Magazin > Lepota & telo
0 ogledov

Jejte za energijo, zdravje in dobro počutje

limona Žurnal24 main
Predstavljamo vam živila, ki dokazano pripomorejo k boljšemu počutju, preprečujejo nastanek bolezni in nas napolnijo z energijo. Vas zanima, zakaj se je mednje uvrstila čokolada?
Limone
Že z eno limono lahko zadovoljimo vse dnevne potrebe po vitaminu C. Ta pa ni dober le pri boju proti infekcijam, ampak pripomore tudi k povečanju koristnega holesterola HDL, ohranja pa tudi čvrstost kosti. Strokovnjaki trdijo, da citrusi delujejo protivnetno, odlični pa naj bi bili tudi v boju proti rakavim boleznim – preprečujejo namreč razvoj in rast rakavih celic.
Nasvet
Rezino limone dodajte zelenemu čaju, saj so raziskave pokazale, da limona pripomore k boljšemu vsrkavaju antioksidantov iz čaja za kar 80 odstotkov.

Brokoli
Brokoli je prava vitaminska bomba – že z enim srednje velikim steblom brokolija lahko zadovoljite vse potrebe po vitaminu K in kar 200 odstotkov priporočljive dnevne vrednosti po vitaminu C. Tako kot limona, je tudi brokoli odlično živilo za boj proti raku, skrbi pa tudi za zdravje in čvrstost kosti.
Nasvet
Če želite ohraniti okoli 90 odstotkov vseh vitaminov in hranilnih snovi, ki se skrivajo v njem, ga pripravite v mikrovalovni pečici, saj jih s kuhanjem v vodi ali na pari izgubi kar 40 odstotkov.

temna čokolada

Privoščite si tablico na dan. © istockphoto

 
Temna čokolada
Kako pogosto jeste čokolado? Ena vrstica temne pregrehe na dan pomaga uravnavati krvni pritisk, antioksidanti, ki se nahajajo v kakavu pa pripomorejo k zniževanju slabega LDL holesterola in k zvišanju koristnega holesterola TDL.
Nasvet
Priporočljivo je uživanje temne čokolade s čim večjim deležem kakava. Temna čokolada vsebuje približno 53,5 miligramov flavonoidov, medtem ko jih mlečna čokolada vsebuje le okoli 14 miligramov.

Krompir
Ne, krompirja nikar popolnoma ne črtajte z jedilnika, četudi skrbno pazite na kilograme. En gomolj rdečega krompirja vsebuje 66 mikrogramov folatov, zadolženih za gradnjo celic. Ste vedeli, da prav toliko folatov vsebuje skodelica špinače ali brokolija? Poleg tega je krompir bogat z vitaminom A, skrbi pa tudi za imunski sistem.
Nasvet
Jejte hladno krompirjevo solato. Raziskovalci so ugotovili, da s pomočjo mrzlega krompirja lahko "pokurite" okoli 25 odstotkov več maščobnih zalog.

  oreščki

Pest oreščkov pojejte za malico.  © istockphoto

 
Oreščki
Orehi in drugi oreščki vsebujejo omega 3 maščobne kisline, ki znižujejo nivo holesterola, izboljšujejo razpoloženje, zavirajo nastanek rakavih bolezni in varujejo pred sončnimi poškodbami (kar pa ne pomeni, da se vam pred sončnimi žarki ni potrebno dodatno zaščititi).
Nasvet
Pest oreščkov pojejte za malico ali namesto sladice, pest orehov pa pojejte zvečer, pred spanjem – zaradi antioksidanta melatonina boste spali bolje.

Česen
Z njim se lahko borite proti skoraj vsaki bolezni, preprečuje pa tudi nastanek bakterijskih obolenj. V njem najdemo tudi elicin, ki deluje protivnetno, zmanjšuje nivo slabega holesterola in uravnava krvi pritisk.
Nasvet
Da bi iz česnja dobili kar največ, ga pred uporabo zdrobite, nekoliko pazljivi pa bodite pri kuhanju – česen dodajte jedem na koncu in ga ne kuhajte ali pecite več kot 10 minut.

Stročnice
Stročnice v jedilnik vmestite vsaj štirikrat na teden. Raziskovalci so ugotovili, da tako lahko preprečite pojav srčnih bolezni za 22 odstotkov, stročnice pa zavirajo tudi nastanek raka na dojkah.
Nasvet
Temnejše kot so stročnice, več antioksidantov vsebujejo – raziskava je pokazala, da temen fižol vsebuje kar 40 odstotkov več antioksidantov kot beli fižol.
Komentarjev 0
Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Če nimate uporabniškega računa, izberite enega od ponujenih načinov in se registrirajte v nekaj hitrih korakih.