Novi volkswagen tiguan pomeni svež in močan veter v jadra v tako pomembnem razredu kompaktnih suvov oziroma križancev, kjer prva generacija, čigar korenine segajo še v leto 2007, ni bila več sposobna držati tempa. Naslednik trdi, da ima vse glavne prvine za uspeh: obliko, v kateri se mešajo prepoznavni hišni oblikovni prijemi z nekaj čisto svežimi pristopi, prostornejšo in praktično notranjost, veliko napredne tehnologije in zelo sposobne pogone, ki po moči lahko sežejo tudi globoko v sfero premium znamk. Pa še ... pri znamki pravijo, da je novinec veliko bolj ukrojen po meri moških od predhodnika. Doslej je bil namreč predvsem ljubljenec žensk.
Tiguan je v dolžino zrasel za šest centimetrov in sedaj meri 4,48 metra. Golf denimo, s katerim si deli platformo MQB, se ustavi že pri 4,25 metra. Medosna razdalja je pri tiguanu od predhodnikove zrasla kar za osem centimetrov, hkrati pa je novinec nižji. Kljub videzu klasične evolucije VW-jeve oblike je pri zunanjosti veliko novih detajlov, ki so jih napovedovali že zadnji koncepti znamke. Lamele maske se denimo nadaljujejo kar v prednje luči, kar avto vizuelno zelo razširi, na bokih pa je izrazita visoka ramenska linija, ki se pretopi v zadnje zadnje luči. Te vedno svetijo v LED svetlobi in so zakrivljene v hokejko, kar je zanimiva novost za znamko. Spredaj svetijo halogenski glavni žarometi, pri opremi highline pa polni LED. Za doplačilo so prilagodljive sorte.
Že na tem mestu gre izpostaviti možnost namenske izbire karoserije, saj je tiguan na voljo v klasični in tudi bolj off-road različici. Slednja se od prve razlikuje po za centimeter višji oddaljenosti od tal (20 cm), na že tako kratkem prednjem previsu pa drugačna umestitev odbijača omogoča kar 25,6-stopinjski vstopni kot, zadnji izstopni pa je 24,7-stopinjski. Pnevmatike so sicer pri off-road različici enake.
Notranjost je prilagojena videzu križancu, sicer pa je zelo podobna vsem zadnjim modelom volkswagna. Od druge stopnje opreme naprej je v proti vozniku nagnjeno armaturno ploščo vgrajen zaslon z osmimi palci premera, na katerem ob pomoči dotika uravnavamo vse, od multimedije do nastavitev avta. Uporabnost notranjosti ni izostala, pri znamki izpostavljajo več prostora predvsem za zadnje potnike, zadnja klop je vzdolžno pomična, v prtljažniku pa najmanj 520 litrov prostora. Sovoznikovo naslonjalo se preklopi naprej za prevoz daljših predmetov, prtljažna vrata pa se odpirajo na migljaj z nogo. A dodaten “cukrček” je, da se tudi samodejno zaprejo, če se znotraj 20 sekund od odprtja imetnik že umakne primerno stran - ko je denimo že odložil stvari v prtljažnik.
Glede varnosti in asistence tiguan nudi vse, kar zmorejo njegovi brati in še več: pohvalno serijski je sistem samodejnega zaviranja v sili in tudi sistem prepoznave pešcev. Od druge stopnje opreme dalje comfortline je že serijski radarski tempomat. Ima možnost 360-stopinjskega sistema kamer, barvni HUD na steklu, pa sistema trailer assist za vleko prikolice (do kar 2.500 kilogramov). Pri multimediji logično omogoča tudi QI način polnjenja telefona in polno povezljivost sodobnih telefonov (Car play, Android Auto). Na zaslon je moč vezati zunanjo GoPro kamero (v prikolici za konje, na nosu med terensko vožnjo …) dogradili pa so sistem Car-Net, ki proti plačilu ponuja sistem Security Service - v njem se skriva tako možnost klica v sili kot servisni nadzor avta in možnost digitalnega naročanja na storitve v delavnici. V dodatnem paketu Plus pa lahko lastnik avta nadzira vse ključne podatke o avtu kar na daljavo - lokacijo, prekoračitve hitrosti, stanje ključavnice … Big Brother v malem, torej.
