Vinjete podpira tudi koalicijska partnerka stranka Most, zato je uvedba zelo verjetna.
Profesor na fakulteti za promet Ivan Dadić, ki se s cestninskim sistemom ukvarja že leta, je izračunal koliko naj bi stale.
Letna vinjete 150 evrov, tedenska cenejša od cestnine Zagreb - Split
Desetdnevna vinjeta za osebna vozila bi lahko stala le 15 evrov (112 kun), mesečna okrog 50 evrov (375 kun), letna pa 150 evrov. Za osebno vozilo zdaj cestnina od Zagreba do Splita stane 174 kun, kar je 23 evrov. Kdor bi šel na morje v Dalmacijo, bi jo pri takih cenah torej bolje odnesel z vinjetami. Letna vinjeta bi stala toliko kot šest poti med Zagrebom in Splitom.
Dadić meni, da bi lahko vinjete uvedli že prihodnje leto, če bi seveda bilo dovolj politične volje.
Dodatna težava na Hrvaškem v primerjavi s Slovenijo je to, da nekatere odseke (Zagreb - Macelj in istrski ipsilon) upravljajo koncesionarji, zato bi vinjete na teh odsekih uvedli z zamikom.
Cene vinjet je Dadić določiil tako, da bi z vinjetami zbrali enako denarja kot zdaj, seveda pa bi imeli bi pa imeli bistveno manj stroškov s pobiranjem. Zdaj tretjino denarja porabijo za plače, na cestninskih postajah pa dela okrog 900 ljudi.
dezurni@zurnal24.si
zgleda da je premosorazmerno; bolj ko je drzava v lurcu, drazje so vinjete.
pa kaj je tebi? Ima tudi vec uporabnikov, saj je Hrvatov 4x toliko kot Slovencev. Avstrija ima tudi ogromno kilometrov cest, pa je vinjeta 30% cenejsa od nase. Kaj bos zdaj rekel, ne vem. Da o Švici ne govorimo (40 frankov letna)
Pa tolk so srali po nas.