Avto > Testi
302 ogledov

Hyundai santa fe je vsestranski velikan, ki mu manjka le še imidž

Hyundai santa fe
1/27
Gregor Prebil
Hyundai santa fe je avto, ki je vizualno vpadljiv, z dobrimi voznimi karakteristikami in tudi ugodno ceno v primerjavi s prestižnejšimi konkurenti. Po prenovi je več poudarka na varnosti. Preizkusili smo "do zob oboroženega" petsedežnega srednje velikega športnega terenca v najzmogljivejši dizelski izvedbi s samodejnim menjalnikom in štirikolesnim pogonom.

Santa fe je bil eden prvih srednje velikih športnih terencev. Ob prihodu na trg leta 2000 je vzbujal "radovedne" poglede. A vendarle je bil dosegljiv precej širokemu krogu kupcev, na cestah je bil opazen tudi v Sloveniji.

Tudi danes se cene osnovne izvedenke z dvokolesnim pogonom začnejo pod 30 tisočaki, štirikolesno gnani dizelski model, ki je postal kar nekako standard v tem razredu vozil, stane skoraj 38 tisoč evrov, tak z vso možno opremo seže do 50 tisočakov in čez. To je že psihološka meja, kjer se kupci ozirajo proti modelom kot je na primer BMW X5. Santa fe je velikostno nekje vmes. Večji Bavarec s štirikolesnim pogonom in prostornejšim ter zmogljivejšim štirivaljnim turbodizlom je sicer 15 tisočakov dražji, a se z velikanskimi popusti nekoliko približa ceni polno opremljenega santa feja. X3 z dvolitrskim motorjem s 190 KM (140 kW) stane 46 tisočakov.

Zaslon na dotik velik, odziven in pregleden

Pri Hyundaiu ne skrivajo ambicij, da bi radi speljali kupce tudi znamkam, kot je BMW, zato je po prenovi aktualne generacije santa feja, pa čeprav je ta na pogled neopazna, to veliko boljši avto. Bolj tehnični in bolj pameten. Vpadljivost in ceno testnega primerka so dvignile tudi nove 19-palčne pnevmatike (550 evrov doplačila), ki od novosti najbolj izstopajo.

Zato pa na primer še vedno nima na voljo polnih led žarometov. Čeprav sta ksenonska ponoči svetila odlično in tudi sama prilagajata svetilnost glede na vozila, pa je bela svetloba, ki jo ustvari polni led žaromet, postala skoraj standard v tem razredu vozil, kjer se najnovejše tehnologije pojavijo najprej. 

Hyundai santa fe | Avtor: Gregor Prebil Gregor Prebil

Ob prenovi so posodobili instrumentalno ploščo in navigacijski sistem. Testni avtomobil je imel kakovostni audio sistem Infinity, večopravilni sistem pa podpira tudi digitalni DAB radio in satelitsko navigacijo. Deluje odlično. Prav tako zaslon na dotik, ki se hitro odziva na dotikanje s prsti, predvsem pa je pregleden in enostaven za uporabo. Grafika še ni na ravni prestižnih vozil, TFT digitalni zaslon med merilniki je sicer dober pripomoček, a premium proizvajalci že ponujajo povsem digitalizirano armaturno ploščo. Seveda kot drago doplačilo.  

Bolj pameten, a za doplačilo

Dodaten poudarek so Korejci dali kakovosti materialov, s katerimi želijo športnega terenca približati prav zahtevam iz premium segmenta. Materiali so zgoraj dovolj mehki, med sedežema in pod zaslonom pa še vedno pretrdi. Veliko je usnjenega oblazinjenja, na armaturni plošči najdemo srebrne vstavke ... Vse bolj tudi Korejci mislijo na detajle, s katerimi vplivajo na čustva, ki so odločilna za nakup vozil.

A santa fe vseeno ne pusti tako premium vtisa, kot nemški suvi. Je pa njegova prednost v prostornosti. Udobno je spredaj in zadaj, za ta razred vozil pa je za električno pomičnimi zadnjimi vrati tudi ogromna in dobro obdelana "votlina". V konfiguraciji s petimi sedeži ponuja družinsko velikih 585 litrov prostora, s podrtimi sedeži je tega za 1680 litrov. Na voljo je tudi tretja vrsta sedežev, vendar je treba izbrati dražji grand santa fe.

