Avto > Testi
3473 ogledov

Pol ure sem mislil, da je to najboljši mini doslej

MINI Cooper S E Countryman ALL4.
1/25
Anže Petkovšek MINI Cooper S E Countryman ALL4.
Test prvega hibridnega minija.

Kdo bi si mislil, da bo že prvi elektrificirani mini tako prepričljiv izdelek. Hibridni pogon, znan iz nekaterih BMW modelov, so vtaknili v največjega minija, countrymana. Ima uradni naziv mini cooper countryman S E, in tista športna črka S v imenu nikakor ni izmišljena - poleg za tri tisočake dražje različice JCW je to drugi najhitrejši countryman , ki si ga lahko omislite.

Kombinirana moč 1,5-litrskega turbobencinarja in elektromotorja je kar 165 kilovatov oziroma vsega pet manj kot JCW, po 6,8 sekunde tiščanja na plin (in elektriko) pa ste že mimo oznake 100 km/h, pri čemer za JCW-jem zaostaja za pičle 0,3 sekunde. Navor električnega pogona je še posebej zabaven, ko je potrebno na semaforjevi črti odčitati lekcijo kakšnemu srboritežu.

A za razliko od JCW, kjer poraba ni v prvem planu, je S E nekakšna dvoživka, saj je lahko v isti sapi športen in razmeroma varčen avto. Hibridni pogon deluje gladko, preklopi med elektriko in bencinarjem pa so neslišni in brezčutni, kar v primeru BMW-jev ni bilo ravno pravilo. Zlasti pri nižjih hitrostih šele pogled na poseben merilnik “moči” razkriva, ali se v tistem hipu človek vozi na elektriko ali na bencin. Trivaljnik je tih in razmeroma zelo miren.

1/25

Že v osnovnem “AUTO” programu mini maksimalno vozi le na elektriko. V programu “GREEN” ima izgorevalni motor praktično prepoved delovanja, v “SPORT” pa oba pogona razmišljata le o tem, kako se čimhitreje odzivati na voznikove želje. In to počneta res bliskovito, pri čemer nisem dobil občutka, da bi bil v ovinkih posebej oškodovan zaradi dodatne mase. Natančno oster volan, odzivno podvozje, ki se ne boji frontalnega napada na zavoje, ter veliko zaupanje v lego so del standardne opreme. Morda je podvozje nekoliko trdo, ampak, hej, saj to je mini! Serijski avtomatski menjalnik se dobro odreže v različnih scenarijih vožnje.

Countryman S E seveda po nabritosti ne dosega ravni JCW, a vseeno je zelo dober približek!

Eden od vzvodov med stikali je namenjen izključitvi električnega pogona, s čimer voznik ohranja raven napolnjenosti baterije.

In ravno baterija je tista hiba, zaradi katere je moje začetno navdušenje pričelo plahneti vzporedno s padcem njene napolnjenosti. Njeno dejavno udejstvovanje v pogonu avtomobila jo namreč hitro izčrpa, podatek, da lahko avto 40 kilometrov prevozi na elektriko, pa je le zgodbica iz dežele Nije.

Mni Avto Prenovljeno slovensko dirkališče smo krstili z najzmogljivejšimi miniji JCW

V praksi je tako, da bo avto po kakih 50 kilometrih kombiniranega pogona imel raven baterije le še na okoli petih odstotkih, tako da takrat skoraj vse breme nosi le še bencinar. Baterijo je mogoče med vožnjo nekoliko okrepiti le z intenzivno rekuperacijo zavorne energije, saj v nasprotju z marsikaterim drugim priključnim hibridom countryman E nima opcije, da bi jo polnil prek izgorevalnega motorja .

Da torej lastnik lahko vsakodnevno uživa sadove sodelovanja hibridnega pogona, je nujno disciplinirano priklapljanje na električno vtičnico. Če imate opcijo hitre polnilnice, bo baterija polna po kakih dveh urah, na domači vtičnici pa pride prav načrtovanje v menijih avta  za nočno polnjenje.

MINI Cooper S E Countryman ALL4. | Avtor: Anže Petkovšek Anže Petkovšek
Seveda je bistveno vprašanje, ki se zastavlja, poraba. Pri kombinirani uporabi obeh pogonov je bila 5,5 litra bencina in 3 kW elektrike na 100 km, ko je bateriji pošla sapa, pa je skočila na slabih sedem litrov. Ne gre se slepiti, dizelski countryman bo varčnejši, če je v igri avtocesta, medtem ko je hibrid fantastično prilagojen za razmere v mestih: navor za speljevanje, tih, serijski avtomatik ...

Ana Zadnik meni, da je za ženske zdaj primeren čas za vstop v avtomobilsko indus SLOVENSKE FAKULTETE Avto Hrvatica, ki je študirala v Sloveniji in uspela pri Miniju

Zanimiva je tudi primerjava cen. Hibrid jo ima postavljeno na 37.950 evrov (ne pozabimo, serijski avtomatik in 4x4), kar je za odtenek dražje od SD All4 različice dizla. Če pa upoštevamo še 4.500 evrov subvencije za priključnega hibrida, potem je zadeva že zelo zanimiva.

Testni avto je sicer imel dolg seznam doplačil, ki so ga dvignile na višino skoraj 54 tisočakov. K sreči je večina doplačil takšnih, da je mogoče brez njih enostavno shajati. Skorajda nujen je le paket Chili, ki poleg okrasnih elementov vključuje nekaj uporabnih lastnosti (avtomatska klima, LED polne luči …).

Podatki o vozilu: mini cooper countryman S E

Motor: hibrid, 1.499 cm3 trivaljni turbo in elektromotor,
Najvišja moč: 165 kW (224 KM)
Navor: 385 Nm
Dimenzije (D x Š x V v mm): 4.299 × 1.822 × 1.559, medosna razdalja 2.670.
Prtljažnik (v litrih): 405 - 1.275
Poraba na testu: 5,5 litra in 3 kW/100 km (mešani cikel), normni izpust 49 g CO2/km.
Zmogljivosti: 198 km/h, 6,8 sekunde od 0 do 100 km/h
Cena: 37.950 € (osnovni), 53.979 € (z dodatki)

Plusi: zeleni, a nič manj športni mini, kakovost izdelave.

Minusi: električnega veselja je hitro konec

andrej.leban@zurnal24.si

MINI Cooper S E Countryman ALL4. | Avtor: Anže Petkovšek Anže Petkovšek
MINI Cooper S E Countryman ALL4. | Avtor: Anže Petkovšek Anže Petkovšek
MINI Cooper S E Countryman ALL4. | Avtor: Anže Petkovšek Anže Petkovšek
MINI Cooper S E Countryman ALL4. | Avtor: Anže Petkovšek Anže Petkovšek
MINI Cooper S E Countryman ALL4. | Avtor: Anže Petkovšek Anže Petkovšek

Komentarjev 2
  • namizna 17:28 27.september 2017.

    54.000 evrov,....? In to za minija,...haha.... Za tak avto dam max 15k.

  • samo.jst 10:38 27.september 2017.

    minusi: ...cena??