Avto > Testi
2167 ogledov

Lahko Citroënov "nizkocenovni“ C-Elysee konkurira s ceno 16.900 evrov?

1/28
Saša Despot
Citroën je leta 2012 predstavil nizkocenovni model c-elysee, brata „dvojčka“ peugeota 301. Pri nas so zaradi več kot 500-litrskega prtljažnika in prostorne kabine računali na družine in v prvi vrsti taksiste. Izkazalo se je, da gre za ekonomičen delovni stroj, ki ne igra na čustva. In tako je tudi zdaj, ko so limuzino tehnično posodobili, a materiali in kakovost izdelave ostaja na ravni prejšnjega modela. Najbolj založeni dizelski C elysee pa z več kot 16 tisočaki tudi težko označimo za nizkocenovni.

Citroën C-elysee je ob vstopu na slovenski trg polagal večino upov v razmerje med ceno in prostornostjo, manj v samo kakovost izdelave ter tehnično in motorno ponudbo. To so v prvi vrsti avtomobili, ki uspevajo vzhodneje od nas, z vse večjim trendom križancev, ki tudi v BiH in Srbiji pridobivajo popularnosti, pa so nizkocenovne limuzine vse manj priljubljene tudi v krajih južneje od nas.

Da bi C-elyseeju podaljšali življenjsko pot, so ga pri Citroënu, enako je storil Peugeot s 301, tehnično osvežili. 

C elysee ni med najcenejšimi modeli pri nas, s pridobitvijo turbo motorjev, so tudi najcenejše izvedenke poskočile nad 10 tisočakov.

Zunanjost spodobna, notranjost manj

Oblikovalci niso imeli veliko dela, najbolj opazne spremembe pa so na prednjem delu vozila, kjer je dobil novo masko in odbijač, večje žaromete z dnevnimi lučmi v led tehniki, ponoči je od zadaj prej prepoznaven zaradi nove grafike led luči. Dobil je tudi nova 16-palčna platišča.

Potovalna kabina ni prestižna in če smo mu to pred štirimi leti še lahko oprostili, danes že deluje precej zastarelo. Materiali in določeni deli so še enaki Citroënom izpred desetletja, stikala za odpiranje bočnih stekel so zbrana za menjalnikom na sredini in ne navratih, še vedno ne omogočajo samodejnega pomika z enim pritiskom, volan z ogromnim premerom ne sledi smernicam skupine PSA, ki so v zadnji generaciji svojih kompaktnim modelov ponudili majhne športne volane in tudi s tem izboljšali dinamiko vožnje. Volan je za nameček nastavljiv le po globini.

Vzvratno se boste težko zaleteli

Ureditev je zelo enostavna, z okraski polirane plastike in ponardki kroma skušajo izboljšati monotonost. A plastika je trda, cenenost se občuti pri zapiranju vrat, še posebej prtljažnika, ki ga je treba odpreti do konca navzgor, drugače vas lahko udari v glavo, tudi brisalci stekel bi lahko bili boljši.

Da ne bomo le grajali, c elysee je zdaj dobil nekaj tehničnih pripomočkov, ki jih bodo vozniki in potniki znali ceniti. Večpredstavnostni sistem vključuje tudi 7-palčni zaslon na dotik, ki je umeščen nekoliko nizko na armaturni plošči. Grafika ni najbolj napredna, a je ekran bolj odziven, ko v nekaterih dražjih modelih drugih znamk, tudi kamera za vzvratno vožnjo je zelo dobra, boljša, kot smo jo celo vajeni v najbolj modernih koncernskih avtomobilih.

Večpredstavnostni sistem omogoča tudi povezljivost pametnih telefonov s sistemoma Android Auto in Apple Carplay ter možnost upravljanja z govornimi ukazi. Navigacijska naprava je enostavna za uporabo, za nameček pa prikazuje prometne informacije, alternativne poti in bencinske servise, vključno s cenami goriv. Od naprednih sistemov poleg zaslona na dotik in tempomata, najbolj naprednih elektronskih pomagal C elysee ne pozna, na primer samodejno zaviranje v sili, prepoznavanje vozil v mrtvem kotu, prepoznavanje prometnih znakov, ki so že leta stalnica v novih vozilih, zadnje čase pa jih veliko avtomobilistov vgrajuje že serijsko.

Sedeži še vedno ne ponujajo veliko oprijema, so pa zato udobni, a bi lahko bili večji, tako v širino kot pol dolžini sedalnega dela. 

Prtljažnik je med cenovno ugodnimi limuzinami s 506 litri nadpovprečen. Odpiramo ga lahko le s pomočjo ključa ali s stikalom v notranjosti. Nakladalna luknja je ozka, prostor kratijo tudi vodila. Vseeno smo brez težav vanj spravili otroški voziček, prostora pa je ostalo dovolj tudi za nekaj prtljage, le malo več truda je treba vložiti.

Dizel dobra izbira za lahko vozilo

Pod motornim pokrovom je bila edina dizelska izbira pri tem modelu. 1,6-litrski turbo dizelski motor s 73 kilovatov moči (100 KM) z lahkoto obvladuje maso dobre tone. 254 Nm največjega navora, ki je na voljo že pod 2.000 vrtljaji poskrbi za poskočen start z mesta, tudi na avtocesti, kljub le petstopenjskemu ročnemu menjalniku, vožnja ni naporna in preglasna. Avto brez težav s tem motorjem zmore premagovati tudi večje hitrosti in to ekonomično in poceni. Emisije so zbili pod 100 gramov CO2 na prevožen kilometer poti, kar je odlično kot tudi poraba goriva. Na relaciji Kamnik – Ljubljana je bila poraba zgolj štiri litre plinskega olja na 100 kilometrov, na avtocesti pri 130 km/h še vedno ne preseže šestih litrov. V povprečju smo porabili zgolj 5,1 litra plinskega olja olja na 100 kilometrov poti.

Gre torej za nadpovprečno prostoren in ekonomičen avtomobil, z notranjo ureditvijo in materiali, ki so nekoliko zastareli, a po novem ponuja napredno tehniko, ki olajša navigiranje vozila. A je prav to tudi nekoliko podražilo avtomobil, ki z vsemi dodatki (kamera za vzvratno vožno, navigacija, 16-palčna lahka platišča) ceno dvigne na 16.900 evrov. To je že cena zelo solidno opremljenega modernega in atraktivnega bencinskega citroën C4 cactus ali osnovnega dizelskega C4 cactusa z enako motorizacijo.

Podatki o vozilu: (Citroen C-Elysee 1.6 BlueHDi 100 Shine)
Motor: 1560 cm3, štirivaljni, dizelski
Moč: 73 kW (99 KM) pri 3.750 vrt./min
Navor: 245 Nm pri 1.750 vrt./min.
Dimenzije (D x V x Š v mm): 4.639 x 1.426 x 1.873, medosna razdalja 2.820
Prtljažnik (v litrih): 506
Poraba na testu: 5,1 litra/100 km (mešani cikel), izpust 98 g CO2/km
Zmogljivosti: 183 km/h, 10,8 sekunde od 0 do 100 km/h
Cena: 10.310/ 15.140 / 16.900 evrov (osnovni/testni/testni z dodatki)

Plusi: Navigacija in kamera za vzvratno vožnjo, prostornost, poraba goriva in emisije;

Minusi: Sedeži, poceni materiali, hrup v kabini, končna cena; 

Komentarjev 1
  • antitrust 19:32 17.julij 2017.

    Še en velik minus ste pozabili: je CITROEN oziroma polizdelek