Avto
25 ogledov

Golf na vrhu tudi brez revolucije

Volkswagen golf
1/18
Andrej Leban
Dovolj zmogljiv in varčen dizel. Prostoren, ergonomsko dodelan, zanesljiv na cesti, po prenekaterem tehničnem bonbončku pred konkurenti. Ime pove vse – golf.

Dobršen del Slovencev je lahko še nekaj nadaljnjih let mirnih, saj jim ni treba spreminjati vzornika med avtomobili, malce nemirni bodo do nakupa znova le tisti, ki redno sledijo menjavi generacij in svojega dobesedno družinskega člana v garaži pomladijo, takoj ko je prilika. Tudi neuradno ime "golfov razred" bo ostalo v uporabi, saj sedmi po vrsti gledano kot celota ostaja vzor za konkurente. Treba pa je vendarle priznati, da so mu ti neprestano za petami, na kakšnem področju pa se je posameznik ali dva že prerinil tudi kakšen korak naprej oziroma ju niti novi golf ni uspel znova potisniti v ozadje.

Volkswagen golf | Avtor: Andrej Leban Andrej Leban
O obliki se je skresalo že veliko isker. Kako enak in hkrati drugačen od predhodnika je, je mogoče primerjati šele, ko ju opazujeta drugega ob drugem. Vsekakor pa prefinjene dodelave brezčasne podobe ugajajo, detajli, kot so ogledala na pecljih, pa ji vdihujejo potrebno svežino. In opravil je poslanstvo – vzporedna primerjava takoj pove, kateri je novejši.

Nekaj dodatnih milimetrov je opaznih v notranjosti, ki za razred ponuja dovolj prostora tako prednjim, kot zadnjim potnikom, medtem ko je v prtljažniku s 380 litri (različica brez rezervnega kolesa) nadpovprečno veliko prostora, čeprav honda civic ohranja prvenstvo. Bistra je ideja, ko prtljažno pokrivalo spravimo kar v dno in ga tako lahko vedno vozimo s seboj.

Vsi elementi s stikali vred so postavljeni pametno, sredinska konzola je po dolgih letih spet rahlo nagnjena k vozniku, volan z dodatnimi tipkami in novimi obvolanskimi ročicami vizualno precej všečnejši od dosedanjih volkswagnovskih, a se roke nekaj časa privajajo na ostre šive in nepravilno okroglino. Občutek pri vrtenju okroglih stikal ogrevanja je za dva razreda izboljšan, sedeži v testniku so bili spodobni, ne pa izjemni, tudi komfort ogrevanja v srednjem paketu comfortline brez doplačil ne poznajo. Nov vmesnik potovalnega računalnika je še bolj informativen, osvojiti je potrebno le njegovo uporabo. Dosedanji lastniki se bodo morali privaditi tudi na elektronsko ročno zavoro, ki v golfa prihaja prvič. Vse deluje znano, čisto in … ja, malce dolgočasno. Ampak uporabnost na dolgi rok največ šteje.

Računati je potrebno  na "nujna" doplačila, kot je za razred višje postavljeno avdio napravo, ki bo že premogla USB  (čeprav že pri osnovni večino funkcij opravimo prek zaslona na dotik). Vredni svojega denarja so tudi parkirni senzorji in avtomatski vžig luči.

Štirje v enem

Možnost izbire voznega profila je v golfu na voljo prvič in prav tako zelo vabljiva, saj osnovna različica stane le dobrega stotaka, v zameno pa namesto enega pridobimo štiri medsebojno različne karakterje avtomobila. Razlike med posameznimi nastavitvami so namreč občutne – v ekonačinu je motor še bolj "gorenjski", v športnem režimu na drugi strani nastavitev pa hitroodziven, vendar v navezi z avtomatskim menjalnikom DSG (doplačilo dobra dva tisočaka), ki takrat prestavlja pozno, prav po "primorsko" glasen. Menjalnik se 1,6-litrskemu dizlu izvrstno poda, vožnja z njim je zelo lahkotna, alternative tej kombinaciji pa konkurentje v tem razredu moči preprosto nimajo. Zamerimo mu le malce preveč "razmišljanja," ko manevriramo po parkirišču.

Volkswagen golf | Avtor: Gregor Prebil Gregor Prebil
Fascinantna posebnost slovenskih lastnikov golfa je, da jih večina kupi dizla, ne glede na dnevno opravljene kilometre. Če so že odločeni za naftaša, potem bi moralo biti 77 kilovatov popolnoma dovolj za veliko večino njih. Adut je njegova prožnost, maksimalen navor šibkejšega motorja je namreč na voljo že pri nizkih 1.500 vrtljajih, ne izostanejo niti visoke potovalne hitrosti, čeprav je potrebno biti potrpežljiv.

