Avto > Testi
199 ogledov

BMW serije 2 cabrio: zdravilo proti stresu

BMW 228i cabrio
1/23
Saša Despot
Kabrioleti ne veljajo za uporabna vozila, ampak za čiste uživaške avtomobile . Najmanjši kabriolet v ponudbi BMW, serija 2 cabrio, je prav to - igračka za uživanje. Mehka streha in predvsem štirje sedeži večajo uporabnost, saj je primeren tudi za očete, ne le za samske in starejše pare. In otroci v njem uživajo - preverjeno.

Zadnjih šest let finančne krize je dodobra zredčilo število kabrioletov, tudi najcenejših in ne le na slovenskih cestah. Seveda gre za tip vozila, ki cilja na voznikova čustva in debelino denarnice, saj proizvajalci pod motorni pokrov vgradijo zmogljvie pogonske agregate, ki so dražji za vzdrževanje, pa tudi "popijejo več". To sicer pri BMW ni tako, saj sta BMW serije 2 coupé in cabrio na voljo z enako motorizacijo (od 218i/d do M235i).

A po drugi strani za ljubitelje križarjenja ob odprti strehi ni lepšega od modrega neba in lepe pokrajine, ter zavitih cest. In BMW 228i, z zmogljivim dvolitrskim štirivaljnim turbobencinskim motorjem, je prav to - avtomobil za uživanje, v katerem lahko poleg staršev ali starih staršev na zadnjih sedežih z vetrom v laseh uživata tudi dva otroka. Tistim, ki jim tudi 180 kilovatov moči (245 KM), ki jih proizvede biturbo štirivaljni agregat, ne zadovolji, imajo še vedno možnost poseči po 3,0-litrskem biturbo šestvalniku z 240 kilovatov moči (326 KM) v športnem modelu M235i.

Ni treba ustaviti, da bi postavili streho

BMW 228i cabrio | Avtor: Saša Despot Saša Despot
BMW serije 2 cabrio je eden tistih kabrioletov, ki oblikovno ne "kriči", kar bo všeč tistim, ki ne želijo izstopati, hkrati pa v ospredje postavlja vozne lastnosti in odlično platneno streho, ki jo imajo tisti pravi kabrioleti. Mehka streha ima številne prednosti, saj je lahka, tudi, ko me je nepričakovano med vožnjo v Ljubljani ujel dež in bi bil lahko tarča posmeha voznikov, pa se je z držanjem gumba za strešni mehanizem streha nad mojo glavo postavila v 20 sekundah. Pri tem se mi ni bilo potrebno ustaviti, saj lahko streho dvignemo ali pospravimo pri hitrostih do 50  km/h. Na avtocesti bi bila druga zgodba.

Ko je Streha pospravljena ali zložena, se to vozniku izpiše med merilniki vrtljajev. Tudi, ko je streha nad glavo, ne računajte, da boste v prtljažniku tovorili veliko prtljage, a vseeno vedno ostane dovolj prostora za kakšen nahrbtnik ali dva, ko se odpravimo na izlet. V prtljažniku mora biti prostor tudi za zložljivo proti vetrno zaščito, ki je pri vožnji po avtocesti za zadnjim sedežema skoraj nujna, drugače je pihanje vetra moteče. Ko je vetrna zaščita za sedežema postavljena, pomeni, da sta zadnja sedeža neuporaba. Prostora na zadnjih sedežih ni veliko, a za otroka ali otroški sedež povsem dovolj. Tisti samski pari, ki se želijo z avtomobilom odpraviti na dopust, lahko s potegom za ročico v prtljažnem delu podrejo zadnjo klop, pri čemer lahko potovalko ali dve pospravijo za prednja sedeža.

BMW 228i cabrio | Avtor: Saša Despot Saša Despot

228i uživaška izbira

Oznaka 228i pomeni, da je pod motornim pokrovom dvolitrski agregat povezan z dvema turbinama, za boljšo odzivnost motorja v nizkih in visokih vrtljajih, ki je povezan z osemstopenjsko avtomatiko. To je odlična kombinacija, ki vozilu, ki temelji na seriji 1, zagotavlja odlične vozne karakteristike. 6,1 sekunde od 0 do 100 je pospešek, ki bi ga lahko pripisali športnim vozilom, je pa kupe z istim agregatom še hitrejši.

BMW 228i cabrio | Avtor: Saša Despot Saša Despot
Kabriolet je zaradi ojačane karoserije nekoliko težji, a je zelo uravnoteženo vozilo, ki mu dodatno dinamiko zagotavlja pogon na zadnji kolesni par. Vprašanje, kako bo v prihodnje, saj se zadnji pogon v seriji 1 poslavlja, vozniki pa bodo lahko v prihodnji generaciji izbirali med pogonom na prednji kolesni par in pogonom na vas štiri kolesa.

Kabriolet z zadnjim pogonom, platneno streho in zmogljivim pogonskim sklopom je zmes „stare šole“ in modernega kabrioleta. Prepriča odzivnost in natančnost volanskega mehanizma. Vozilo je zaradi svojih majhnih zunanjih dimenzij odlično vodljivo, doma je med ovinki, tudi lagodno križarjenje po podeželju, ali vožnja v mesti, ko odlično "potegne" z mesta na semaforju, je en sam užitek. Na avtocesti pa je pač dolgočasen in utesnjen.

Pravi konkurent je audi A3 cabrio, je bolj ugodna cenovna izbira, vendar pa 1,8-litrski 170 konjski agregat ponuja precej manj, kot ta v Bavarcu, pa še pogon ima speljan na prednji kolesni par, kar pomeni malo manj igrivosti.

BMW 228i cabrio | Avtor: Saša Despot Saša Despot


Uživanje z BMW seveda ni poceni. To je igračka za premožnejše, na žalost. Ne samo nakupna cena, osnovna za 228i je 43.200 evrov, z vsemi dodatki testnik stane 56.458 evrov, računati je treba še na vse preostale stroške lastništva, tudi porabo goriva, ki je bila na testu med osmimi in devetimi litri in stroške vzdrževanja, ki pa se v primerjavi s kupejem ne razlikujejo bistveno.

Podatki o vozilu: (BMW 228i cabrio)
Motor: turbobencinski, štirivaljni, 1997 ccm
Najvišja moč: 180 kW (245 KM) med 5.000 in 6.000 vrtljaji
Navor: 350 Nm med 1.250 in 4.800 vrt./min
Dimenzije (D x V x Š v mm): 4.432 x 1.413 x 1.774, medosna razdalja 2.690
Najvišja hitrost: 250 km/h
Pospešek: 6,1 sekunde od 0 do 100 km/h
Poraba na testu: 8,8 litra, 159 g CO2/km
Cena (v evrih): 43.200 (testnik)/ 56.485  € (testnik z dodatki)

Plusi: Pogonski sklop, mehka streha in elektronski mehanizem, dinamika vožnje;
Minusi: Cena, zadnja sedeža neuporabna, ko je nameščena protivetrna zaščita.

Komentarjev 0
Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Če nimate uporabniškega računa, izberite enega od ponujenih načinov in se registrirajte v nekaj hitrih korakih.