Avto > Testi
64 ogledov

Tipo se trudi nadomestiti zaostanek

Tipo
1/21
Anže Petkovšek
Limuzinska oblika morda ni priljubljena med Slovenci, a štirivratni fiat tipo je dober obet za kombilimuzino in karavana, ki k nam še prideta. Tipo prepriča z predvsem z uporabnostjo in zelo solidno vožnjo, končna cena pa ga lahko dvigne precej nad ljudsko vozilo.

Novi fiat tipo se je dolgo vozil sem in tja v mojem predalu testnih želja. Avto z imenom, ki ga je nosil že avto izpred 28 let, je bil v poznih 90. letih visoko na seznamu izbire novopečenih voznikov, ko so izbirali svoj prvi novi rabljen avto. Znan po svoji naprednosti in agilnosti, če omenim le DGT verzijo z digitalnimi merilniki, pa udobno-športnega granturisma ali celo sedicivalvole zverino. Takratni tipo turbodizel je bil s 66 kW nekaj časa najmočnejša kombilimuzina med konkurenti.

Bravo, stilo in še enkrat bravo, ki so sledili, niso zmogli nikoli več biti italijanska alternativa golfu ali astri, kot je to uspevalo tipu. Jim zmore sedaj parirati novi tipo? Ne bo šlo, že ob najavi in takrat še z enigmatičnim imenom aegea je Fiat napovedal, da bo novinec z vstopno ceno pod 12 tisoč evri ciljal na cenejše tekmece. Tipa citroën c-elysee ali peugeot 301. Ali pa hyundai elantra in toyota corolla. 

Znano ime in ne povsem znana vsebina torej, ki s ciljanjem na nižjo ceno od prvakov razreda običajno pomeni tudi manj dodelanosti. S tem zavedanjem sem se usedel v testnega fiata in ni me “razočaral” - strleča izolacija pod volanom, malo ali nič prostora za kakšen večji pisalni blok ali plastenko, tradicionalno kratka sedala sedežev …

Potem pa sem počasi pričel odkrivati pozitivne plati - prostornost, presenetljiva splošna uporabnost in ob višji stopnji opremljenosti ter dobrem dizlu prav spodobna raven udobja in počutja na cesti. Opa, sem naletel na potencialnega fiata za množice, ki sem ga zaman čakal kar nekaj zadnjih let? Pa očitno ne le jaz, na kar nekaj parkiriščih so me jeli nagovarjati naključni mimoidoči. “A to je ta novi tipo? Slišal sem za njega …” 

Kakšen Slovenec bi si ga kupil? 

Kot limuzina morda ne deluje družinsko po slovenskih merilih, a prtljažnik je zares velik ter z dovolj veliko odprtino, ki zna pogoltniti tudi predmete večjih dimenzij. Zadnja vrata nimajo kljuke, zato so umazane roke pravilo, ne izjema. Še bolj kot družini bi ga pripisal taksistom (z rokavico), saj je poleg prtljage dovolj prostora tudi za tri dodatne odrasle potnike v avtu dovolj, čeprav glava na zadnji klopi hitro podrsa po obodu strehe. Ali pa flotam, kjer pride do izraza italijanski smisel za lično voznikovo udobje ter razmeroma zmogljivo in udobno podvozje tudi na daljši poti. Kombinacija z dizelskim morjem kot pri testniku zna biti sploh zmagovalna - na testnem krogu je porabil povprečno 5,9 litra na 100 kilometrov, za glasno delovanje (preslaba izolacija?) pa se odkupi z zelo dobro prožnostjo in gladkim menjalnikom.

Ličen volan ima preveč skrite gumbe za glasnost audio naprave. Veliki vrtljivi gumbi za upravljanje klimatske naprave so daleč stran od modernosti, ki jo izpričujejo vse večji  zasloni na dotik v tekmecih, a brezhibno opravijo svojo funkcijo.

START OF CODE
Fiat tipo 1,6 multijet lounge

Motor:1.598 ccm, 88 kW (120 KM), 320 Nm pri 1.750 vrt./min


Poraba na testu:5,9 l/100 km


Zmogljivosti:199 km/h, 9,7 sek 0-100 km/h


Cena:19.160 @ (testnik)

AvtoTest


Oblika, prostornost, okretnost, pogon.


Malo napredne varnosti, majhen infotainment.

Udobje.

Če bi bil tipo spočet pred desetletjem, bi bil glede na možnosti dodatne opreme med boljšimi v C segmentu. Oprema lounge nudi svetlo notranjost, mehke obloge, zaplate usnja in nasploh občutek, ki dobro skriva kakšne povezave s plastičnostjo. Danes pa, ko je poudarek na raznovrstnih tehničnih pripomočkih, tipo lovi razred bolj za rep. Petpalčni infotainment z ne preveč dobro uporabnostjo in preglednostjo predstavlja minimum, ki smo ga dandanes sploh še pripravljeni tolerirati, prav tako ni govora o kakšnih pripomočkih tipa samodejnega zaviranja AEB.

 
Pogon.

Velja omeniti zelo ugoden rajdni krog, saj se tipo obrne znotraj 11 metrov prostora. Škoda, da ni malo bolj neposreden volan, podvozje v ovinkih nese bolj na široko, zavore primejo občutno počasneje od najboljših avtov C segmenta. Ostrina, ki je bila značilna za originalnega tipa, se je torej umaknila pragmatičnosti cenika, ciljnih strank in cest, po katerih bo največ vozil.

 
Konkurenti.

Bolj kot na francoske tekmece iz PSA tipo cilja na kupce, ki so jim blizu avti tipa hyundai elantra in toyota corolla. Pregovorni zanesljivosti omenjenih dveh se zoperstavlja s podatkom o petletnem jamstvu, v prednosti pa je gotovo po motorni ponudbi, saj ima tako zmogljivega dizla kot energičnega turbo bencinarja.

 
Vrednost.

Verjetno bo marsikateri Slovenec raje počakal na kombilimuzinsko obliko in še posebej karavana, ki bosta v kratkem dosegla tudi naš trg. Osnova tipa pa je na vsak način pozitiven premik naprej v Fiatovi paleti, ki ji je v poplavi variacij “500” zelo primanjkoval klasični pristop k mobilnosti množic. A najbolje opremljen in dizelsko motoriziran tipo s slabimi 16.500 evri ni nizkocenovnik, saj tam na cenikih najdemo denimo že veliko dinamičnejšega ford focusa. Ali pa celo marsikaterega uporabnega križanca B segmenta. Hm, je tipo že zamudil priložnost?

 
END OF CODE
Komentarjev 1