Avto
67 ogledov

Električni avto bo moral opozarjati nekako takole

eVADER Nissan/Youtube
Sistem eVADER omogoča, da so električni avti v prometu precej bolj slišni za pešce in kolesarje. Ker za projektom stoji EU, bo bržkone kmalu postal obvezni pripomoček v vseh naelektrenih avtomobilih. Kako zveni? Zlobno!

Električni avtomobili morda še nekaj let resda ne bodo množični na cestah, še posebej ob zadnjih napovedih glede gibanja cen naftnih derivatov, a brezemisijska tehnologija bo prej ali slej vladala cestam. 

Pri električnih vozilih v prometu pa se je pojavila nenavadna težava, saj so v mestnem prometu ta vozila preprosto pretiha. Zato tudi predstavljajo precej večjo nevarnost za pešce in kolesarje, na kar so strokovnjaki za prometno varnost v pretklosti glasno opozarjali.

  • Nekateri pravijo, da se eVADER sliši zlobno kot da najavlja prihod Dartha Vaderja. Kaj pa menite vi? Poslušajte ga v zgornjem posnetku!

V sodelovanju z regulatorji EU je 11 družb, med njimi sta koncerna Renault-Nissan in PSA Peugeot Citroën, skupaj razvilo sistem z imenom eVADER, ki bo omogočil slišnost električnih avtomobilov, ko bo to potrebno. 

Kamera pod vetrobranskim steklom bo ob prepoznavi bližine pešca in kolesarja sprožila sistem, tako da bo avtomobil iz posebnih zvočnikov pod pokrovom motorja pričel oddajati poseben zvok glasnosti petih decibelov. To je še vedno manj od ropotanja klasičnih bencinarjev in dizlov, a dovolj, da bo opozoril nase. 

Sistem so pred časom že testirali v realnem svetu v modelu nissan leaf. 

Komentarjev 5
  • Teo Bunta 13:05 25.avgust 2015.

    V 4 letih sem naredil večkot 100.000km na elektriko. Večina sodelavcev se vozi na elektriko. Eni še več kot jaz (2-3 krat tedensko Maribor - LJubljana).... NAjvečji "incident" s pešcem sem imel, ko niso očistili sneg in je pešec šel ...prikaži več po cesti po sledeh vozil.... Prišel sem zadaj in me ni slišal. Kaj, bi ga mogel povoziti? Peljal sem se počasi za njim.... blago pohupal, ko sem videl, da ima prostora za umakniti se... in sem šel naprej.... Za več kakšnih težav nisem slišal... Obstajajo organizacije lastnikov in uporabnikov e vozil, ki imajo še več izkušenj... Glupost. Enako pomemben ukrep kot velikost paradižnika in predpisana oblika kumar. .... Bolj pomembno se mi zdi učit otroke (kot smo se mi učili), da pred prečkanjem ceste pogledajo levo... desno... levo.... in naj se ne zanašajo na prednosti, prehode za pešce in semaforje. Od 1000 voznikov en ne bo pazljiv in ti prednost nič ne pomaga. Prepričat se prej vedno je zakon.

  • Teo Bunta 12:53 25.avgust 2015.

    Glupost. Hrup iz prometa povzroča velike stroške (po dr. Lepu cca 200 milijonov letno v SLO). Zdaj imamo vozila, ki niso hrupna, pa jih treba naredit hrupne. Avti praviloma ne vozijo po peš conah, da bi presenečali pešce. Po ...prikaži več peš conah vozijo kolesa, ki so neslišna in ne beležimo veliko prometnih nesreč med kolesi in pešci. Osebe z okvarami sluha so izredno ogrožene v prometu? Kdo gre čez cvesto z zanašanjem na posluh?......... Voznik električnega ali drugega vozila itak MORA pazit na dogajanje pred vozilom in računati, da je pešec pred njim lahko gluhonem, da posluša glasbo s slušalkami ali podobno..... Vozniki električnih vozil imamo neke izkušnje in lahko rečemo, da je to glupost, ki jo bo poskušala obstoječa avtoindustrija izlobirati na EU nivoju. Demotiviranje trga električnih vozil in podaljšanje trenutne situacije na trgu.

  • zkvazdjkrregistracijozahtevate 23:40 24.avgust 2015.

    Mi je všeč da so izbral poseben zvok ki nima veze z starodobniki (vozila na fosilna goriva).