Avto
15050 ogledov

Doma narejenim prikolicam je odklenkalo

Prikolica Anže Petkovšek
Zapleteni postopki pri homologaciji in zahteve pri izdelavi tovornih prikolic so raznim domačim mojstrom pošteno prekrižali načrte. Z vidika varnosti pa so vprašljive tudi starejše, že homologirane prikolice.

Nekoč je imela skoraj vsaka hiša ob strani parkirano tudi tovorno prikolico. Največkrat takšno, ki jo je izdelal kakšen sorodnik, znanec ali pa kar sam lastnik. Danes je takšen scenarij skorajda povsem nemogoč, saj so zahteve pri izdelavi s tedanjimi povsem neprimerljive.

Kot nam je razložil Franc Zajec, vodja kontrolnega organa za skladnost vozil pri AMZS-ju, je lastna izdelava prikolice teoretično sicer mogoča, a dodaja: "pod pogojem, da so vgrajeni homologirani sestavni deli (vlečna sklopka, naletni zavorni mehanizem, če je vgrajen, vlečno oje, os (s kolesnimi zavorami), svetlobna telesa, pnevmatike), da je konstrukcija nosilnega ogrodja trdnostno ustrezna in da so pri izdelavi upoštevane zahteve ustreznih homologacijskih predpisov."

Vse mora biti podprto z ustreznimi papirji

Če navdušenje nad izdelavo lastne prikolice ne poide ob zgoraj opisanih zahtevah, je zadnji korak pred homologacijo še zbiranje in izdelava potrebne dokumentacije. tehnično poročilo z risbami in opisom ter izračunom in priložiti dokazila o izvoru in lastništvu sestavnih delov. Ko seštejemo stroške nakupa sestavnih delov in k temu dodamo še čas, ki ga izdelava zahteva, da o izdelavi potrebnih dokumentov sploh ne govorimo, je nakup izdelane prikolice zelo smiselna izbira. Izjeme so prikolice s posebnimi dimenzijami in funkcijami, ki morda na trgu ne obstajajo.  

Oživljanje odsluženih prikolic

Kljub strožjim varnostnim in konstrukcijskim zahtevam se po naših cestah še vedno vozi ogromno starejših prikolic, ki so v času izdelave pridobile homologacijo. Dosti jih je v zelo slabem ali celo nevoznem stanju, kar pa ne pomeni, da so primerne le za uničenje.

Zajec pravi, da je tudi te možno obnoviti, a po prvotni specifikaciji in brez ponovne homologacije. Ravno tu so nekateri našli "luknjo" za goljufijo, saj na novo izdelano prikolico pritrdijo le identifikacijsko tablico (s homologacijsko oznako) s takšne, ki je že odslužena. To je seveda kaznivo in potencialno nevarno početje, ki ga na tehničnem lahko hitro odkrijejo. Poleg identifikacijske tablice na nosilnem ogrodju mora biti na nosilnem okvirju vtisnjena tudi identifikacijska številka.

Ste vedeli?

Tehnični pregled za lahke preklopnike je vsaka 4 leta.

Komentarjev 5
  • a04fcc1478065fdf1a95135fefb1e4e18500f9f6 19:56 11.julij 2017.

    Tisti, ki so slučajno prebrali novico misliš? :) Ker če ne bereš novic, potem sploh ne veš da so kaj prepovedali ali dovolili. Če pa ni v novicah, potem pa vlada zakriva spremembe -z določenim namenom seveda.

  • franke 19:56 11.julij 2017.

    KOLIKO LET JE ŽE OD TEGA KO SO TUDI ZAGNALI VIK IN KRIK IN NI BILO NIČ OD TEGA. TISTI STRAHOPETNI SO KUPILI NOVE PRIKOLICE OSTALI SO UPORABLJALI SVOJE STARE.

  • a04fcc1478065fdf1a95135fefb1e4e18500f9f6 19:56 11.julij 2017.

    Zakaj odklenkalo? Če jo narediš tako da je varna in gre čez teste, ni pač nobenega zadržka, da se ne bi uporabljala v prometu.