Avto
381 ogledov

Vsak drugi nov avto je na lizing

Nakup avtomobila Shutterstock
Značilno. Z gotovino predvsem starejši kupci po manjše avte. Največ financiranja z lizingom je na Štajerskem in v Prekmurju.

Le še petina novih avtomobilov se kupi z gotovino, delež pa se zmanjšuje, “kar je glede na gospodarske razmere razumljivo”, ugotavlja Tina Filipan, pomočnica direktorja Summit Leasinga

“V zadnjih letih se delež financiranja pri prodaji novih vozil povečuje; pri financiranju se povečuje delež finančnega lizinga, delež klasičnih kreditov pa je vse manjši,” pravijo pri Peugeotu. Danes se financira od 65 do 70 odstotkov vseh novih vozil, ocenjujejo pri Citroënu. Pravijo, da pri njih z gotovino avto kupi le 30 odstotkov fizičnih oseb. Tisti, ki nimajo gotovine, pa se v 80 odstotkih odločajo za finančni lizing in v 20 odstotkih za klasični kredit, kar pomeni, da je od 50 do 60 odstotkov vseh novih vozil kupljenih na lizing. Pri Peugeotu je razmerje podobno: financira se 65 odstotkov prodaje, od tega 70 odstotkov v korist finančnega lizinga in do 30 odstotkov klasičnega kredita.

Renaultove avtomobile so ljudje letos največ kupovali s kreditom (35 odstotkov), sledi lizing (31 odstotkov), preostali pa so se odločili za gotovinski nakup ali financiranje poiskali pri konkurenci.
“Razmerja so približno enaka kot v prejšnjih letih,” pravijo. “V tako imenovanem premium segmentu je trenutno razmerje nakupa 60 odstotkov na lizing in 40 odstotkov z gotovino,” pojasnjuje Fortuna Kač, direktorica BMW finančnih storitev za Slovenijo in zahodnobalkanske države. Nakupe s posojilom sicer štejejo kot gotovinske.

Mlajši kupci po večje avte na lizing

“Zanimanje za lizing se je v zadnjem času nekoliko povečalo, še vedno pa je odločitev zanj v veliki meri odvisna od tipa avtomobila in do neke mere tudi od starosti kupcev. Praviloma se za lizing pogosteje odločajo kupci večjih oziroma dražjih vozil in mlajši kupci. Starejši kupci in kupci manjših vozil se raje odločajo za gotovinski nakup, medtem ko je nakupov na kredit sorazmerno malo,” pravi Borut Gazvoda, direktor Opla v Sloveniji. “Lizinga je nekoliko več pri vozilih višjega razreda. Je pa to odvisno tudi od blagovne znamke vozila,” ugotavljajo pri Summit Leasingu. V Peugeotu pravijo, da se na lizing več kupujejo avtomobili nižjega in srednjega razreda. Pri Renaultu pa ugotavljajo, da se razmerja ne razlikujejo glede na cenovni razred vozila, ampak na regijo. Največ financiranja z lizingom je tako na Štajerskem in v Prekmurju.

Lizing je včasih celo cenejši od nakupa avta z gotovino. Trgovci odgovarjajo, da se to zgodi le ob prodajnih akcijah, praviloma za omejeno količino vozil.

Komentarjev 5
  • MK 14:59 11.april 2013.

    grem ravno domov.... in pešec čakam na zeleno, ko prileti voznik bmw-ja ki je danes bral naše komentarje in me pri zeleni odpihne iz prehoda za pešce, ker se njemu tako mudi, da je zapeljal v rdečo.... ja.... nabite jim ...prikaži več še ceno pogreba.... svojega in pešcev, ki jih je skoraj podrl naslednijč pa jih bo

  • hubertfast 07:25 02.november 2012.

    Pa saj to je oblika državljanske nepokorščine, nič ne zapravit. Vem, da to ni prav ampak država mora tudi nekaj narediti, ne pa da samo jemlje, to je najlažje, to zna vsaka vlada.

  • samo.jst 18:18 01.november 2012.

    Hm... ubistvu se motiš. Če ustaviš potrošnjo, s tem ustaviš pretok denarja. Če noben ne kupuje, potem ni potrebe po izdelkih, ni potrebe po trgovinah in posledično ni potrebe po zaposlenih... upam da si razumel princip ekonomije in trgovanja.