Magazin > Film & Glasba & TV
31 ogledov

Videospot kot umetnost

Scena 30.11.10, bojan umek, miha knific, foto: mediaspeed mediaspeed
V tujini v trendu besedilni in interaktivni videospoti, pri nas pa recesija.

Ker na televizijah usihajo glasbene oddaje, predvsem pa možnosti predvajanja kakovostnih videospotov, in se tudi MTV izgublja v komercialni glasbi in resničnostnih oddajah, se ljubitelji glasbene in filmske umetnosti vedno pogosteje zatekajo na splet. Tam je zatočišče našla tudi publikacija Podoba-Glasba, ki je po besedah ustanovitelja in urednika Matica Majcna namenjena tistim, ki jih zanimajo najboljši in najinovativnejši videospoti. "Komercialne TV-postaje zaradi svojih finančnih interesov in ameriških multinacionalk, ki stojijo v ozadju, tega pač ne vrtijo. Tisti res dobri videospoti pa oblikujejo nekakšno vzporedno sceno, ki jo pozna le malo ljudi," pojasnjuje Majcen.

Leto 2012 pri nas "skoraj katastrofalno"

Medtem ko v tujini proračuni videospotov padajo že dobro desetletje, zaradi novih tehnologij in YouTuba pa se so se razvili tudi novi trendi, kot so besedilni, interaktivni, uporabniški ali naredi-sam videospoti, je bilo leto 2012 za slovenske videospote skorajda katastrofalno. "Manjka ustvarjalnosti, ukinjajo se glasbene oddaje, uveljavljena imena večinoma počivajo." ugotavlja Majcen, ki na Podobi-Glasbi izpostavlja tudi pomembne novosti na slovenski sceni in je v teh časih vesel že, če ustvarjalci pokažejo ambicijo narediti videospot, ki sledi tako produkcijskim kot estetskim mednarodnim trendom: "Zmotno je prepričanje, da je za to potrebno veliko denarja. Pri tujih pa je to res špica od špice – to so res tiste najbolj inovativne in fascinantne zadeve, od katerih kar ne moreš odlepiti oči in bi jih gledal znova in znova."

Tudi videospoti so del slovenske kulture

"Res bi potrebovali vsaj kakšno kakovostno oddajo, kjer ne bi bila vsa pozornost usmerjena v glasbenike, ampak tudi v režiserje in vizualni aspekt videospotov," domačo sceno, kjer zaradi pomanjkanja manjka tudi motivacije za delo, komentira Majcen, ki kljub temu opaža posamezne režiserje in skupine, ki jim je dovolj že sama ustvarjalnost. Eden od takšnih je prav gotovo Miha Knific, ki redno navdušuje s svojimi izdelki, letos pa se na lestvico Podobe-Glasbe že drugič uvršča z videospotom, ki ga je posnel za pevko Katjo Šulc. "Videospot je forma, kjer se lahko izražaš in se vizualno preizkušaš v novih stvareh," o prednostih snemanja videospotov pravi Knific, ki se izogiba videospotom, kjer so želje preveč točno določene in se mu ideja ne zdi dobra, sicer pa tudi sam poudarja nujnost oddaje, v kateri se (po možnosti v celoti) predstavljajo slovenski videospoti: "Včasih je nacionalka veliko prispevala za snemanje videospotov in je bila zato na zelo visoki ravni tudi kakovost," pravi Knific in za konec poudarja, da so videospoti, tako kot opere in gledališke predstave, del slovenske kulture, ki jo na nacionalni televiziji morajo pokrivati.

Najboljši tuji v letu 2012: The Shoes – Time To Dance, The Hickey Underworld – The Frog, Edward Sharpe & The Magnetic Zeros – Man On Fire, OK Go – Needing / Getting (na fotografiji), Pegasvs – La Melodía del Afilador, Los Punsetes – Alferez Provisional, Sigur Rós – Ekki Mukk, Post War Years – The Bell, Die Antwoord – I Fink U Freeky, ALB – Golden Chains

Domači: Neon Spektra – Volkovi na plano, BeatMyth ft. N'toko – S!ck, Katja Šulc – There Will Be Boys

Komentarjev 0
Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Če nimate uporabniškega računa, izberite enega od ponujenih načinov in se registrirajte v nekaj hitrih korakih.