
Merjenje porabe v mestu je bilo seveda nekaj povsem drugega. Uspelo nam jo je ukrotiti na okoli 15,0 kWh/100 km. Poleti, ko bo bolj obremenjena klima, bo poraba nekoliko večja. S takšno porabo bi lahko naredili okoli 500 brezemisijskih mestnih kilometrov.
Voznik si lahko pri vožnji pomaga tudi s pametno Volkswagnovo navigacijo, ki spremlja tudi promet v živo in opozarja na zastoje in nesreče.
Družinski avto
Če se boste odločali med VW ID.4 in škodo enyaq, bo videz eden od ključnih lastnosti, ki lahko odločajo v korist enega ali drugega. ID.4 GTX je po zasnovi praktično enak osnovnemu ID.4, razlikuje pa se le v podrobnostih, dodatkih in moči. Je minimalističen SUV, ki vam želi takoj sporočiti, da je električen. Ker gre za dokaj velik SUV, ne preseneča, da je v notranjosti dovolj prostora. Ta električni avto je 5-sedežni, vseh pet potnikov pa bo potovalo zares udobno.
Dvopodročna klimatska naprava omogoča tudi prilagajanje zraka potnikom na zadnjih sedežih. Tudi prtljažnik je zelo uporaben s 543 litri, pohvalimo pa tudi nizek nakladalni rob. Z lahkoto lahko prevažate tudi večje predmete. Ob podrtih zadnjih sedežih se prostornina poveča na 1575 litrov. Prtljažni prostor ima dvojno dno, kamor lahko skrijete polnilne kable. Škoda le, da nima še prtljažne odprtine spredaj, kot jo premorejo nekateri konkurenti.
In kolikokrat v življenju je kdo obtičal v zastoju ali v snegu več ur/dni?
avto samo za po mestu in bližnjo okolico,ne bi šel nekam potovat saj rizkiraš ogromno,v primeru nesreče obtičiš v koloni ,zunaj vroče ,klima je nujna al se pa skuhaš v avtu ,seveda električni avto troši baterijo in glej ga zlomka… ...prikaži več ,potovanja je konec,še večji problem je pa snežni zameti ,kjer obtičiš nekje bogu za leđima ,gretje potrebuješ al pa zmrzneš ,glej ga zlomka ,spet potovanja je konec in pri tem celo zboliš in umreš .To z el.avti ni napredek ampak afnanje
52,000 eur za evto z dosegom 300 km in dražjo polnitvijo kot bencinar? Ne hvala.