Avto
3166 ogledov

13 najbolj popularnih avtomobilov v nekdanji Jugoslaviji

Renault 4 katrca
1/13
Anže Petkovšek
Še v časih skupne države je bil Kragujevac v Srbiji središče avtomobilske industrije. Simbol Jugoslavije je bil yugo 45, a to ni edini avtomobil, ki se ga spominjajo starejše generacije. Preverite, kateri so bili najbolj popularni avtomobili pri nas.

Yugo 45 je avtomobil, ki se ga še danes spominjamo kot simbol skupne države. Sredi osemdesetih let so ga izvažali v ZDA. Tam je doživel neuspeh, vedno in še naj gledajo s posmehom. Med avtomobili, ki so jih vozili naši očetje in dedje, so bili še trabant, wartburg, zastava 750, zastava 101. Kragujevac je bil središče avtomobilske industrije v Jugoslaviji, a tudi drugod po državi so proizvajali avtomobile, slovenski IMV v Novem mestu, Tomos v Kopru, TAS v Sarajevu. Predstavljamo pregled najbolj popularnih avtomobilov, ki so se vozili po cestah v nekdanji Jugoslaviji.

1. Yugo 45

Yugo 45 se je proizvajal od leta 1981 naprej v tovarni Zastava Auto v Kragujevcu. Italijansko podjetje Fiat je poskrbelo za obliko yuga za Zastavo, načrt pa so naredili po šasiji fiata 127. Na evropskih trgih je yugo 45 dobil ime yugo koral. Izvažali so ga v ZDA, kjer so ga poznali tudi kot ekonomično vozilo. Bil je poceni. Proizvodnjo so zaustavili leta 2008.

2. Zastava 750

Zastava 750 je bil bolj znan pod imenom fičo. Gre za legendarni simbol Jugoslavije, ki so ga v pogonih Crvene Zastave po licenci fiata 600 začeli izdelovati leta 1962. Proizvajali so ga do leta 1985. Zastavo 750 so v Jugoslaviji uporabljale številne službe, od policije, do avtošol in avtoklubov.

3. Citroen 2CV

Citroen 2CV ali “spaček” si je zamislil Francoz Pierre-Jules Boulanger. V Jugoslaviji so spačka proizvajali v slovenski tovarni Tomos v Kopru. Leta 1964 sta se Citroën in Tomos združila v podjetje Cimos, ki je proizvajal citroëna ami, DS, GS, AX, BW, CX, visa in dyana.

4. Lada 1300

Lada 1300 je nastala na osnovi Fiata 124. Proizvajali so jo v nekdanji Sovjetski Zvezi, model 1300 pa je bil eden najbolj znanih avtomobilov pri nas. Slovel je kot nepokvarljiv, kot vsak model znamke Lada. Bolj je šlo za propagando, saj je bila kakovost Lade vprašljiva.

5. Wartburg

Wartburg je ime dobil po dvorcu Wartburg v Eisenachu. Avtomobil so proizvajali v tovarni Fahrzeugfabrik Eisenach v Vzhodni Nemčiji od leta 1966 do leta 1988. To je bil za tiste čase prostoren avtomobil, njegova največja slabost pa je bila, da se je veliko kvaril.

6. Trabant

Trabanta so proizvajali v tovarni VEB Sachsenring v vzhodnonemškem mestu Zwickau od leta 1958. Enako kot wartburga, so ga v Jugoslaviji začeli prodajati v začetku šestdesetih let. Posebnost vozila je bila ta, da je bil izdelan iz plastificiranega odpadnega materiala, zato je bil lahek in poceni.

7. Renault 4

Renault 4 (katrca) so od leta 1973 do leta 1992 proizvajali sprva v Litostroju, nato v tovarni IMV v Novem mestu, ki je danes v lastništvu Renaulta, v njej pa proizvajajo Renaultovega twinga in smarta forfour. Renault 4 je bil pogosto vozilo na naših cestah.

8. NSU Prinz

NSU Prinz se je od leta 1965 proizvajal v sarajevski tovarni Pretis (Preduzeće tito Sarajevo), ki je bila ena največjih tovaren namenske industrije, bolj znana po loncih za hitro kuhanje. V njej so sestavili okoli 15 tisoč avtomobilov.

9. Zastava 101

Zastava 101, popularno ime stoenka, so proizvajali od leta 1971 naprej v tovarni Zastava v Kragujevcu. Stoenka je bila narejena po vzoru na model fiata 128, proizvajali pa so jo vse do leta 2008. Sestavljali so jo tudi v Egiptu, kamor so sestavne dele pripeljali iz Jugoslavije.

10. Mercedes W123

Mercedes W123 so imeli radi taksisti in "gasterbajterji", ki so svoj poslovni uspeh v tujini izkazovali z vozilom z zvezdo v nosu.

11. Austin

Slovenski IMV je leta 1967 začel sestavljati Austinove model kot so I300, austin maxi 1500 in maxi 1750, kot tudi legendarni mini 1000.

12. VW golf

Volkswagnovega golfa so proizvajal iv tovarni TAS (Tvornica automobila Sarajevo) od leta 1976 naprej v Sarajevu. Proizvedli so 150.000 avtomobilov. Golf je bi leden najbolj popularnih avtomobilov v Jugoslaviji, še posebej druga generacija, imenovana "dvojka", ki so jo začeli izdelovati leta 1985.

13. Opel kadett

Ople so v Kikindi v podjetju IDA (Industrija delova automobila) začeli sestavljati leta 1977. Med njimi je bil tudi model kadett, ki je bil zaradi svoje zanesljivosti in dostopnosti zelo popularen tudi pri nas.

Komentarjev 1
  • ghost1 21:54 30.januar 2016.

    Pozabili ste na VW Hrošča, pri nas sestavljenega v TAS-u. Najbolj prodajan avtomobil na svetu.