Avto
15 ogledov

Volkswagnu: Bolj se bo treba potruditi

Mathias Müller EPA
ZDA so uradno zavrnile Volkswagnov načrt glede popravil vozil s prekoračenimi izpusti škodljivih emisij. Tudi obisk vrhovnega šefa Müllerja ni pomagal.

Ameriški regulatorji so v torek spustili hladno prho na Volkswagen, saj so načrt giganta, kako bo popravil 2,0-litrske TDI motorje pri pol milijona tam prodanih avtih, označili za nezadostnega, da bi z njim dosegli željene cilje. Neuradno naj bi VW predstavil načrt, ki ameriške okoljske agencije EPA in kalifonijskega urada za čist zrak CARB ni prepričal. 

Neuradno naj bi imeli Američani pripombe glede na vpliv popravkov na zmogljivosti, emisije in varnost. 

"Volkswagen je sprejel odločitev, da bo goljufal pri emisijskih testih in nato to prekril. Nadaljevali so z lažmi, ko pa smo jih razkrinkali, so skušali zanikati. Posledica so tone in tone dušikovih oksidov, ki so škodovali zdravju ljudi v Kaliforniji. Bolj se bodo morali potruditi," je v izjavi brez dlake na jeziku v izjavi za javnost zapisala Mary Nichols, vodja kalifornijskega urada CARB. 

Müller se je po koncu sestanka lahko le smehljal

Novi šef VW Matthias Müller se je dan kasneje in po obisku salona v Detroitu v sredo prvič po izbruhu škandala sestal z vodstvom EPA. A tudi na tem sestanku ni bilo narejenega nobenega preboja, vodja EPE Gina McCarthy se mu je po koncu pred kamerami zgolj zahvalila za obisk.

Pred dnevi je ameriško pravosodno ministrstvo kot zastopnik EPA vložilo civilno tožbo proti Volkswagnu, zaradi katere avtomobilskemu gigantu poterncialno grozi kazen vse do 41 milijard evrov, je poročal Wall Street Journal. Nemški mediji pa so navajali, da namerava koncern v ZDA raje kot popravljati nepopravljivo petino oziroma prek sto tisoč prizadetih avtov kar odkupiti.

Za šestvaljni 3,0 TDI motor Volkswagen še ni uradno predstavil predlogov rešitev, to mora storiti do začetka februarja. 

Švedi z uradno preiskavo

Spomnimo, Volkswagen v Evropi, kjer smo precej bolj prizanesljivi glede ravni izpusta rakotvornih plinov pri dizelskih motorjih, nima pretiranih težav glede popravljanja škode zaradi škandala Dieselgate.

Njegov načrt, da bo pri veliki večini TDI motorjev EA 189 zadostovala že posodobitev programske kode, le pri 1,6 TDI motorju pa še dodatno peščico evrov vreden usmerjevalnik vsisnega zraka, je že dobil uradni blagoslov evropskih organov, vpoklic prvih avtov pa se bo pričel prav kmalu. V Sloveniji se bo vpoklic za prve izmed nekaj prek 30.000 lastnikov pričel predvidoma marca. 

Švedsko pravosodje je pred dnevi kot eno redkih v EU uradno pričelo predkazenski postopek proti Volkswagnu, s katerim želijo priti do pojasnil, kako je Volkswagen zavajal uradne emisijske teste in kako je to vplivalo pri prodaji v njihovih državi.

dezurni@zurnal24.si

Komentarjev 1
  • maresem2 10:12 18.januar 2016.

    Kdaj bodo začeli testirati in preizkovati še ostale avtomobilske proizvajalce? Ne nam solit pamet, da je zavajal samo VW. Vsi naj plačajo škodo, ki so jo povzročili z zavajanjem.