• Ned 7 do 15 °C
  • Pon 10 do 18 °C
  • Tor 10 do 18 °C
več na vreme.net

Test: S-max 2.0 TDCi (210 KM), vignale

0 komentarjev

Ford S-max, ki ti ga odpeljejo na brezplačen servis in tudi operejo

V družini Max predstavlja črka S največ, kar si lahko družina zaželi. V novi generaciji je S-max dobil še nadgradnjo s prestižno linijo vignale. To ni le paket opreme in sistemov za udobje ter prestiž, je tudi storitev. Storitev, ki je vključena v končno ceno, ki je v primerjavi z najvišjo stopnjo opreme titanium osem tisočakov višja? Test.

Gregor Prebil / Ljubljana

S-max veja za kralja enoprostorcev, velikih enoprostorcev, ki so izumirajoča vrsta. Živimo v času športnih terencev, crossoverjev, križancev … Še vedno mi ni jasno, zakaj? S-max je v uporabnosti svetlobna leta v pred velikimi X-i in Q-i. Res je, da ni več poceni, a še vedno občutno cenejša izbira od naštetih. Pa ne le cenejša, tudi uporabnejša, a res tudi manj prestižna.

Zato so pri Fordu S-maxa dopolnili s prestižno linijo vignale. S tem skušajo predvsem kupce prestižnih družinskih avtomobilov pripeljati k modremu ovalu.

Kaj je vignale?

Bistvena razlika med običajnimi fordi in fordi vignale, to velja tudi za S-maxa, je v videzu in materialih (zunaj in znotraj) ter serijski opremi, ki jo ima vignale več kot na primer izvedenka titanium. Tudi doplačati je možno sisteme za udobje, ki sicer niso v ponudbi za ostale S-maxe. 
Ford s-max vignale prinaša torej ekskluzivnost, kakovost in udobje. Na primer ekskluzivno belo oblazinjenje z izbranimi vzorci, našitke vignale in logotipe, drugačne napise in zalogo kroma po vsej karoseriji in tudi motorni maski, vratih, okvir oken, celo vzvratnih ogledal. Ekskluzivna so platišča, pa še kaj sem pozabil. Še vedno pa je tudi kar nekaj trde plastike, kot jo poznamo pri ostalih S-maxih.

Na zunaj je avto dobil ekskluzivna platišča, več kroma, več vpadljivosti.  

Trend je, da si množični proizvajalci vozil na vse pretege želijo odrezati kos pogače v segmentu, ki jim vladajo prestižne znamke. Renault ima linijo initiale paris, podobno razmišljajo pri Oplu, kjer so objavili ekskluzivno linijo izdelkov. Tu so zaslužki največji. 

Ampak pri Fordu so šli še korak dlje, vignale ne pomeni samo otipljivih materialov in okrasnih elementov, pač pa tudi storitve. Tako v prvih petih letih prinaša tri brezplačna pranja na leto, avto pridejo iskat na dom in ga odpeljejo na servis – brezplačno prva tri leta. 

Prvi korak do storitev

Vignale je le prvi korak na poti do novih storitev, ki so se ga lotili pri Fordu. V prihodnosti vam bodo vozili otroke na razne prostočasne aktivnosti, pa v šolo, namesto vas bodo nakupovali. Vse z namenom, da boste prihranili pri času. In čas je denar. Premium dodatki in tudi omenjene storitve nikoli niso bile poceni. Tudi pri liniji vignale je tako. S-max vignale je dobrih osem tisočakov dražji od s-maxa titanium.

Kako bodo prihajajoči trend sprejeli preračunljiv Slovenci, ki tudi v mrazu doma na očeh sosedov perejo avto, raje, kot, da bi ga za nekaj evrov plačila odpeljali v avtopralnico? To bo pokazal čas. Sam ne verjamem, da si bo nekdo izbral linijo vignale zaradi nekaj brezplačnih pranj na leto. Ljudje še vedno avtomobile kupujemo z očmi, in tu je vignale glede na našteto v uvodu testa neprimerno bolj vpadljiv, kot S-max titnium. Tudi zaradi samega počutja v vozilu in tudi tu je priložnost za linijo vignale. 

V potovalni kabini so leši in bolje oblazinjeni sedeži, več mehkejših površin, a še vedno kar nekaj trde plastike.  

Več serijske napredne varnosti

Druga prednost je nabor serijskih asistenčnih sistemov. Pri opremi titanium je večina sistemov, z izjemo digitalnih merilnikov, sistema za opozarjanje na nenamerno zapuščanje voznega pasu in parkirnih tipal, treba doplačati. In to stane. 1.800 evrov stanejo dinamični žarometi led, 730 evrov tripodročna klimatska naprava, 310 evrov samodejno parkiranje, 590 evrov sistem za samodejno parkiranje, 820 evrov opozorilnik na vozila v mrtvem kotu, pa 1610 evrov pametni tempomat, ki sam zavira in speljuje v gneči. Vse te sisteme smo preizkusili in delujejo na ravni proizvajalcev premium vozil. Še ceneje se pri Fordu dobijo v paketu.

