Avto
250 ogledov

Gnev turških delavcev na slovenskega direktorja

Stavka v Turčiji Profimedias
Na zunaj cvetoča turška avtomobilska industrija je zadnje dni razkrila svojo bolj gnilo plat, saj so delavci v stremljenju po boljših pogojih dela in višjih plačah ugasnili stroje. Eden najpomembnejših mož v tej zgodbi je Slovenec Aleš Bratož.

Mesto Bursa na severozahodu države imenujejo kar "Turški Detroit," saj je tam skoncentrirana avtomobilska industrija, ki zadnja leta Turčiji prinaša lepe izvozne uspehe in močno pripseva k dviganju BDP, letno iz države na trge po svetu odpravijo več kot milijon vozil. Svoje tovarne v Turčiji imajo številne znamke, Toyota, Honda, Ford, Hyundai, Fiat, Renault, svoje kapacitete ima dobavitelj avtomobilskih delov Bosch ...

S tamkajšnjimi tovarnami so zelo povezana tudi slovenska podjetja, saj denimo Hidria dobavlja sestavne dele za zelo popularne Renaultove dCi motorje, ki jih izdelujejo v Turčiji. Med najpomembnejšimi možmi turške avtomobilske industrije pa je tudi Slovenec Aleš Bratož, do 2013 direktor novomeškega Revoza.

Aleš Bratož | Avtor: Jerca Božič Kranjec Jerca Božič Kranjec
In prav v Bratužovi tovarni Renault Oyak, ki letno proizvede kar tretjino vseh avtomobilov v državi, je zadnje dni zelo nemirno. Okoli polovica od 5.000 zaposlenih je v četrtek pričelo stavkati, saj zahtevajo izboljšanje svojih pogojev, med drugim dvig plač za 60 odstotkov. Kot trdijo, jih vodstvo tovarne že mesece ignorira v njihovih željah, saj imajo sami od silnih uspehov precej malo.

Zgledu so takoj sledili zaposleni v drugi najpomembnejši tovarni v deželi, Fiat/Tofas, in pričeli prav tako stavkati, prek vikenda je prišlo tudi do nasilja, v katerem je bilo ranjenih več ljudi, poročajo turški mediji. Prekinitev dela se je kot vihar razširila še v nekatere druge tovarne. Včeraj, v ponedeljek, so v Tofasu celo uradno prekinili proizvodnjo.

Ta je zadnje dni zelo motena tudi v Renaultovi tovarni, neimenovani predstavnik podjetja je za Reuters pod pogojem anonimnosti dejal, da se nadaljujejo pogajanja o rešitvi situacije, da pa situacija povzroča že resno nevarnost za celotno tamkajšnjo avtomobilsko industrijo. Sindikati sicer uradno niso prijavili stavke temveč gre uradno zgolj za prekinitev dela.

Situacija je še toliko bolj naelektrena, ker državo čez nekaj tednov čakajo volitve, gospodarska situacija pa se po letih uspehov ohlaja.

Oyakova tovarna sicer pod Bratoževim vodstvom žanje velike uspehe, lani so proizvedli kar 318.000 avtomobilov, kar znaša 43 odstotkov celotnega turškega avtomobilskega trga. V tovarni izdelujejo modele clio, clio grandtour, megane, fluence, pa motorje, menjalnike ...

V tovarni Tofas izdelujejo modele fiat doblo, linea, qubo, opel combo in citroën nemo.

dezurni@zurnal24.si

Komentarjev 9
  • Peric Mitja 21:42 19.maj 2015.

    tudi pri nas bo tako... pa nej imajo zdej, dejmo še malo stisnit teh par mesecev, pol pa bomo vidli, kako bo ... ugasnit stroje in je, to so Angleži že zdavnaj naredili, pa so jih pokupli nemci, kateri če ...prikaži več ne plačujejo, kot se spodobi, ne dobijo ven avta.

  • d 17:18 19.maj 2015.

    Podpiram ... tisti ki posteno dela, ki je produktiven, naj bo tudi posteno placan ...

  • mph 16:52 19.maj 2015.

    No, s sužnji je lahko vsakdo ekonomsko in drugače uspešen. Nič novega, praksa je sicer zelo razširjena tudi pri nas.