Slovenija
477 ogledov

To so najbolj črne točke pri nas

Povožen medved LIFE DINALP BEAR
Na regionalni cesti Ljubljana–Kočevje, pri Jasnici in pri Ortneku, je bilo v desetih letih povoženih kar 28 medvedov.

Povoženi medvedi predstavljajo znaten del skupno zabeležene smrtnosti medvedov v Sloveniji, ob tem pa, tako kot tudi ostala divjad, predstavljajo veliko tveganje za voznike in njihove sopotnike.

Kot so nam povedali na zavodu za gozdove, sta najbolj črni točki na cesti Ljubljana-Kočevje pri Jasnici in pri naselju Ortnek med Ribnico in Turjakom. Zadnja nesreča na odseku pri Ortneku, ko je avtomobil povozil medveda, se je po podatkih policije zgodila konec letošnjega septembra.

Medved v Iški | Avtor: D. H. D. H.
Sicer je v zadnjih petih letih zaradi trka z avtomobilom ali vlakom poginilo kar 48 medvedov, letos so na cesti poginili štirje, na tirih pa dva: "Smrtnost medvedov zaradi trkov z vozili na cestah in železnicah je ena glavnih groženj medvedom v Sloveniji. Na nekaterih območjih v Sloveniji vzdolž glavnih medvedjih koridorjev, ki povezujejo Alpe in Dinarsko gorstvo, so trki medvedov z vozili glavni vzrok smrtnosti medvedov in delujejo kot ponor populacije," piše v mednarodnem projektu Life Dinalp Bear, katerega cilj je zmanjšati povoze za tretjino.  

V desetih letih povoženih 156 medvedov

Da bi bili medvedi in vozniki drug pred drugim varni, so raziskovalci omenjenega projekta postavili akcijiski načrt. Na osnovi podatkov o povozih medvedov med leti 2005 in 2014 je tako nastal zemljevid z najbolj črnimi točkami pri nas. V omenjenem obdobju je v bližnjih srečanjih z avtomobili in vlaki poginilo kar 156 medvedov. Rdeča barva označuje povoze na cesti, rumena na železnici, zelen križec na zemljevidu pa označuje točke povozov na slovenskih avtocestah.

Povozi medvedov v Sloveniji | Avtor: LIFE DINALP BEAR LIFE DINALP BEAR
Strokovnjaki sicer pravijo, da se krvavi davek na srečo iz leta v leto zmanjšuje, tudi zaradi ukrepov, kot so na primer dinamični prometni znaki, ki se prek posebnega sistema senzorjev aktivirajo tedaj, ko se cestišču približuje medved ali katera druga večja prostoživeča žival in na tak način opozorijo voznike na nevarnost.

Namestili pametne prometne znake

Prve štiri takšne pametne znake so postavili prav na teh dveh najbolj nevarnih odsekih na regionalni cesti Ljubljana–Kočevje, pri Jasnici in pri Ortneku, kjer je bilo v desetih letih povoženih kar 28 medvedov.

Dinamični prometni znak | Avtor: LIFE DINALP BEAR LIFE DINALP BEAR
Senzorji, ki so nameščeni vzdolž ceste, zaznajo prisotnost vsake večje živali, ki se približuje cestišču. Takoj ko se sprožijo, vklopijo po dva elektronska prometna znaka Divjad na cesti, ki sta postavljena na obeh straneh problematičnega odseka. Znaka začneta takrat utripati in delujeta še nekaj minut po sprožitvi senzorjev, so sporočili nosilci projekta.

Takšni znaki, ki so jih v začetku leta postavili ob soglasju Direkcije RS za infrastrukturo, prvič stojijo na slovenskih cestah in po mnenju razskovalcev bistveno povečujejo cestno-prometno varnost.

Med avtocestami najbolj usodna primorka

Zvočno odvračalo | Avtor: Žurnal24 main Žurnal24 main
Poleg omenjene ceste Ljubljana – Kočevje, je za medvede problematična tudi železniška proga Postojna – Pivka in Ljubljana – Postojna ter avtocesta Ljubljana – Postojna.

Na primorski avtocesti je v letih letih 2005 do 2014 končalo 14 medvedov, kar je največ na slovenskih avtocestah. Na železnici sta črni točki med Logatcem in Postojno ter Postojno in Prestrankom, kjer so v tem času zabeležili 64 povoženih medvedov.

Na teh najbolj problematičnih železniških odsekih že stojijo zvočna odvračala, ki medveda opozarjajo na prihod vlaka. Med Ravbarkomando in Uncem je Dars postavili električnega pastirja, ki medvedu preprečuje plezanje čez ograjo. 

vanda.levstik@zurnal24.si

Komentarjev 0
Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Če nimate uporabniškega računa, izberite enega od ponujenih načinov in se registrirajte v nekaj hitrih korakih.