Avto
38 ogledov

Z mokko skrižani recept še boljši

Opel mokka
1/17
Gregor Prebil
Oplova mokka je trendovski avtomobil z vsemi dobrimi in slabimi lastnostmi. Z najmočnejšim motorjem in 4x4 pogonom na papirju deluje bolj prepričljivo kot v resnici, preseneti pa z uporabnim prostorom.

Predstavljajte si avtomobil velikostnega razreda corse, dodajte mu 4x4 pogon in ga še malce dvignite. Recept, ki ga je uspešno udejanjil nissan juke, danes pa po njem kuhajo različne znamke, katerih proizvodi kar dežujejo na trg, kar dokazuje letošnji ženevski avtosalon. S tem suvovski občutek visoke vožnje ni bil še nikoli dostopnejši, dodana pa je še okretnost, ki pri večjih bratih ni samoumevna.

Oprema iz višjega razreda

Mokka je prvi nemški izdelek v tej razmeroma sveži tržni niši. Njena pojava je zelo postavna, notranjost je tipična oplovska z veliko gumbi,  a tudi veliko udobja, še posebej če najvišjemu serijskemu paketu opreme družbo delajo različni podpaketi, denimo zimski ali električni. Ročice takrat v nekaj minutah pogreje kar volan, parkiranje je otročje opravilo zaradi kamere, ksenonski žarometi se prilagajajo prometu. A takšna mokka ni več poceni ljudska dobrina ampak postane že kar začimba, saj cena preskoči v razred večjih križancev ali zelo solidno opremljenih velikih karavanov.

Opel mokka | Avtor: Gregor Prebil Gregor Prebil
Ampak ostanimo prizemljeni. Štirikolesni pogon, ki je v kombinaciji močnejšim bencinarjem serijski, deluje po principu samodejnega razporejanja moči do 50 odstotkov na zadnji par koles. Avto pomaga pri speljevanju v klanec, dodan je še gumb za plazenje po klancu navzdol, vseeno pa bi povsem brezskrbno zavili kvečjemu na kolovoz. Plastika na spodnjem koncu dolgega nosu je namreč komaj kaj bolj oddaljena od tal kot pri povprečnem avtomobilu, tako da največjo dodano vrednost 4x4 pogona vidimo v zanesljivejši vožnji po spolzki asfaltni podlagi.

Na asfaltu se mokka odreže brez presežkov. Po zaslugi razmeroma širokih kolotekov deluje stabilno, a podvozje trpi za znano suvovsko boleznijo, to je pretirano trdoto. Volanski mehanizem daje prednost lahkotnemu vrtenju pred podajanju informacij, kaj se dogaja pod kolesi.

Turbo se zbudi pozno

Zaradi 1,4-litrskega turbo motorja se mokka hitro premakne z mesta, a na polno zadiha šele pri visokih vrtljajih, ki se s hrupom prenašajo tudi v notranjost. Porabo je zato kar težko krotiti.

Opel mokka | Avtor: Gregor Prebil Gregor Prebil
Na videz enostaven recept združevanja suva in razreda B, ki mu sledi mokka, skratka terja kompromise.

Med pluse ji lahko štejemo opaznost in 356-litrski prtljažnik, ki močno prekaša jukeovega. Osnovna cena 22.780 za kombinacijo turbinskega bencinarja in štirikolesnega pogona je zelo ambiciozna, novi tekmeci, kot so bratski chevrolet trax, renault captur ali peugeot 2008, pa ji bodo gotovo stregli po kupcih.

Podatki o vozilu: opel mokka 1,4 turbo start/stop cosmo

Motor: 1.364 ccm
Najvišja moč: 103 kW (140 KM) med 4.900 in 6.000 vrtljaji
Najvišji navor: 200 Nm med 1.850 in 4.900 vrtljaji na minuto
Poraba: 7,8 litra na 100 km
Najvišja hitrost: 195 km/h
Pospešek 0-100 km/h: 9,8 sekunde
Cena v evrih: 22.780 (osnovni)/25.790 (testni)

Komentarjev 0
Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Če nimate uporabniškega računa, izberite enega od ponujenih načinov in se registrirajte v nekaj hitrih korakih.