V poletni opremi suvereno v blato
Pri podvozju bo tiguan glede na napovedi bolj zaželen s štirikolesnim pogonom kot zgolj z dvokolesnim. 4Motion uporablja tako kot ostali sodobni Volkswagni sistem Haldex sklopke pete generacije. Avto je pri 4x4 pogonu opremljen z vrtljivim gumbom za izbiro programa terenske vožnje - elektronika se tako lahko prilagodi (delovanje ASR, izklop start&stop, prilagoditev ESC, poznejše prestavljanje pri DSG menjalniku …) na delovanje v snegu in na spolzkem ali v blatu, moč je tudi nastaviti osebne nastavitve.
Kratek test po razgibanem off-road poligonu je dokazal, da so tiguanovi možgani zelo sposobni pri iskanju pravšnjega stika s podlago. Tudi skozi globoke blatne kolesnice ali jezera se ni pustil zmesti in je prerazporejal navor tako, da je ob upoštevanju osnovnih pravil terenske vožnje avto brez težav prečil oviro - na klasičnih cestnih pnevmatikah! Štirikolesni pogon pa ni na voljo z osnovnim 1,4 TSI bencinarjem. Med doplačili je dinamično uravnavanje podvozja.
Pri motorjih tiguan nudi skupaj sedem različic, tri bencinske in štiri dizelske. Gre za znano paleto razporeda moči, med katero bo po pričakovanjih najbolj iskan 110-kilovatni dizel. Ima pa tiguan na seznamu poleg 140 kilovatnega (190 KM) tudi biturbo dizla s kar 176 kilovati (240 KM), ki smo ga spoznali že pri passatu. Pri bencinarjih se zabava prav tako zaključi zelo pozno, pri 162 kilovatih (220 KM) v različici močnega 2,0 TSI. Sedemstopenjski DSG menjalnik je pri močnih različicah serijski.
Tradicionalni paketi opremi so trendline, comfortline in higline. Že prvi nudi dobršno mero udobja in pomagal (tempomat, lane assist, city AEB, bluetooth, zasenčeno ogledalo, senzorji za parkiranje … Comfortline doda 17-palčna alu platišča triconsko klimo, strešne nosilce, komfortne sedeže, radarski tempomat in 8-palčni zaslon. Higline pa sestoji še iz številnih dodatnih dekorativnih elementov, boljšim radijem, polni LED …
Tu pa je še dodatni paket R-line za bolj atraktivni videz, za katerega so odgovorna 19-palčna platišča, nabuhli odbijači, spojler ...
Tiguan je torej zelo samozavestno vstopil na trg, prav tako samozavestne pa so tudi njegove cene. 1,4 TSi trendline se prične tik pod 24 tisočaki, dizel opa od 25.121 evrov dalje. 110-kilovatni dizel v opremi comfortline stane 30.087 evrov, avtomatski menjalnik DSG doda še 2.800 evrov, 4x4 pogon pa 2.700 evrov.
Čeprav je v ponudbi precej cenejših tekmecev, so pri uvozniku za Volkswagen samozavestni, da bodo v Sloveniji na leto prodali med 800 in 1.000 vozili. Od tega bo okoli 10 odstotkov različice z off-road paketom zunanjosti.
andrej.leban@zurnal24.si
A kej smrdi, dieselgate pa to...
Najgrši avto zadnjih par let. Spredaj je poenostavljena kopija dacie dusterja.
Eden grših novih avtomobilov. Če ne bi bil VW o njem ne bi niti pisali. Naj si v VW pogledajo, kako bi naj izgledal nov SUV, npr. HYUNDAI TUCSON. Da o cenah sploh ne govorim...