Hyundai santa fe | Avtor: Saša Despot Saša Despot

Največja novost je nabor asistenčnih sistemov. Slabost je, da v standardni opremi, razen samodejnega parkiranja in pomoči pri speljevanju na klancu, ni tistih najbolj pomembnih sistemov za pomoč vozniku, ki vplivajo na varno vožnjo, ko voznik ni zbran. Pohvaliti ne morem niti tega, da bi jih lahko dokupili pri osnovnem paketu opreme. Tako je paket varnost z vsemi možnimi sistemi (safety) na voljo za modele s samodejnim menjalnikom in najvišji dve stopnji opreme.

Za 2450 evrov dodatka je del opreme tudi sistem za preprečevanje naleta (AEB), ki postaja standarden del opreme pri nekaterih (VW tiguan) iz nižjega srednjega razreda suvov. V paketu je tudi radarski tempomat, ki aktivno uravnava razdaljo. In ta deluje vzorno. Ko nastavimo želeno hitrost, na primer na avtocesti, radar meri oddaljenost do vozila spredaj in prilagajo hitrost ter varnostno razdaljo. Vse to voznik aktivira in prilagaja s tipkami na večfunkcijskem volanu. Hvalim tudi 360-stopinjsko sliko na osrednjem zaslonu, ki se prikaže s pomočjo štirih kamer na vozilu. Grafika je odlična, preglednost okoli velikega vozila pa boljša kot v kompaktnem vozilu brez parkirnih pripomočkov.

Motor za udobna križarjenja

Dizelski 2,2-litrski motor s 147 kilovatov moči (200 KM) je na izbiro zgolj s štirikolesnim pogonom. Ta deluje po principu dvokolesnega pogona, saj večino časa vozilo poganja sprednji par koles, navor pa se na zadnji kolesni par prenaša po potrebi. Večino časa tako pogon deluje na prednji kolesi, v času sneženja in poledice, pa se je 4WD izkazal za odličnega, saj oprijema nikoli ne zmanjka. Štirikolesni pogon pomeni prispevek k varnosti in voznim zmogljivostim, predvsem ko je treba pospeši v klanec. Kljub temu, da se zadnja kolesa niso prav pogosto priključila prednjim, poraba ni bila najnižja, V povprečju dobrih osem litrov, s "težko nogo" naraste nad deset litrov.

Hyundai santa fe | Avtor: Gregor Prebil Gregor Prebil

Hyundai santa fe | Avtor: Gregor Prebil Gregor Prebil

 

 

 

 

 

Šeststopenjski samodejni menjalnik ni na nivoju osemstopenjskih in devetstopenjskim menjalnikov, kot jih poznamo v BMW in Mercedesih, a še zdaleč od tega, da je slab. Bolj kot za odločno pospeševanje, kjer avto postane glasen, je primeren za udobno križarjenje. A zna biti santa fe kljub vsemu živahen avto.

Sanfa fe je nadpovprečno udoben avto. Najbolj zmoti glasnost med odločnim pospeševanjem, po drugi strani pa se na valovitih cestah potniki počutijo kot na veliki jahti, ki mehko in nežno premaguje valove. Tudi na slabših, luknjastih cestah udobju ne moremo oporekati. Nekaj več smernega nagibanja zaradi mehkega vzmetenja je le pri premagovanju ostrih ovinkov.

Pod črto gre za odličen avto, katerega največja šibkost je, da so kupci v tem razredu vozil premožnejši in so pripravljeni za prestižno značko v podobno zmogljivemu in opremljenemu suvu odšteti tudi za tretjino več denarja. 

Podatki o vozilu: Hyundai santa fe 2.2 CRDi 4WD avt. (Impression)
Motor: 2.199 cm3, dizelski, 147 kW (200 KM) pri 3.800 vrt.
Navor: 440 Nm med 1.750 in 2.750 vrt./min.
Poraba na testu: 8,7 litra/100 km (mešani cikel), izpust 174 g CO2/km
Zmogljivosti: 203 km/h, 10,6 sekunde od 0 do 100 km/h
Cena: 28.900/46.680/50.340 evrov (osnovni/osnovni testni/testni z dodatki)

Plusi: Zunanji videz, prostornost, prilagodljivost, udobni in veliki sedeži, večopravilni sistem z zaslonom na dotik;

Minusi: Najnaprednejši sistemi na seznamu doplačil, udobje pred dinamiko, brez glavnih žarometov led;

 

Komentarjev 1
  • Harrison 07:39 07.april 2017.

    Za ta denar pa res lahko dobim kaj boljšega, kot ta rižev narastek !