Slovenija
80 ogledov

Informacija ni motivacija

ljubljana08.03.08, poskusna matura, pisanje, oblikovna sola, gosposka 18, ljublj IFP
NPZ. Preverjanje iz matematike že za učenci, jutri na vrsti slovenščina. Primerjava. Testi brez številčne ocene učiteljem v breme, učenci jih jemljejo z levo roko, starši nezainteresirani.

"Nacionalno preverjanje znanja (NPZ) je povratna informacijo o znanju tako za učitelje kot za učence. Vendar bi šole zelo kakovostno delovale tudi brez NPZ," meni ravnatelj Osnovne šole (OŠ) Mengeš Milan Burkeljca. Učenci šestih in devetih razredov osnovnih šol so včeraj pisali NPZ iz matematike, jutri bo na vrsti slovenščina oziroma italijanščina ali madžarščina, v ponedeljek pa preizkus iz tretjega predmeta. Letos prvič so NPZ obvezni tako za devetošolce kot šestošolce.

Brez številk, brez pomena?

Učenci za znanje, ki ga pokažejo na NPZ, niso številčno ocenjeni. "Dosežek učenca ni ocena njegovega znanja, ampak podatek o tem, kaj obvlada dobro, kaj slabše in kje ima težave," pravijo na ministrstvu za šolstvo.

Ravnatelji medtem opažajo, da se učenci – ker na preizkusu ni številčnih ocen in ker se dosežek le izjemoma upošteva pri vpisu na srednjo šolo – za NPZ ne potrudijo. "NPZ jemljejo z levo roko. Podobno razmišljajo tudi starši. Vsekakor pa je vsaka povratna informacija dobrodošla," ugotavlja Marjan Potokar, ravnatelj OŠ Stična. "Učenci sicer vsakodnevno dobivajo povratne informacije o svojem znanju od učiteljev, NPZ pa jim omogočajo še več – da primerjajo svoje znanje z znanjem sovrstnikov," razlaga Janez Vogrinc, predsednik Državne komisije za vodenje NPZ.

Vse šole morajo vsako leto dosežke učencev na NPZ analizirati. Tako ugotovijo, na katerih področjih je znanje njihovih učencev v primerjavi z drugimi slabše in na katerih boljše. "Na osnovi dosežkov učencev pri NPZ lahko učitelji načrtujejo svoje nadaljnje delo," pravi Vogrinc.

Nihče ga ne jemlje zares

Starše o dosežkih učenca pri NPZ šola obvesti pisno, omogoči pa jim tudi vpogled v test. "Odziv staršev je zelo slab. Preverjanja pridejo pogledat redki posamezniki," ob tem pravi Potokar. "Moti me, ker se šole na preverjanja ne pripravljajo enotno," pa se pritožuje mama sedmošolca iz ene od dolenjskih šol in dodaja: "Dosežki na naši šoli so bili pod državnim povprečjem, na šoli v sosednjem okolišu, kjer so se na NPZ pripravljali, pa bistveno boljši. Starši, ki smo se odzvali na slab rezultat šole in vprašali, zakaj priprave niso bile boljše, smo dobili odgovor, da to ni v učnem načrtu."

"Pristop, ki ga šola izkazuje do NPZ, lahko zelo vpliva na to, kako se bodo otroci potrudili. Na naši šoli učenci NPZ ne bojkotirajo in se iz preizkusov ne norčujejo," pojasnjuje ravnatelj šole v Mengšu.

A izkušnje nekaterih drugih šol so drugačne; dogaja se, da učenci na NPZ oddajajo prazne pole. "Problematike, na katero opozarjate, se zavedamo, vendar na to ministrstvo nima vpliva. Prepričani pa smo, da so učiteljice in učitelji tisti, ki znajo mlade spodbuditi in jih motivirati, da se reševanja nalog lotijo odgovorno," pa na očitke odgovarjajo na ministrstvu za šolstvo.

Preberite tudi komentar: Smisel učenja ni vedno le v ocenah

Komentarjev 3
  • Pepe007 09:54 07.maj 2014.

    NPZ za vsak letnik zadnje triade in naj bo ključno merilo za vpis v srednjo šolo. Neka lažna permisivna osnovna šola nima nobenega smisla. Otroke je potrebno pripraviti na realni globalni svet in jih obremeniti podobno kot so obremenjeni vrstniki ...prikaži več drugje po svetu. Sedaj je slovenska OŠ pič.kin dim in starši iščejo različne plačljive možnosti, da se otroci nekaj še dodatno učijo in da jim zapolnijo presežek prostega časa. Njihov japonski vrstnik pusti glasbeno šolo v zadnjih letih OŠ zato, da sploh ima dovolj časa za uspešno končati šolo.

  • Marko Rossi 07:10 07.maj 2014.

    še nekje kjer denar odteka po nepotrebnem, naj jih ukinejo sploh za 6 razrede, za 9 razrede naj ostane če se bodo upoštevali pri vpisu v srednje šole, drugače nima smisla vse skupaj. Tukaj služijo samo še popravljalci nalog ki so mastno plačani

  • renemario 06:19 07.maj 2014.

    NPZ so plod bujne domišljije nesposobnega šolstva in tistih, ki ga vodijo. Želja po eksperimentiranju je neverjetna. Sistem ne more delovati nekaj let, če ga ne spreminjajo. Nezainteresiranost pa je potem povsem normalna. Koga na srednji šočli in predvsem zakaj ...prikaži več bi ga zanimalo kako je posameznik bil uspešen na NPZ. To ni merilo njegovega dela čez vso 9-letko.