Avto
612 ogledov

Davek na luksuz brca v temo

Mercedes-benz S coupe Reuters
1. julija leta 2012 je država za avtomobile s pogonskim agregati večjim od 2500 kubičnih centimetrov uvedla t. i. davek na luksuz. Gre za dodatni davek, ki naj bi v državno blagajno na leto prinesel okoli sedem milijonov evrov, a je izkupiček za polovico manjši, zmanjšala pa se je tudi prodaja novih luksuznih vozil, kar pomeni manj prihodkov od davka na motorna vozila.

Gre za ukrep, ki ga je vlada sprejela v sklopu varčevalne zakonodaje. Davek se obračunava za vozila, ki so prvič registrirana v Sloveniji in sicer od prodajne cene posameznega motornega vozila brez davka na dodano vrednost hkrati z običajnim davkom na motorna vozila. Višina dodatne davčne obveznosti je odvisna od prostornine motorja motornega vozila in je določena progresivno. Začne se z osmimi odstotki za avtomobile in avtodome s prostornino motorja 2500 kubičnih centimetrov in se zatem v več korakih zvišuje do 16 odstotkov za vozila, katerih motor ima prostornino 4000 kubičnih centimetrov in več.

Davek občutno podražil nova vozila

Davek, ki ga mora plačevati proizvajalec oziroma prodajalec vozila, je prinesel velike podražitve vozil. Predvsem pri premium znamkah so cene poskočile za več tisoč, celo več deset tisoč evrov. Tako se je na primer porsche panamera turbo S s 405 kilovati in 4,8-litrskim motorjem podražila za več kot 20.000 evrov.

Poznavalci razmer so bili leta 2012 zelo skeptični do dobička, ki si ga je obetala država. Zaradi padca prodaje je namreč tudi manj prihodkov z naslova davka na motorna vozila. Tri leta po uvedbi davka so številke več kot polovico nižje od sedmih milijonov evrov, kot si jih je obetala država, kažejo številke Finančne uprave RS.

Avtomobil kupijo pri nas, registrirajo pa v tujini

Mercedes-Benz GT AMG | Avtor: Mercedes-Benz AG Mercedes-Benz AG
Andrej Bergant, direktor prodaje pri pri podjetju Autocommerce, zastopniku znamke Mercedes-Benz, pravi, da je davek zagotovo vplival na nižjo prodajo teh avtomobilov kot je bila, ali pa bi si jo želeli. Izpostavlja, da je povpraševanje za tovrstna vozila še vedno prisotno, Slovenci tudi kupujejo ta vozila, a so našli svoj kanal, s pomočjo katerega privarčujejo tudi več deset tisoč evrov: "Tisti, ki imajo možnost registrirati avtomobil v tujini, to praviloma tudi storijo. Mi jim vozila tudi prodamo, oni pa jih po regularni poti izvozijo in jih registrirajo v tujini."

Primerov, ko je avtomobil prodan v Sloveniji, registriran pa v tujini, je običajno skoraj polovica ali pa še kakšen več, pravi Bergant in dodaja: "Država si s tem ni naredila posebne usluge, kvečjemu je zaslužila manj. Zagotovo se proda manj avtomobilov. Treba pa je tudi vedeti, da nekdo, ki je v nakup avtomobila investiral veliko denarja, z njim dobi tudi neko tehnološko dovršenost in varnost. Ti avtomobili so bistveno bolj varni in varčni kot so kdajkoli bili."

Tudi v velikih avtomobilih manjši motorji

Vse strožjim evropskih zakonom so se prilagodili tudi proizvajalci avtomobilov, ki izdelujejo vse manj potratne in ekološko sprejemljivejše agregate, ki jih vgrajujejo tudi v večja, luksuzna vozila. Ali je to sprejemljivo za kupce, ali si želijo imeti še vedno večje, bolj zmogljive pogonske motorje? "Če imaš večvaljni pogonski agregat so sposobnosti vozila veliko večje. So pa za običajne uporabnike manjši  motorji dovolj učinkoviti in zmogljivi, da tega niti ne opazijo več. Tudi v Formuli 1 so zmanjšali motorje," pojasnjuje direktor prodaje Mercedesa, kjer veliko stavijo na prihod novih športnih terencev, ki v Evropi in tudi Sloveniji zamenjujejo večje limuzine: "Jeseni bomo razvili široko paleto teh modelov, vse od najmanjšega GLA do razreda G. Z novo generacijo modela GLC, ki ga predstavljamo jeseni, si nadejamo, da bomo privabili precej družin srednjega razreda, pa tudi tiste, ki so do zdaj vozili večje avtomobile, recimo razred E."

S prihodom manjših in cenejših avtomobilov, se je spremenilo dojemanje kupcev, da so mercedesi le vozila za 50 tisoč evrov in več, spremenila, pravi sogovornik. 25 do 30 odstotkov kupcev vozil razred A in B je takih, ki prej niso prisegali na premium znamke, še vedno pa prevladujejo zvesti kupci znamke, vsaj pri razredu B. Če jim je uspelo premakniti "meje v glavi" fizičnih kupcev, pa imajo pri Mercedesu še vedno težave z "dediščino" dojemanja luksuza, kot pravi Bergant: "Še vedno se borimo predvsem v poslovnem segmentu, kjer imajo vodilni v podjetjih težave, če se s takih avtomobilom pojavijo v javnosti.“

Komentarjev 2
  • Janez_53 14:21 24.julij 2015.

    Česa tako neumnega pa že dolgo nisem slišal! Kdo bo KUPIL avto PRI NAS, ga nato IZVOZIL in registriral v tujini??? V tujini bi avto zagotovo kupil ceneje kot pri nas in ga ne bi rabil še izvažati!

  • STF 13:34 24.julij 2015.

    A, no shit?