Slovenija
29 ogledov

Eksplozija sponzorstev iz mestnega žepa

Košarka Nik Rovan
Sponzorji. Lani so tri javna podjetja Unionu Olimpiji in Krimu Mercatorju nakazala 380 tisoč evrov. Naval je upadel. 
Lani 40 odstotkov manj obiskovalcev v Stožicah kot leta 2011. Razlog: neuspešni domači klubi.

Javni podjetji Energetika Ljubljana in Vodovod - Kanalizacija (Vo-Ka) sta lani za sponzoriranje košarkarskega kluba Union Olimpija in rokometnega kluba Krim Mercator namenili po 168 tisoč evrov. Zadnji je dobil 200 tisoč, Olimpija pa 136 tisoč in dodatnih 45 tisoč evrov od javnega podjetja Ljubljanska parkirišča in tržnice (LPT).

Za Energetiko in Vo-Ko, ki ob javni službi izvajata tudi tržno dejavnost, je pomembno, da sodelujeta pri projektih, ki so pomembni za širšo družbeno skupnost, je razlog za sponzoriranje pojasnila Justina Simčič iz Javnega holdinga Ljubljana, katerega del sta omenjeni podjetji: “Prek sponzoriranja podjetja utrjujejo svojo blagovno znamko, prepoznavnost in ugled, hkrati pa izražajo svojo družbeno odgovornost do mikrookolja, v katerem delujejo.” Dodala je, da podjetja s sponzoriranjem dobijo tudi pravico do promocije svojih dejavnosti, kot so prodaja plina, hladu, čiščenje industrijskih odpadnih voda in tako dalje.

Več denarja, manj obiska

Vo-Ka in LPT so lani prvič v zadnjih desetih letih nekoga sponzorirali, medtem ko Energetika vsako leto za športna, kulturna in druga društva nameni vsaj 24 tisoč evrov; lani je za sponzorstva prispevala rekordnih 219 tisoč evrov. Krim so denimo sponzorirali prvič, Olimpijo pa prvič po letu 2007.

Obisk v Stožicah | Avtor: Žurnal24 main Žurnal24 main
Krim in Olimpija sta največ denarja dobila lani, ko je bilo v Stožicah, kjer domujeta, za 41 odstotkov manj obiskovalcev kot leta 2011. “Stožice so namenjene predvsem športu in obisk je odvisen od športnih rezultatov. Predlani je Olimpija dobro igrala v Evroligi, posledično je bila dvorana polna. Zato želim našim klubom čim več uspehov, saj bo tako tudi več obiskovalcev,” je povedal ljubljanski župan Zoran Janković. Enako menijo v Javnem zavodu Šport Ljubljana, ki ga vodi Tanja Polajnar, nekdanja rokometašica in prokuristka Krima, ki je bila več let zaposlena v družinskem podjetju Jankovićevih Electi. “Z obiskom dogodkov v centru Stožice smo zadovoljni, se pa zavedamo, da je obisk športnih dogodkov, ki prevladujejo, močno odvisen od uspehov domačih klubov,” so pojasnili v zavodu.

Izguba ali dobiček?

Ali so Stožice lani zaradi manj prireditev in velikega padca obiskanosti imele izgubo, bo jasno predvidoma februarja, ko bo zavod objavil finančno poročilo. “O finančnih rezultatih za lani žal še ne moremo govoriti, ker finančno poročilo še ni končano in lahko pride do napačne interpretacije in/ali zavajanja javnosti,” so sporočili iz zavoda. Stožice so imele leta 2010 300 tisoč evrov plusa, leta 2011 pa slabih sto tisoč.

V zavodu pričakujejo, da bodo letos poslovali dobro. V Stožicah bodo ob evropskem košarkarskem prvenstvu gostili Motorsport Salon, Veliki mednarodni klapski festival Ljubljana 2013, Masters of dirt, poklon Lojzetu Slaku in njegovi glasbi, Rammsteine, Marka Knopflerja in Perpetuum Jazzile.

Komentarjev 5
  • suzana.kos 16:09 09.februar 2013.

    ej, sramota, pa res, monopolisti se kao reklamirajo...ha, ha, ha...

  • 272727 13:12 09.februar 2013.

    Pričakujem, da bodo pristojne inštitucuije na podlagi tega članka, če so informacije seveda resnične, takoj odreagirale!!!Strogo namenski denar za vodovod in kanalščino se uporablja v povsem druge namene!Ped leti je računsko sodišče zahtevalo zamenjavo direktorja tega podjetja, ker ...prikaži več se je denar iz kanalizacije v obliki posojila prelil za vodovod! Sedaj pa ko g. Jankovič reče da ga je potrebno dati klubom s katerimi je bil on sam osebno tesno povezan, so vsi tiho!?SRAMOTA!

  • Lavdan 10:51 09.februar 2013.

    Vsa ta sponzorstva, ki jih dajejo podjetja, ki sploh ne rabijo nobene reklame, mi debelo plačujemo.