Vignale ima nekatere sisteme vgrajene serijsko, na primer sedeži so tudi ogrevani in električno nastavljivi v 10 smeri, ima kamero za pomoč pri vzvratni vožnji pa dinamične žaromete led, ki samodejno prilagajajo snop drugim vozilom ponoči. Še vedno pa je treba doplačati na primer sistem za samodejno zaviranje, ki prepozna in zavira tudi pred pešci. To je v segmentu prestižnih avtomobilov postal bolj ali ne že standard, zato na tem mestu graja.

Masažni sedeži so odlični, a tudi dragi.  

Po kosilu na masažne sedeže

Ima pa S-max vignale še kar nekaj opreme, ki jo na tem mestu moramo omeniti. Z najbolj prestižnimi limuzinami se prav gotovo lahko kosa masažni sistem, ki ga Ford ceni na 3.600 evrov. 
Masažna funkcija telesa ne žgečka, kot smo to vajeni pri nekaterih množičnih proizvajalcih, ki masažo uvajajo v svoja vozila, ampak dobro pregnete vsak delček hrbta. Da, priznam. Po kosilu se se usedel v avtomobil in se prepustil maserki. Na multimediji lahko izbiramo med različnimi programi gnetenja, izbiramo lahko moč in mesto gnetenja, celo vrsto masaže!

Pohvaliti moram tudi tretjo generacijo večpredstavnostnega sistema Sync 3, s katerim so odpravili marsikatero slabost druge generacije. Z novim sistemom lahko preko 8-palčnega zaslona na dotik upravljamo enako kot svoj pametni telefon. Novi vmesnik ima večje in za uporabo preprostejše gumbe, prvič pa omogoča tudi uporabo kretenj, kot sta razteg in ‘ščipanje’. V primerjavi s prejšnjo generacijo je zdaj upravljanje s sistemom na dotik hitrejše, zaradi procesorske posodobitve je zaslon bolj odziven, ikone pa so večje in bolj logične. Zdaj je manj zmede med ukazi, saj je vse skupaj bolj pregledno, za nekaj korakov so skrajšali povezovanje z bluetoothom ali pa iskanje po navigacijski napravi, ki ponudi 3D grafični prikaz. Več o tem si lahko preberete tukaj.

 

 

 

 

 

 

 

Dinamičen enoprostorec

Pod črto. S-max z linijo vignale ni poceni, je pa lep, udoben in z dvolitrskim turbodizelskim TDCI motorjem s 154 kilovatov moči, ki je vrh S-maxove ponudbe v kombinaciji s štirikolesnim pogonom in powershift samodejnim mejnalnikom tudi eden vozniško najbolj zmogljivih enoprostorcev na trgu. V prvi vrsti je udoben potovalnik, ki zna zaradi dveh turbin dobro pospeševati v celotnem območju vrtljajev. Kakšna prestava dvosklopčnega samodejnega menjalnika bi bila dobrodošla na avtocesti, z njo bi bil tudi nekoliko tišji. Tudi poraba je z dobrimi sedmimi litri na 100 kilometrov zadovoljiva. 

Pri S-maxu še vedno ni treba sklepati kompromisov, saj si je mogoče v prtljažniku za doplačilo omisliti še dva dodatna sedeža. V času, ko velike družine nimajo več velike izbire in morajo že skoraj posegati po kombiniranih vozilih, pohvalno. 

Podatki o vozilu: Ford S-max 2.0 TDCI (210 KM) vignale
Motor: 1.997 cm3, turbo dizelski, 154 kW (210 KM) pri 3.750 vrt.
Navor: 450 Nm pri 1.750 vrt./min.
Dimenzije (D x V x Š v mm): 4.768 x 1.658 x 1.844, medosna razdalja 2.849
Prtljažnik (v litrih): 225-2200
Poraba na testu: 7,3 litra/100 km (mešani cikel), izpust 144 g CO2/km
Zmogljivosti: 218 km/h, 8,8 sekunde od 0 do 100 km/h
Cena: 45.540/ 55.600 evrov (testni/testni z dodatki)

Plusi: Vozne lastnosti, prostornost, delovanje asistenčnih sistemov, multimedijski sistem;

Minusi: Cena v primerjavi z opremo titanium, veliko sistemov le za doplačilo, mestopa trda plastika;

 

Vsebine, ki bi vas morda zanimale

Komentarjev (0)

Za oddajo komentarja morate biti prijavljeni!

Morda vas še zanima