Avto > Mehanik leta
350 ogledov

Kaj se da popraviti in kaj ne?

Popravilo avto stekla Gregor Prebil
V zadnjih desetih letih je napredovala tehnika za popravljanje avtomobilskih stekel, boljši so tudi materiali, ki jih uporabljajo za popravila.

Popravila avtomobilskih stekel so v Sloveniji že več let precej razširjena, veliko pa je tudi podjetij, ki se ukvarjajo z menjavo in popravilom stekel.

Popravljeno steklo ostane prozorno

Pavel Petrovič, glavni serviser v poslovni enoti Ljubljana iz podjetja Carglass® - to podjetje je podružnica svetovnega specialista za menjavo in popravilo vseh vrst stekel na vozilih za osebna vozila, lahka dostavna vozila, tovornjake, avtobuse in traktorje - pojasnjuje, kako je v zadnjem desetletju napredovalo popravilo avtomobilskih s tekel. "Velik napredek je bil narejen pri razvoju naše patentirane smole HPX3®, ki se jo vbrizga v razpoko poškodbe. Sam postopek popravila vsa zadnja leta izboljšujejo v našem laboratoriju v matičnem podjetju Belronu® v Belgiji, kjer teče razvoj še naprej."

Poškodba se ne obarva v rumeno

Smola zdaj ne spreminja barve in ostaja prozorna, če je popravilo izvedeno pravilno. "Nekatere vrste smol se čez čas obarvajo rumeno, oksidirajo. K prozornosti bistveno vpliva tudi nov aceton. Sestavljen je iz 98-odstotnega acetona in dveh odstotkov drugih snovi in bolje povezuje steklo in smolo ter bolje prodre v mikro razpoke," pojasnjuje Petrovič.

Popravilo avto stekla | Avtor: Gregor Prebil Gregor Prebil
Iz razvojnega belgijskega laboratorija prihajajo v zadnjih letih tudi druge pomembne novosti, med njimi nova glava za popravilo določ ene vrste poškodb, ki deluje popolnoma avtomatsko, in žica za rezanje stekla med postopkom odstranjevanja s tekla, ki ni več kovinska, ampak iz vlaken, da je rez bolj natančen, na vozilu pa ne pušča vidnih posledic. Nova je tudi posebna roka, ki so jo razvili v podjetju Carglass®. Z njo lahko vetrobransko steklo zamenja en serviser in ne več dva.

Baza podatkov za ves svet

V zadnjih letih so se zelo spremenila tudi sama vetrobranska stekla, ki so vedno večja, tanjša, lažja in imajo več dodatkov. Včasih je bilo na vetrobransko steklo pritrjeno le vzvratno ogledalo, zdaj pa proizvajalci vozil nanj dodajo senzorje za dež, vlago in svetlobo, različne kamere … Carglass® je zato vzpostavil svetovno mrežo informacij in nasvetov za vsak tip vozila, ne glede na znamko in starost vozila. V mreži je na tisoče različnih modelov vozil. Serviserji redno dopolnjujejo to bazo podatkov, ki je dostopna serviserjem podjetja po vsem svetu, da lažje in hitreje ugotavljajo in odpravljajo težave, ki lahko nastanejo pri popravilu.

Komentarjev 0
Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Če nimate uporabniškega računa, izberite enega od ponujenih načinov in se registrirajte v nekaj hitrih korakih.