Avto
334 ogledov

Kdo bi si mislil, da je jazz lahko tako uporaben

Jazz
1/17
Anže Petkovšek
Honda jazz je sila praktičen avtomobil, ki pušča vnemar moderne suvovske zapovedi po izstopanju in raje temeljito opravi delo pri prevozu ljudi in prtljage.

Jazz vztraja pri brenkanju na note uporabnosti, čeprav večina drugih znamk v B segmentu vidi potencial le še v klasičnih kombilimuzinah in atraktivnih ter visoko nasajenih križancih. Ravno pomanjkanje konkurence pa je lahko priložnost za jazza, še posebej, če se v nakup podajo racionalisti, ki tečejo na dolge proge. Za one druge ima Honda še vedno v rokavu model H-RV.

Izkoriščen vsak dan

Marsikomu istoimenska glasbena zvrst ni všeč, in tudi jazz na zunaj deluje samosvoje. V sivi barvi testnega avta pravzaprav neizrazito. Gre za tiste vrste avto, čigar obliko je zvečer na kavču le stežka obnoviti v mislih, pa naj se še tako trudi z drobnimi detajli. Dokaj plastična armatura ni dovolj.

A jazz se dodobra vtisne v spomin po drugih vsakdanjih lastnostih, v prvi vrsti vsestranski prilagodljivosti.

V mestu je vedno gneča ... Ni problema, jazz je zelo okreten in kar dobro pregleden. Nimam velikega parkirišča .... Nič zato, jazz v dolžino ne doseže niti štirih metrov. Velikokrat vozim otroke in odrasle potnike ... Odlično, jazz je tudi na zadnji klopi povsem udoben avto za prevoz dolginov, za otroke še toliko bolj. Od prtljažnika pričakujem več kot le prostor za dve nakupovalni vrečki ... Vrhunska izbira - jazz ima že v osnovi 354 litrov prostora, kar je primerljivo za razred večjemu ford focusu, poleg tega pa ponuja še številne druge kombinacije razporeditve prostora …

Jazz | Avtor: Anže Petkovšek Anže Petkovšek
Prav prilagodljivost notranjega prostora je nekaj, kar je dandanes le stežka najti v avtu podobnih mer, pa niti kakšnem večjem ne. Zadnja dva “magic” sedeža lahko po vzoru gledaliških stolov dvigneta sedala, tako da je mogoče v avtu v pokončnem položaju prevažati celo kolo ali seliti fikus. Če se podre sopotnikov naslon, je moč z jazzom zapeljati v bližnji salon po razstavljeno omaro. Ko se zloži še voznikov, nastane iz jazza pravi mali bivalnik, primeren za minipočitnice v dvoje.

Maslen menjalnik, motor vzor varčnosti

Jazz torej prevozništvu daje nov pomen in postavlja pod velik vprašaj potrebo bo večjem avtu. Pri vožnji mala honda prav tako opravi delo brez resnejših pripomb. Ni nikakršen športnik, niti v ovinkih niti v pospeševanju. Z zelo natančnim in gladkim šeststopenjskim menjalnikom je med vožnjo kar nekaj dela zaradi kratkih prestav, a na koncu še vedno vsaj ena zmanjka, saj so vrtljaji pri avtocestnih hitrostih visoki.

Novi bencinski motor je dvoživka, saj pri manjših obremenitvah deluje po nekoliko zakasnjenem in zato varčnejšem Atkinsonovem ciklu, po potrebi pa po klasičnem Ottovem ciklu. Na videz zakomplicirano, a mehansko po Hondino zelo dovršeno, saj je honda jazz pod črto resnično varčen avto, ki se zadovolji že z okoli petimi litrov porabljenega bencina na 100 km. Odpovedati pa se je potrebno sunkom, ki so jih sposobni mali turbo motorji.

Cenovno jazza kljub enemu samemu motorju zaznamujejo visoki skoki v ceni v odvisnosti od opreme.

Honda jazz | Avtor: Honda Honda
Testni jazz s sredinsko stopnjo serijske opreme comfort je nudil že veliko pametnih in koristnih asistenčnih sistemov, ki pridejo zelo prav pri vožnji v mestni in primestni gneči, imel je tudi sedempalčni zaslon in uporaben infotainment sistem. Tako opremljen nosi uradno ceno 17.900 evrov, kar je več kot dva tisočaka nad vstopno in skoraj dva tisočaka pod vrednostjo najbogatejše izvedenke. Res je, za omenjeno ceno je mogoče dobiti že avto dolžine iz golfovega razreda, ki bo prav tako že konkretno opremljen. A tam nekje se vrti tudi cena B križancev, ki jim jazz zganja uporabnejšo alternativo.

Jazz je torej za tiste, ki so pripravljeni plačati več za ne preveliko, a zato vrhunsko izkoriščeno prevozno sredstvo. Z drugimi besedami - za takšno, ki ga še dolgo ne bodo zamenjali.

Podatki o vozilu (honda jazz, 1,3 i-VTEC comfort)

Motor: 1.318 ccm, 75 kW (102 KM) pri 6.000 vrt./min
Navor: 123 Nm pri 5.000 vrt./min
Zmogljivosti: 190 km/h, 11,3 sek od 0 do 100 km/h
Poraba na testu: 5,2 l/100 km
Prtljažnik: 354-884 litrov
Cena: 17.900 evrov 

PLUSI: veliko v majhnem, prilagodljivost, okretnost, poraba.

MINUSI: oblikovna zadržanost, cena.

Komentarjev 0
Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Če nimate uporabniškega računa, izberite enega od ponujenih načinov in se registrirajte v nekaj hitrih korakih.