Slovenija
495 ogledov

Cona 30 le zato, ker je v Murglah?

Cona 30, Koprska ulica zurnal24.si
Cono 30 na mestni občini določijo na pobudo stanovalcev, šol ali vrtcev ter po svoji strokovni presoji.

"Zakaj je tale ulica cona 30, cesta je široka, ravna, na obeh straneh je pločnik, ki ga od vozišča loči celo drevored, prometa in pešcev pa je malo“ se sprašuje bralec. "Kolikor vem tukaj ni nobene šole ali vrtca," še pravi bralec, ki za omejitev hitrosti ne vidi drugega razloga, kot da gre za Murgle, kjer živijo pomembneži. 

Na oddelku za gospodarske dejavnosti ljubljanske mestne občine pravijo, da je to neosnovana trditev, in da so cono 30 na tej ulici uvedli na podlagi pobude stanovalcev in svoje strokovne presoje. Kaj konkterno je pretehtalo, niso navedli, a če bi bil edini argument Murgle, bi bili najbrž coni 30 tudi vzporedni murgelski ulici Pod kostanji in Pod akacijami, pa nista. Po drugi strani pa je cona 30 na primer Streliška ulica, ki je ozka, na obeh straneh so parkirana vozila, na ulici pa je tudi šola. 

Streliška, cona 30 | Avtor: zurnal24.si zurnal24.si

Pobuda pride od ljudi

So pa na mestni občini podrobno pojasnili, na kakšen način izbirajo ulice, ki bodo postale cone 30. "Pobude za uveljavitev območja omejene hitrosti največkrat prejmemo od četrtnih skupnosti, ki zbirajo predloge občanov, šol, vrtcev in drugih. Kriteriji, ki so vodilo za določitev tega območja, so ponavljajoče se kršitve najvišje dovoljene hitrosti, pogostnost prometnih nesreč in drugih konfliktnih situacij, mnenje policije ali mestnega redarstva, pogostost pešcev, kolesarjev in drugih šibkejših udeležencev v prometu, opremljenost ceste s hitrostnimi ovirami,“ pravijo. 

Najprej postavijo radar

"Na podlagi podane obrazložene pobude na lokaciji najprej postavimo preventivni radar 'Vi vozite'. Ta evidentira število in hitrosti vozil v določenem časovnem obdobju, ki načeloma ni krajše od 14 dni. Zbrani podatki se obdelajo, na tej podlagi pa se ugotovi, koliko je kršitev predpisane hitrosti in kakšni so ekstremi. Letno prejmemo med osem in deset pobud za zmanjšanje najvišje dovoljene hitrosti, se pa ta številka znižuje, ker je veliko območij že urejenih,“ pravijo na občinskem oddelku za promet. 

Toliko con 30 je v Ljubljani

Cone 30 v Ljubljani | Avtor: zurnal24.si zurnal24.si

Na vprašanje, koliko con 30 so uvedli v zadnjih letih, pa so pojasnili, da podatek o število ulic in območij ne pove dovolj o dejanskem stanju. "Tako nova ulica, ki se doda obstoječemu območju cone 30 ne spremeni števila območij, spremeni pa površino,“ pravijo. Podatka o skupnem številu ulic, površini in številu območij, na podlagi katerega bi si lahko bralci sami ustvarili mnenje, pa niso posredovali. 

Lani deset ulic in območje Rožne doline, letos dve ulici

Lani so sicer z znaki za cono 30 opremili deset ulic in širše območje Rožne doline, letos pa dve ulici. 

janez.zalaznik@zurnal24.si

Komentarjev 16
  • mijaliza 12:31 06.september 2015.

    Meni se to ne zdi sporno dokler je omejitev v kaksnem gosto poseljenm naselju kjer je cesta siroka toliko da se z tezavo srecata dva avtomobila......ampak sam zivim v enem taksnem in imamo omejitev 50 na uro.....smo ze dali pobudo ...prikaži več za cona pa je rekel obcinski veljak da to pa ne!

  • McClain 08:21 05.september 2015.

    ja, TA JE HUDA!!!

  • moder 08:08 05.september 2015.

    Občina mora nekako živeti in plačati vse te inkasante, opa *redarje*