Avto > Testi
151 ogledov

Lodgy stepway ne vozi dlje, vozi pa z več stila

Dacia lodgy stepway
1/17
Saša Despot
Dacia lodgy stepway prepričuje, da je logična izbira za velike družine, ki denar raje kot v ni-da-ni avto vložijo v kakšno dobro avanturo.

Romunski robustni enoprostorec je odkrit z voznikom in potniki - nudi tisto, kar pride danes najbolj prav in to nudi v neposredni obliki. Zato tudi ima po želji prav spodoben infotainment sistem, pa tudi tempomat. Ob predstavitvi lodgyja pred dvema letoma, ko slednjega še ni bilo na spisku, so denimo pri Dacii sveto zatrjevali, da ga njihove stranke ne potrebujejo. No, vmes so si vozniki očitno premislili, in Romuni so pohiteli ustreči. Napaka ali ne, Dacia jo je hitro popravila.

Dacia lodgy stepway | Avtor: Saša Despot Saša Despot
Na zunaj stepway različica odgovarja na zahteve kupcev, ki želijo vsem sporočati, da so “robustni”, aktivni in kar je še takšnih idej iz sveta križancev ter suvov. Lodgy stepway je tako obrobljen z dodatno količino večbarvne plastike, zaradi česar je v prometu precej bolj opazen od običajnega lodgyja in je nekoliko bolj zavarovan pred praskami. A to je tudi edina konkretna sprememba, zaradi tega ne bo prilezal nič dlje. Višji odmik od tal kot v primeru logana stepway? Nak.

V tretji vrsti boljši od marsikaterega

Bolj kot zunanjščina je pri lodgyju logična notranjost, ki veliki družini omogoča prevažanje med točkami. V drugo klop gredo tudi trije otroški sedeži. V prtljažniku sta še dva sedeža, katerih mehanizem spravljanja in razpiranja pa po uglajenosti spominja bolj na rešitev iz kakšnega kombija. Veliko železja, ki kliče tudi po kakšnem bolečem nohtu. Ampak hej, lodgy ni avto podrobnosti. Dostop prek druge klopi je primerno udoben.

Če je sedemsedežnik, potem v preostanek prtljažnika ne bosta šla več kot dva nahrbtnika, medtem ko v petsedežni postavitvi kompromisov ni potrebno sklepati. Kar pri drugih sedemsedežnikih ni ravno običaj, je pri stepwayju prostor v tretji vrsti, ki ga je za silo dovolj tudi za odrasle.

Vsi sedeži pa so zgolj povprečne narave, kakšnega posebnega udobja ne ponujajo. Če se tiste zadaj odstrani, postane lodgy zelo uporaben za prevoz večjih kosov, denimo koles. Ali za zasilni nočni bivak.

Na cesti ne blesti

Vožnja največjega Daciinega modela vrača spomine na preteklost, ko se je bilo potrebno ovinkov v takratnih avtih lotevati z večjo mero preudarnosti, ko položaj za volanom oblikovalcem še ni bil med prioritetami in ko je vladala trda plastika. V redu, stvar pač funkcionira, smo le ljudje tisti, ki smo se razvadili, bi lahko dejali v za leto 2015 ne preveč prepričljiv zagovor.

1,5-litrski dizel v testnem avtu je boljša izbira od turbobencinarja zaradi dobrega navora in dovoljšne zaloge moči tudi ob polni zasedenosti. Tudi po porabi je bistveno boljši, čeprav sem jo pričakoval še malce nižje.

Zakaj torej sploh lodgy stepway?

Njegove prednosti so poleg raznovrstno koristne prostornosti, ki jo ima sicer tudi običajni lodgy, v razmeroma bogati serijski opremi (klima, bluetooth, ...) in specifični zunanjosti, zaradi katere je avto še posebej v nebeško modri barvi testnika prav vpadljiv.

Dacia lodgy stepway | Avtor: Saša Despot Saša Despot
Hkrati daje stepway vedeti, da se v njem prevaža kup ljudi, ki potrošništvu vendarle ne dajejo pretirane pozornosti in denar morda raje trošijo za doživetja. Njegova osnovna cena 14.500 evrov to potrjuje. To pač ni tipičen avtomobil kakšnega slovenskega vikendaškega naselja v Istri.

Vseeno pa me še kar vrta črv dvoma, ali je novi lodgy res boljša izbira kot enako vreden rabljen enoprostorec. Slednji so lahko tudi precej varnejši glede na teste Euro NCAP, kjer je še po starih kriterijih lodgy prejel podpovprečne tri zvezdice.

andrej.leban@zurnal24.si

Komentarjev 0
Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Če nimate uporabniškega računa, izberite enega od ponujenih načinov in se registrirajte v nekaj hitrih korakih.