Avto
6270 ogledov

V Novem mestu bodo testirali napredne mclarne in porscheje

Rimac concept S Gregor Prebil
V Novem mestu nastaja edinstven laboratorij na svetu za testiranje superzmogljivih avtov, pri katerem poleg slovenskega podjetja sodeluje tudi hrvaški Rimac.

Dolenjsko podjetje Lastinski Inženiring, ki je v lasti Sama Omerzela, je skupaj s hrvaškim izdelovalcem hiper avtomobilov Rimac Automobili zagnalo projekt Hyper E-Car Lab, iz katerega bo nastal laboratorij za testiranje komponent, ki bodo sestavljale najbolj zmogljive avtomobile na svetu. 

Znano je namreč, da podjetje Rimac ni le izdelovalec avta concept_two z več kot 1.400 kW moči, temveč da velik del svojega denarnega toka že danes ustvari z razvojem in prodajo komponent na področju izdelave naprednih baterij in pametnega upravljanja z energijo. Manjšinski delež v hrvaškem podjetju imajo Porsche, Hyundai in Kia, sodeluje pa tudi s takšnimi izdelovalci superprestižnih avtov, kot sta McLaren ali Koenigsegg. 

Sedaj pa Rimac svoje delovanje širi tudi v Slovenijo. Podjetje Lastinski je z Rimcem sodelovalo že doslej, to pa se bo le še okrepilo zaradi skupnega projekta omenjenega laboratorija.

Omerzel: to bo edinstven laboratorij

Lastnik podjetja Lastinski Samo Omerzel (na fotografiji spodaj) je za Žurnal24 pojasnil, da gre za zelo nišni laboratorij, kot jih v svetu praktično še ni, vsaj ne v komercialnem smislu. Njegova posebnost je namreč, da bo, ko bo leta 2021 dokončan, mogoče v njem testirati različne komponente superzmogljivih električnih avtomobilov, kot so baterije, pogonski sklopi in druge enote pri izredno visoki moči kar 1,6 gigavata oziroma toku 1.000 amperov.

"Z razvojem laboratorija želimo odgovoriti na potrebo, ki prihaja iz vrst najnaprednejših podjetij v avtomobilski industriji po tehnologiji, ki bi omogočila testiranje baterij in pogonskih sklopov z veliko električno močjo. Rezultati laboratorijskih meritev, bodo referenčna točka največjim proizvajalcem avtomobilov na svetu, za njihovo uspešnost pri razvoju novih avtomobilov in komponent avtomobilov kot so baterija, elektromotor in močnostna elektronika. Zaradi kompleksnosti sistemov v avtomobilu in stopnje interakcij podsistemov, smo na projekt angažirali multidisciplinarni team inženirjev."

Samo Omerzel, Lastinski Inženiring

Laboratorij za testiranje opreme bo omogočal simulacije najrazličnejših okoliščin in scenarijev, s katerimi bi se na cesti, dirkališču ali na polnilnici soočali električni superavti. Ker praktično vsi proizvajalci superšportnikov že razmišljajo o elektrifikaciji svojih bodočih modelov, bo laboratorij po Omerzelovih besedah lahko nudil vso podporo že v zelo zgodnji fazi razvoja različnih komponent. 

Samo Omerzel | Avtor: Saša Despot Saša Despot

"Pred tremi leti sva se z Matejem Rimcem poslovno prvič srečala in se takoj "ujela". Od takrat super sodelujemo. Mate je velik vizionar, po drugi strani pa zelo skromen in odprt človek. Pri njem mi je zelo všeč, da kar se z njim dogovoriš, to tudi izpolni."

Samo Omerzel, Lastninski Inženiring

In kaj bo od vsega skupaj imela slovenska država oziroma običajen državljan? Omrzel napoveduje, da se bo slovenskim 20 inženirjem, ki v njegovem podjetju že danes delajo na razvoju rešitev za Rimca, pridružilo še 25 novih inženirjev, ki bodo prav tako delali na delovnih mestih z izredno visoko stopnjo dodane vrednosti. Posredno pa bodo rešitve pri upravljanju z energijo, ki bodo sprva na razpolago za visokozmogljive športne avte, z razvojem električnih avtomobilov gotovo našle mesto tudi v povsem običajnih avtomobilih, pravi Omerzel. Prav tako je po njegovem pomembno, da Slovenija s takšnimi projekti kaže svojo visokotehnološko dejavnost.

Celotna investicija v projekt vzpostavitve Hyper E-Car Lab je ocenjena na 7,6 milijona evrov, vendar je v dobršni meri, oziroma v višini 3,39 milijona evrov subvencionirana, saj je projekt pridobil zaupanje ministrstva za gospodarstvo. 80 odstotkov od skupne subvencije prihaja iz evropskih skladov, petino pa je primaknilo slovensko ministrstvo za gospodarstvo, ki je tudi vodilo celoten postopek razpisa, pojasnjuje Omerzel.

Električni avti so tehnologija prihodnosti

Avtomobilska industrija zaradi vse strožjih okoljskih norm prehaja iz proizvodnje vozil na notranje zgorevanje na vse bolj množično proizvodnjo električnih vozil, ki zahtevajo velika prilagajanja na trgu delovne sile in tudi tehnološke naprednosti. Tisti, ki mu bo uspel prehod bo zmagovalec, trdijo analitiki, hkrati pa prehod na elektrificirana vozila odpira številne nove možnosti podjetij, tudi zagonskih, ki v preteklosti niso bila znana v avtomobilski branži.

Rimac C-Two | Avtor: Saša Despot Saša Despot

Eno najbolj inovativnih podjetij v zadnjih letih, je podjetje Rimac Automobili, Hrvata Mateja Rimca (zgoraj) iz Velike Nedelje pri Zagrebu, ki ga kličejo tudi hrvaški Elon Musk (lastnik Tesle). Rimac je zaradi svojega inovativnega pristopa in tudi izdelave hiper avtomobilov (avtomobilov, ki postrežejo z visoko zmogljivimi motorji nad 800 konjskimi močmi in to so le redki avtomobili), med drugim prepričal tudi avtorje planetarno popularne oddaje The Grand Tour (nekdanje voditelje Top Geara), v svoje podjetje pa je kot vlagatelja privabil tudi Porsche, ki se po novem trudi izdelovati visokozmogljive 100-odstotno električne avtomobile kot protiutež Teslinim modelom. Rimac je še bolj kot z izdelavo avtomobilov upsšen na področju razvoja pogonskih električnih sklopov in zmogljivih baterij. Na tem področju je Rimac najbolj superioren, zato je sklenil tudi 80 milijonski posel s korejskim velikanom Hyundai-Kia.

Rimac je tudi v intervjujih za Žurnal24 venomer hvalil razvitost mreže slovenskih dobaviteljev avtomobilske industrije in znanja Slovencev na področju avtomobilizma, pri nas je v preteklosti iskal tudi inženirje, ki bi pomagali pri razvoju električnih komponent in sklopov. Zdaj svoje lovke končno širi tudi v Slovenijo, saj je v Novem mestu odprl podružnico, v kateri bo delo našlo 50 ljudi, pri čemer je združil moči z nekdanjim ministrom za infrastrukturo na ministrstvu Alenke Bratušek Samom Omerzelom, ki ima podjetje Lastinski Inženiring.

Rimac in Omerzel sta se zavezala, da bo projekt zaživel do septembra 2021.

dezurni@zurna24.si

Komentarjev 0
Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Če nimate uporabniškega računa, izberite enega od ponujenih načinov in se registrirajte v nekaj hitrih korakih.