Avto
38 ogledov

Zakon predvideva rušenje cestninskih postaj

Cestninska postaja Anže Petkovšek
V Sloveniji naj kmalu ne bi bilo več cestninskih postaj.

V parlamentarno proceduro je vlada v prvo obravnavo po rednem postopku vložila nov zakon o cestninjenju, ki naj bi slovenski pravni red na tem področju uskladil z evropskimi zahtevami. Medtem ko vlada cestninjenje avtomobilov z vinjetami pušča nespremenjeno, natančneje določa le pravila glede nadomestne vinjete), pa se obetajo novosti za tovornjake, kar pa bo vseeno vplivalo tudi na voznike avtomobilov. 

V skladu s spremenjeno zakonodajo namreč vlada predvideva in Darsu nalaga uvedbo elektronskega načina pobiranja cestnin od tovornih vozil (masa nad 3.500 kilogramov), po zaslugi katerega se bo cestninjenje izvajalo prek naprav ne da bi morali tovornjaki ustavljati. Iz tega razloga tudi ne bo več razloga po obstoju cestninskih postaj in jih bodo lahko v celoti odstranili, napoveduje vlada v pojasnilu k zakonu. 

Zaradi odstranitve čelnih in stranskih cestninskih postaj vlada pričakuje precej izboljšano pretočnost celotnega prometa.

Med vplivi na gospodarstvo vlada v novem zakonu vidi ugoden učinek, ker bodo tovornjaki cestnino plačevali glede na dejansko prevožene kilometre, kar dosedanji sistem s cestninskimi postajami ni dovoljeval, saj je bilo na številnih odsekih (najbolj očitni in obremenjeni denimo ljubljanska obvoznica, obalna hitra cesta, ...) za tovornjake mogoče voziti brezplačno, medtem ko morajo imeti osebna vozila vinjete, zato so bili nekateri lastniki tovornjakov na omenjenih območjih v priviligiranem položaju. Vlada sicer vidi pozitivne učinke tudi pri okolju - ker ne bo potrebe po ustavljanju in speljevanju vozil, bodo poraba goriva in s tem izpusti nižji.

Zakon sicer predvideva dva tipa cest, v prvem so takšne, ki morajo biti obvezno cestninske, drug tip pa je "izbirni". Država bi tako lahko pod posebnimi pogoji za plačljivo določila tudi državno cesto, ki ni avtocesta ali hitra cesta.

Medtem ko slovenska vlada lovi številne države, ki elektronsko cestninjenje tovornega prometa poznajo že leta, pa je te dni razburila napoved evropske komisarke za transport Violete Bulc, da bi lahko uvedli vseevropski sistem za cestinjenje avtomobilov, s katerim bi nadomestili tudi vinjetni sistem.

Komentarjev 8
  • Skippy 16:45 28.januar 2015.

    Vendar očitno plačujemo preveč, če pa se dobički merijo v nekaj 10 milijonih evrih. Namen javnih podjetij ni ustvarjanje dobička.

  • Senior 15:01 28.januar 2015.

    Se vidi, da nismo normalna država!

  • zkvazdjkrregistracijozahtevate 11:48 28.januar 2015.

    Na daljši rok bojo učinki pozitivni. Podpiram! Tist k največ troš ceste naj največ plača. Pravično.