Po tihem smo pričakovali, da se bo kombinacija z menjalnikom izkazala še za varčnejšo, a je tudi naša povprečna poraba 5,9 litra med mešano vožnjo zelo dober rezultat.

Kako se golf izkaže med zavoji in med grbinami? Zelo zanesljivo in dovolj udobno, odpustiti zna marsikatero pretirano voznikovo željo, a … ni čisto najboljši v razredu. Ford focus po tej plati s svojim izvrstno uravnoteženim podvozjem in informativnim volanom ostaja neprekosljiv "plebejski" serijski avtomobil.

Volkswagen golf | Avtor: Gregor Prebil Gregor Prebil
Varnost je pri golfu postavljena najvišje doslej. Že serijsko je bogato založen z njo (7 blazin, samodejno zaviranje ob naletu, zaznavanje utrujenosti), omenjenemu focusu je stopil ob bok tudi po dostopnih aktivnih sistemih, kot je samodejno zaviranje v sili.

Že brez pretiravanj ni poceni

Cenovno so pri uvozniku golfa postavili najnižje doslej in s tem konkurentom nagnali dodaten strah med kosti. A hkrati s plezanjem po motorni in opremski lestvici navzgor cena hitro narašča. Že vstopni dizel z DSG menjalnikom in srednjo opremljenostjo prebije mejo dvajset tisočakov. Končna cena testnega vozila se je močno približala triindvajsetim, čeprav je seznam dodatne opreme videl le na hitro. V gostilni za šankom bi za takšen znesek na račun marsikaterega kupca druge znamke znali povedati marsikatero posmehljivo. A ne, ko je v igri golf. Kombinacija štirih črk še naprej pove vse, vrzel do hišnega premium izdelka audija A3 pa je najožja doslej.

Podatki o vozilu (Volkswagen golf 1,6 TDI comfortline)

Motor: dizelski, štirivaljni, 1.598 ccm
Najvišja moč: 77 kW (105 KM) pri 5.000 vrtljajih
Navor: 250 Nm od 1.500 do 2.750 vrtljajev
Dimenzije (D x V x Š) (v mm): 4255 x 1452 x 1799, medosna razdalja 2637
Najvišja hitrost: 192 km/h
Pospešek: 10,7 sekunde od 0 do 100 km/h
Prtljažnik (v litrih): 380
Poraba na testu: 5,9 litra, 99 g CO2/km
Cena (v evrih): 20.856 (osnovni)/22.940 (testni)

 

Komentarjev 5
  • chilli24 14:59 02.april 2013.

    Zakaj novinarji najprej osvinjajo motor potem ga pa slikajo??? Če pa golf komu ni všeč, naj si kupi tak avto, ki mu odgovarja. Mislim, da je na svetu toliko znamk in modelov, da si vsak najde sebi najboljšega. Da pa ...prikaži več nekdo govori o nekem avtu slabo, ki ga mogoče še videl ni kaj šele vozil se mi pa zdi slaboumno. Za mene še največ povedo prodajne statistike, svetovne ali evropske, ne naše, da se razumemo.

  • fordA 19:29 05.marec 2013.

    Volksvagen Golf 1.9 TDI Comfortline je po desetih letih vreden še 5.800 evrov. Renault Senic 1.9 dci dynamigue pa je vreden po desetih letih samo še 1.900 evrov. Po evrotaksu seveda. Kdo je drag.?

  • fordA 15:51 03.marec 2013.

    Graff ti pa se očitno zelo slabo razumeš v avtomobile. Rad bi, da veš nekaj osnovnih stvari VW Golf je poleg Ford focus-a najboljši v svojem razredu to govorijo že same prodajne štvilke po celem svetu, kaj ti tukaj ni ...prikaži veči jasno. Golfov je bilo lani prodano 726.000 Renault meganov pa v vseh verzijah izvedbe samo vbogih 232.000. No kateri avto je predrag. Navedel ti bom par podatkov, da boš mogoče bolje razumel kateri avto je dražji oziroma predrag. Renault senic 1.9 dci daynamigue letnik 2003 ki je nov stal 21.000 evrov je danes po evrotaksu vreden samo še 1.900 evrov. VW Lupo je stal pred desetimi leti 8.400 evrov danes pa ta isti avto po evrotaksu vreden prav toliko, kot Renaultov deset let star senic 1.9 dci daynamigue 1.900 evrov. Upam, da sedaj razumeš da je žlahtnejši in boljši Volkswagen.