• Ned 7 do 15 °C
  • Pon 10 do 18 °C
  • Tor 10 do 18 °C
več na vreme.net

Slovenska predstavitev: Fiat 124 spider in abarth 124 spider

0 komentarjev

Fiat na sončno stran Alp pripeljal dva vroča roadsterja

Fiat je z modelom 124 spider oživel slavno ime modela, ki je italijanska klasika. Dvosedežni roadster tehnično temelji na Mazdinem legendarnem modelu mx-5, Italijani pa so poskrbeli za samosvojo obliko, mu dodali Fiatov turbo motor, tudi samodejni menjalnik. Za piko na i ima abarth različica več moči in dodatne dodelave, za katere poskrbijo v Italiji. Avtomobila sta naprodaj pri nas za najmanj 26.990 oziroma 36.990 evrov.

Gregor Prebil / Ljubljana

  •  

    Original je pustil globoko sled

    Originalni fiat 124 so izdelovali med leti 1966 in 1985 in je bil eden izmed zelo značilnih avtomobilov svoje ere, saj je roadster znal iskati pravo pot med potrebami širokih množic, željnih uživaške vožnje, ter posledicami naftne krize.
    Oblikovali so ga pri studiu Pininfarina, ki ga je zadnje tri leta proizvodnje tudi samostojno tržil. Bil je zasnove 2+2, v vsem obdobju so jih prodali skoraj 200.000, pri čemer so jih levji delež (75 odstotkov) prodali v ZDA.  

Fiat je v Slovenijo pripeljal svoj model 124 spider, s katerim želi obuditi slavno preteklost uživaške vožnje za množice. Svoj novi mali športni roadster so napovedovali dolgo, naprej pa so ga predstavili onstran Atlantika.

Fiat 124 spider je nastal v tesnem sodelovanju z mazdo oziroma njenim modelom MX-5 (miata), saj je postavljen na isto platformo in je mehansko v marsičem identičen. Po prvih prevoženih kilometrih obet ni slab. MX-5 je namreč rekorder med roadsterji po številu prodanih roadsterjev, a ima italijanska različica svoje posebnosti, ki vplivajo tako na samo vožnjo kot vizualni vtis.

Na zunaj zelo drugačen

In kakšen je novodobni fiat 124 spider, ki se vrača po natančno 30 letih? Zunanjost so Italijani ukrojili po svojem okusu, ki bo verjetno marsikomu celo bolj všečen od japonskega izrazoslovja. Precej manj pa so očitno pri Fiatu posegali v notranjost, saj z izjemo logotipa na volanu ostaja identična originalu. Enak je tudi zabavno-informacijski sistem z največ 7-palčnim zaslonom.
Italijanski roadster se bistveno razlikuje pod motornim pokrovom, saj ne uporablja Mazdinih atmosferskih 1,5- oz. 2,0-litrskih bencinskih motorjev, temveč lasten 1,4-litrski multiair vir energije, katerega delovanje podpira turbinsko polnjenje zraka. To pomeni več živahnosti v nizkih in srednjih vrtljajev, in manj naporno vsakodnevno vožnjo.

Fiat 124 spider oblikovno drugačen kot ...  

... Mazdina različica dvosedežnega roadsterja mx-5.  

 

 

 

 

 

Turbo motor

Pod dolg motorni pokrov so vgradili prilagojeni 1,4-litrski prisilno polnjeni Fiatov multiair motor, ki so ga predelali za potrebe vzdolžne vgradnje. Menjalnika sta bodisi ročni šeststopenjski za tiste, ki radi vozijo bolj športno, kot samodejni šeststopenjski, ki omogoča tudi nekoliko bolj udobno vožnjo.
Pri Fiatu so ob začetku prodaje ponudili popust v višini 2.000 evrov, tako je možno spiderja 124 dobiti za najmanj 26.990 evrov.

Hitri roadster s podpisom škorpijona

Fiata 124 spiderja pa je obdelal Abarth. Fiat 124 spider abarth je, kot ime pove, najbolj vroča verzija novega italijanskega roadsterja. Saj že fiat 124 deluje fantastično, a pri športnem oddelku Abarth ga po proizvodnji v Hirošimi na Japonskem v tovarni Mirafiori še dodatno ukrojijo po svojih vatlih in mu vtisnili logotip s škorpijonom. To velja za videz, ki je ob pomoči drugačnih vstopišč zraka, 17-palčnih platiščih, izrazitih kombinacijah barv navzven in znotraj ter nekaj dodatnega kroma, še bolj divji. Abartha pa je še najlažje prepoznati po črno obarvanem pokrovu motorja.

Potovalna kabina je skoraj na las podobna Mazdini, vključno s samostoječim zaslonom, ki podpira navigacijo, digitalni radio, moderno povezljivost s pametnimi telefoni.  

Izpod kože so mu izsesali nekaj odvečnega maščevja (tehta komaj 1.060 kilogramov) in dodali več mišic. Tako ima 124 spider abarth serijsko mehansko delno zaporo zadnjega diferenciala, dodatno tunirano športno podvozje in krmilni mehanizem, Brembove zavore, v notranjost športno alkantara in perforirano oblazinjenje ter seveda še močnejše srce. 1,4 t-jet motor je sicer enak kot pri Fiatovem dvosedežniku, vendar pa so mu moč povečali na 125 kilovatov (170 KM).

Za abartha 124 spider je treba z vključenim popustom odšteti vsaj 36.990 evrov.

Vsebine, ki bi vas morda zanimale

Komentarjev (0)

Za oddajo komentarja morate biti prijavljeni!

Morda vas še zanima