Magazin > Film & Glasba & TV
234 ogledov

Bi Planet in POP TV podatke o gledanosti najraje zakopala?

bilo je nekoč Planet TV
Slabša gledanost? Planet TV smo zaman prosili za podatke o gledanosti šova Bilo je nekoč, POP TV pa vzrok za slabšo gledanost Big Brotherja vidi v "evforiji, ki se ji reče Usodno vino“. Je doba resničnostnih šovov mimo?

V tujini že nekaj časa govorijo o zatonu resničnostnih šovov, Slovenija pa je, vsaj kar se komercialnih televizij tiče, očitno stopila v zlato dobo teh oddaj. Kmetija: Nov začetek, Gostilna išče šefa, Bilo je nekoč, MasterChef, Bitka parov, Slovenija išče talent, Big Brother … Gledalci lahko izbirajo, a izbira je omejena na isti žanr, kar se očitno že pozna na gledanosti.

Pred ekrani manj ljudi

Planet TV nam podatkov o gledanosti novega šova Bilo je nekoč ni hotel posredovati, od POP TV pa smo podatke za Big Brother po večkratnem pozivu dobili. "Povprečna gledanost šova je 10 odstotkov vseh gledalcev televizijskih vsebin v živo (gledalci, ki so v tem času sedeli pred televizijskimi ekrani, op. avt.) v zelo konkurenčnem terminu, saj med gledalci vlada prava evforija, ki se ji reče Usodno vino," so sporočili z naše največje komercialne televizije. Ob tem času je sicer na sporedu tudi Planetova serija Ena žlahtna štorija, ki ima še višjo gledanost od Usodnega vina, obe seriji pa sta precej bolj popularni kot Big Brother, čigar gledanost je padla. Povprečna gledanost (delež) lanskega Big Brotherja je bila namreč po podatkih AGB Nielsen Media Research v isti starostni skupini 19,4-odstotna. Nič bolje pa ne kaže Bilo je nekoč. Po podatkih, ki jih je objavil Vikend, je povprečni delež tega šova 10,23.

Smo se tudi Slovenci naveličali resničnostnih šovov?

Los Angeles Times je leta 2014 zapisal, da so televizije ABC, CBS, Fox in NBC zmanjšale tedensko predvajanje resničnostnih šovov, in sicer z 20 ur na 13 ur tedensko. Gledanost starih formatov namreč naglo pada, novi formati pa ne dosežejo slave, ki so jih bili deležni njihovi predhodniki. "Resničnostna televizija bi morala predstavljati dolgoročno rešitev za težave televizije, a je bil ta optimizem zgrešen. Programski direktorji so precenili vrednost teh šovov in žanr uničili,“ je povedal profesor medijskih študij univerze v Greencastlu Jeffrey McCall. Razlogov za to je več. Preveč je podobnih šovov, preveč epizod na teden, premalo zares izvirnih novih konceptov … Smo temu priča tudi v Sloveniji?

"Big Brother je morda med temi resničnostnimi šovi na neki način res najbolj obrabljen. Je sinonim za resničnostne šove in eden prvih tovrstnih šovov na svetu. V tujini so se ga zato že zdavnaj preobjedli, zato so podatki o gledanosti logični. Tudi pri nas že iščejo nove formate, kot sta Gostilna išče šefa in Bilo je nekoč, in oddaje, ki so napol resničnostne. Dan najlepših sanj spada v drugo kategorijo oddaj, a vsebuje nekaj elementov, ki so značilne za resničnostne šove, saj so zvezde teh oddaj navadni ljudje, ki jih presenetijo. Morda je zato toliko bolj presenetljivo, da se vztraja pri Big Brotherju, ki je tudi sinonim za brezdelje. Udeleženci tega šova tako rekoč ne počnejo nič. Nimajo nekega smisla, neposrednega cilja. Na mnogih tržiščih se je zgodilo, da so se ljudje naveličali teh brezciljnih šovov in so se zato usmerili v druge formate, v katerih se tekmuje in morajo kandidati pokazati neko znanje,“ je za Žurnal24 povedal profesor na fakulteti za družbene vede in strokovnjak za medije Marko Milosavljević.

"Ne vidim razloga, zakaj bi bil šov Bilo je nekoč zelo gledan"

Planet TV je konec lanskega leta Bilo je nekoč označil za "spektakularnega", govorili so celo o "premikanju mej". Zgoraj navedeni rezultati so zato presenetljivi. Njihova Kmetija je bila - vsaj glede na trenutne rezultate- veliko bolj popularna. Je kriva pomlad? Čas predvajanja ni edini razlog, pravi Milosavljević. "Ne vidim razloga, zakaj bi bil Bilo je nekoč zelo gledan. Že samo ta tematika in tudi pristop omejujeta privlačnost šova in vsebino. Barve in barvni filtri so tako cankarjanski, da na televiziji ne more delovati atraktivno.“

Na pohodu serije

Če so se pred leti pisci scenarijev zaradi pohoda resničnostnih šovov pritoževali nad pomanjkanjem dela, se sedaj v obveznostih verjetno utapljajo. Nadvse popularne so namreč postale serije. "V zadnjem času je vidna bombastična televizijska produkcija različnih nadaljevank, včasih tudi krajšega formata, kot sta Nočni receptor ali pa Fortitude. V tujini stavijo na kombinacija različnih vsebin. Tekmovalni šovi, talk šovi, talent šovi ... Pri nas pa se večinoma osredotočamo na resničnostne šove, zato je treba pohvaliti produkcijo nadaljevank, kot sta Usodno vino in Ena žlahtna štorija,“ pravi Milosavljević, ki popularnosti šova Survivor, ki v Slovenijo prihaja jeseni, ne upa napovedati. "To je odvisno od produkcije, tekmovalcev, stroškov, spretnosti televizije, kako bodo zapakirali šov, ki je v tujini star že 15 let.

Komentarjev 39
  • YASSIR 10:18 06.april 2016.

    Big Brother ima še veliko gledanost glede na to koliko serij je takrat na sporedu.Preseneča me kako malo ljudi gleda Bilo je nekoč glede na to da takrat ni nič kaj drugega na sporedu.Kljub temu da ...prikaži več je dolgočasno da je joj.

  • YASSIR 09:55 06.april 2016.

    Saj imata oba izgubo Planet TV (Antenna TV) in Pro PLUSSaj Planet TV ima zadnji dve leti (2013, 2014) več kot 10 mio EUR izgube za lani še ni podatkov pa tudi mislim da imajo 10 ...prikaži več0 mio izgube ker nimajo sponzorjev če samo kmetijo pogledaš jih je Mercator brcnil v rit, pravtako fiskaris in ekodar da so mogli jagra dobiti veliko pove

  • leonardo 08:09 06.april 2016.

    Ne saqmo letošnja izvedba, vsaka je bila ZANIČ, kakor vsi ostali resničnostni šovi. Ko gledam En0o žlahtno štorijo, mi gre na bruhanje ob predvajanju reklam za ostale serije kot je BILO JE NEKOČ. Pol ure reklam, pol ure serije. Ja ...prikaži večJa pa kljub temu ni gledanosti. Za eno reklamo grem na večerjo, za drugo grem zobe umit, za tretjo se grem stuširat, za četrto pa se preoblečem v pižamo. Tako je to.