V Sloveniji je ustvarjanje oglasov za otroke zakonsko urejeno, težava pa je pri nadzoru, so
povedali na inštitutu za varovanje zdravja (IVZ), kjer ravno zato pripravljajo priporočila, ki jih
bodo do konca marca posredovali ministrstvu za zdravje.
Oglasi za nezdrava živila
V oglasih za hrano se pojavljajo predvsem sladkane pijače, žitarice za zajtrk, slaščice,
prigrizki in restavracije s hitro hrano. Oglaševana živila se torej bistveno razlikujejo od
priporočene prehrane za otroke in mlade, opozarjajo na IVZ.
Vpliv na težo
Trženje hrane vpliva na znanje o prehrani otrok, na njihovo izbiro živil in težo, navajajo
rezultate raziskav na IVZ. To je zaskrbljujoče glede na to, da je v Evropi predebelih že več kot
pet milijonov šolajočih se otrok. Podatki fakultete za šport kažejo, da je delež predebelih otrok
in mladih vse večji tudi v Sloveniji.
Še zanimivost
Kar petina petnajstletnih deklet v Sloveniji je na dieti, saj se imajo za debele, so pokazale
raziskave IVZ. Slovenski otroci ne zaužijejo dovolj sadja in zelenjave, pogosto jedo sladkarije in
pijejo sladkane pijače. Telesne teže ne uravnavajo s primerno telesno dejavnostjo ter pogosteje kot
pred štirimi leti gledajo televizijo in brskajo po spletu. Morda je to vzrok, da je že 29 odstotkov
fantov in 24 odstotkov deklet predebelih.
21
ogledov
Debeli so zaradi reklam
Otroci so pri nas izpostavljeni v povprečju desetim televizijskim oglasom na uro. Da jih je od tega 70 odstotkov namenjenih hrani, je že pred desetimi leti pokazala raziskava Zveze potrošnikov Slovenije.