Avto
212 ogledov

Mercedes Luko Koper označil za idealno pristanišče

Mercedes  C350 Anže Petkovšek
V zadnjih tednih se je veliko govorilo in pisalo o Luki Koper in Mercedesu, oziroma Daimlerju. Danes je postalo jasno, da bo koprsko pristanišče kljub zapletom v začetku februarja ostalo točka, od koder bodo Mercedesova vozila potovala v Azijo.

Zaradi enotirnega sistema transporta in zastojev v slovenskem železniškem omrežju je imela Luka koper veliko težav z tranzitom vozil v pristanišče, zato je Daimler kar pet vlakov z vozili znamke Mercedes v začetku februarja poslal v pristanišče Bremerhaven v Nemčiji.

V četrtek so se iz Luke Koper odzval s sporočilom za javnost, v katerem po njihovih trditvah pri Daimlerju "južno logistično pot" ocenjuje kot prelomno pri razvoju svoje globalne logistične mreže, Koper pa idealen za izvoz avtomobilov v Azijo.

Velik korak naprej pri izboljšanju logistike

Kot so po navedbah Luke Koper poudarili pri nemškem avtomobilskem koncernu, predstavlja izvoz avtomobilov preko Kopra na Daljni vzhod velik korak naprej pri izboljšanju celotne logistike distribucije vozil, saj krajša transporta pot pomeni večjo prilagodljivost, nižje stroške, pri tem pa niso pozabili omeniti niti okoljskega vidika, saj krajša pot pomeni tudi manj škodljivih izpustov.

Koper je tako po Bremerhavnu in Zeebruggu šele tretje izvozno pristanišče, ki ga je Mercedes vključili v svoje oskrbovalne verige, ključni pogoj za izbor pa je bila zanesljivost infrastrukture in specifične izkušnje pri pretovoru in skladiščenju tako občutljivega tovora.

V prid Kopra lega in zmogljivosti

Kot je izpostavil Alexander Koesling, ki je pri Mercedesu odgovoren za logistiko osebnih vozil, je Koper s svojo lego in zmogljivostmi idealen za izvoz avtomobilov v Azijo. Večina avtomobilov bo iz Kopra sicer potovala na Kitajsko, v Singapur in v Brunej, pojasnjujejo v Luki.

Kot dodajajo, se je nedavna odločitev Daimlerja, da začasno preusmeri pošiljke avtomobilov v nemško pristanišče, sicer nanašala na avtomobile, proizvedene v Kecskemetu na Madžarskem, ki je le eden od proizvodnih obratov, od koder avtomobili potujejo najprej do Kopra. Ostali so v Sindelfingnu in Rastattu na jugozahodu Nemčije, medtem ko avtomobili Smart, ki prav tako sodijo pod Mercedesovo okrilje, prihajajo iz francoske tovarne Hambach in iz Novega mesta.

Zaradi občutljivosti in velikega pomena tega posla tudi v luči pridobivanja dodatnih poslov z avtomobili so v Luki Koper od železniških prevoznikov zahtevali zagotovila, da bodo v bodoče omogočili nemoten dovoz tovora v pristanišče in potrebne zmogljivosti za izpeljavo posla.

Pri blagovnih tokovih iz proizvodnih obratov v Nemčiji zaenkrat težav niso zaznali. Predsednik uprave koprske družbe Dragomir Matić je ob tem poudaril, da se vsi vpleteni maksimalno trudijo izpolniti pričakovanja stranke, "saj se zavedamo, da druge priložnosti enostavno ne bomo imeli".

Komentarjev 0
Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Če nimate uporabniškega računa, izberite enega od ponujenih načinov in se registrirajte v nekaj hitrih korakih.