Magazin
21 ogledov

Debeli so zaradi reklam

Oglasi za prehrambene izdelke vplivajo na prehranjevalne navade in težo otrok. Žurnal24 main
Otroci so pri nas izpostavljeni v povprečju desetim televizijskim oglasom na uro. Da jih je od tega 70 odstotkov namenjenih hrani, je že pred desetimi leti pokazala raziskava Zveze potrošnikov Slovenije.

V Sloveniji je ustvarjanje oglasov za otroke zakonsko urejeno, težava pa je pri nadzoru, so povedali na inštitutu za varovanje zdravja (IVZ), kjer ravno zato pripravljajo priporočila, ki jih bodo do konca marca posredovali ministrstvu za zdravje.

Oglasi za nezdrava živila

V oglasih za hrano se pojavljajo predvsem sladkane pijače, žitarice za zajtrk, slaščice, prigrizki in restavracije s hitro hrano. Oglaševana živila se torej bistveno razlikujejo od priporočene prehrane za otroke in mlade, opozarjajo na IVZ.

Vpliv na težo
Trženje hrane vpliva na znanje o prehrani otrok, na njihovo izbiro živil in težo, navajajo rezultate raziskav na IVZ. To je zaskrbljujoče glede na to, da je v Evropi predebelih že več kot pet milijonov šolajočih se otrok. Podatki fakultete za šport kažejo, da je delež predebelih otrok in mladih vse večji tudi v Sloveniji.

Še zanimivost
Kar petina petnajstletnih deklet v Sloveniji je na dieti, saj se imajo za debele, so pokazale raziskave IVZ. Slovenski otroci ne zaužijejo dovolj sadja in zelenjave, pogosto jedo sladkarije in pijejo sladkane pijače. Telesne teže ne uravnavajo s primerno telesno dejavnostjo ter pogosteje kot pred štirimi leti gledajo televizijo in brskajo po spletu. Morda je to vzrok, da je že 29 odstotkov fantov in 24 odstotkov deklet predebelih.

Komentarjev 0
Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Če nimate uporabniškega računa, izberite enega od ponujenih načinov in se registrirajte v nekaj hitrih korakih.