Avto > Testi
80 ogledov

Je lahko fiesta športna tudi s trivaljnikom?

Ford fiesta red edition
1/21
Saša Despot
Ford svoj mali kompaktni model fiesto ponuja s široko paleto pogonskih agregatov, od 60 kilovatov moči (82 KM) do 134 kilovatov moči (180 KM) v športni fiesti ST z 1,6-litrskim agregatom. V ponudbo so dodali izvedenki red edition in black edition, ki sta na voljo z izboljšanim 1,0-litrskim trivaljnikom z 103 kilovati moči (140 KM). Na testu sem preizkusil rdečo izvedenko.

Ford zgodbo s posebnima barvnima izvedenkama gradi na 1,0-litrskem trivaljniku z oznako Ecoboost, ki je trikrat zapored dobil nagrado za najboljši pogonski agregat leta. Povsem zasluženo po mojem mnenju, saj se mali turbo bencinar odlično obnese tudi v večjih karavanih in enoprostorcih, fiesti pa je "pisan na kožo."

140 konjskih moči na liter prostornine!

Do sedaj so lahko kupci, ki so se odločili za 1,0-litrski trivaljnik, izbirali med izvedenko z 74 kilovatov moči (100 KM) in 92 kilovatov moči (125 KM), pri izvedenki red ali black, pa trivaljnik razvije 103 kilovate moči (140 KM)!

Da so pri Fordu to dosegli so morali inženirji narediti kar nekaj tehničnih prilagoditev, saj so povečali tudi navor, zato pa so morali tehnološko fiesto povzdigniti še na višjo raven. Za nameček so poskrbeli za vizualno plat fieste red edition, ki sem jo preizkusil.

Ford fiesta red edition | Avtor: Saša Despot Saša Despot


Da, uganili ste, red edition pomeni, da so fiesti namenili vpadljivo rdečo barvo, ki so jo kombinirali s črnimi platišči, za katerimi so skrite rdeče zavorne čeljusti. Črnih detajlov je še veliko, na primer streha, pa difuzor na zadku, vpadljiva velika reža za zajem zraka spredaj in okoli luči za meglo, kot tudi ohišja vzvratnih ogledal. Pika na i je velik, v rdečo barvo obarvan spojler na vrhu stekla na zadku in, v prid športnosti, modernizirani odbijači. Zanimivo se mi zdi, da so pod zadnji odbijač skrili izpušno cev, ki bi, če bi bila z dvema zaključkoma vgrajena v zadnji odbijač, še dodatno poudarila športnost vozila. Tudi zvok ni tipično športen. Morda pa niso želeli, da bi prikrajšali lastnike fieste ST? Pri črni izvedenki (black edition) je vse konstrastno, torej črna karoserija in rdeča streha ...

Aluminijaste pedalke, šivi na volanu in menjalniku ...

Rdeče-črnih dodatkov je tudi v potovalni kabini veliko, na sedežih, volanu prepletenim z rdečimi šivi, enako na prestavni ročici, dodali so aluminijaste pedalke, nekaj piano črne plastike, rdečo barvo najdemo na sedežih z dodatno bočno oporo, niso pa to športni školjkasti sedeži. Zaradi tega, ker radikalno niso posegali v kabino, so navsezadnje ohranili sprejemljivo ceno, tisti, ki želi več ima fiesto ST. Je pa posebna izvedenka manj praktična, saj je na izbiro le s tremi vrati. Vse ostalo je nespremenjeno.

Ford fiesta red edition | Avtor: Saša Despot Saša Despot


Motorizacija je vrhunec med standardnimi različicami pogonskih agregatov. 140 konjičev na prostoru litrske plastenke za vodo? To ni kar tako. S 103 kilovati moči se sicer ne more kosati z izvedenko ST, je pa zato bolj uporabna, tudi stroški lastništva in vzdrževanja so krepko nižji. Elektroniko pogonskega motorja so prilagodili večji moči, a je avtomobil kljub temu uravnotežen in tih, največji navor 180 Nm pa na voljo že pri 1.500 vrtljajih, ne zmanjka pa ga vse do 4.500 vrtljajev, šele nato začne pojenjati moč. Navora in moči ni preveč za tako majhen pogonski agregat. To so dosegli z zmogljivejšo turbino, ki hitro "zadiha s polnimi pljuči", kar se pozna predvsem na pospešku z mesta do 60 km/h, do stotice pa pospeši v devetih sekundah.

"Športnik pod 15 tisočaki“

Petstopenjski menjalnik ima spremenjena prestavna razmerja, ki so krajša, vozniku pa postreže z izrazito mehkim pretikanjem. Petstopenjski menjalnik na račun nižje cene prinaša več hrupa na avtocesti. Pri 130 km/h se merilnik povzpne krepko čez 3.000 vrtljajev v minuti, že pri 110 km/h so vrtljaji visoki. Več moči ne potrebuje, saj je 100 kilogramov lažji od izvedenke ST, zato se v kombinaciji z izredno lahkim prednjim delom, bolj čvrstim vzmetenjem, tršimi vzmetmi in blažilniki, kjer je ford v svojem razredu med najboljšimi, če ne najboljši, in informativnim in neposrednim volanom, v ovinkih obnaša zelo dobro.

Ford fiesta red edition | Avtor: Gregor Prebil Gregor Prebil


Udobje ni bila prioritet inženirjev, čeprav presenetljivo avtomobil sploh ni pretrd. Pri umirjeni vožnji je potovalni računalnik v povprečju izmeril porabo 5,6 litrov bencina na 100 kilometrov poti, pri športni vožnji je poraba bencina med osmimi in devetimi litri.

Ford fiesta red edition | Avtor: Gregor Prebil Gregor Prebil
In cena? Izhodiščna je 18.040, s 3.500 evri popusta 14.540 evrov, s še nekaj dodatki je testnik stane 15.380 evrov.

Izhodiščna cena je tako le 500 evrov nad trivratno izvedenko z 92 kilovatov moči in kar 5.500 evrov pod fiesto ST.

Podatki o vozilu: ford fiesta red edition, 103 kW (140 KM).
Motor: turbobencinski, trivaljni, 999 ccm
Najvišja moč: 103 kW (140 KM) pri 6.000 vrtljajih
Navor: 180 Nm pri 1.400 do 4.500 vrt./min
Dimenzije (D x V x Š v mm): 3.969 x 1.485 x 1.709, medosna razdalja 2.489
Najvišja hitrost: 201 km/h
Pospešek: 9,0 sekunde od 0 do 100 km/h
Prtljažnik (v litrih): 290 - 974
Poraba na testu: 5,6 litra, 104 g CO2/km
Cena (v evrih): od 18.040 € (osnovni testni)/ 18.880 € (testnik z dodatno opremo) / 15.380 € (testnik s popustom)

Plusi: Opazen dizajn, diskretne posodobitve, a športne, motor, menjalnik, vodljivost, podvozje
Minusi: Notranjost ne sledi več trendom, zaradi petstopenjskega menjalnika glasen na avtocesti;

Komentarjev 0
Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Če nimate uporabniškega računa, izberite enega od ponujenih načinov in se registrirajte v nekaj hitrih korakih.