• Sre 17 do 28 °C
  • Čet 19 do 24 °C
  • Pet 18 do 24 °C
več na vreme.net

Test: MX-5 RF

0 komentarjev

Mazda MX-5 s trdo streho zabavo raztegne na vse leto

Mazda MX-5 je na cesti v marsičem fantastičen avto, različica s trdo streho RF pa mu je dodala še vse tisto glede izgleda in uporabnosti, kar so nekateri pri roadsterju doslej pogrešali.

Andrej Leban / Ljubljana

Redko katerega testa avtomobila sem se tako veselil in še redkeje mi je bilo ob slovesu kdaj tako hudo. Razlog? Avto z zgolj dvema sedežema, brez predala za rokavice, s prtljažnikom, v katerega ne gre niti zmerno velik letalski kovček, ter z motorjem, ki zmore na prvi pogled nič kaj pretresljivih 118 kilovatov.

A vsi ti na videz neprivlačni podatki dobijo v hipu drugo perspektivo, ko se omeni ime, ki jih združuje v eno celoto in obljublja doživetje vožnje kot v le malokaterem, a gotovo nujno veliko dražjemu avtomobilu - mazda MX-5 RF.

S targo med ovinke

Ne gre zgubljati besed, mazdo MX-5 zadnje, četrte generacije smo že dodobra spoznali v različici z mehko streho. Vredna je predvsem hvale, saj se ji je uspela otresti balasta in se znova posvetiti najbolj bistvenemu - vožnji. Lahka gradnja, kratko medosje, oster volan in zadnji pogon obljubljajo povsem drugačno doživetje vstopanja in izstopanja v ovinke, pospeševanja in zaviranja. In to znotraj omejitev hitrosti ter z zvočnim ozadjem tistega kovinskega žvenketanja diferenciala, ki je tako značilen pri dirkaških avtih za na pisto.

A sedaj sem imel v rokah brezstični ključ miate s pripono RF. Kaj ti dve črki prinašata tako novega? Obliko! RF je kratica za retractable fastback. Če bi to besedno zvezo skušal neposredno prevesti v slovenščino, bi si hitro nakopal srd lektorjev, v osnovi pa gre za to, da so pri Mazdi prvič doslej jasno ločili miato s trdo streho od tiste z mehko ter “ta trdi” vdihnili svojstven karakter. Ko je streha razpeta, daje avto videz kupeja s kratkim zadkom, tako imenovanega fastbacka. K temu pripomoreta tudi stranska loka iz lahkega materiala. Vožnja s streho je povsem na ravni kupeja, torej zvočno bistveno bolj zatesnjena kot pri mehki različici, vremenske neprilike avtu ne morejo priti do živega niti decembra ali januarja.

Spomladi in nato vse do pozne jeseni pa sledi pritisk na gumb, ki ga “ta mehka” nima (ročni postopek), in v 13 sekundah se zgodi električno gnani origami proces zlaganja strehe v prostor pod lokoma, ki zaradi svoje elegance kar kliče po pogostem ponavljanju. RF se prelevi v čistokrvni targa model, ki je markanten iz drugih razlogov. Z odprto streho sem se počutil kot v klasičnem roadsterju, a tudi občutno varnejšega. Visoka boka precej izboljšata občutek zasebnosti, ki jo pri različici s pospravljeno mehko streho ni veliko.

 

Čeprav se zadnje steklo pospravi skupaj s streho, pa ostane za zadnjima sedežema plastična prozorna stena, ki preprečuje vrtinčenje zraka. Vožnja v RF z odkrito streho je precej udobnejše početje kot pa pri mehki različici. MX-5 RF je zato tako s pokrito kot razkrito streho na dolge proge precej bolj udoben avto, medtem ko je skupno maso zaradi pametnega pristopa gradnje ohranila praktično nespremenjeno.

Pozitivna plat RF različice je, da kljub dodatnemu mehanizmu za zlaganje v ničemer ne poseže v prtljažni prostor in je ta isto odmerjen kot pri klasični MX-5. Še dobro, saj 130 litrov že tako ni obetajoča številka za pot na 14-dnevne počitnice. K sreči je luknja zadaj oblikovana tako, da lahko sprejme nekaj mehkih torb in tudi knjižico z navodili za uporabo avta. Resno, znotraj kabine namreč ni prostorčka, kamor bi lahko varno položil malce večji predmet z izjemo kozarca za kavo ali denarnice, pa še ta mora v predalček za obema sedežema.

Močnejši motor pomeni še več zabave

Testni avto je poganjal močnejši izmed obeh strojev. Če je šibkejši 1,5-litrski namenjen bolj križarjenju in vijuganju po ravninah, pa zmore dvolitrski štirivaljnik s 118 kilovati iz avta iztisniti še precej več, in to tudi v klance. Velika prostornina pomeni navor in razmeroma enostavno vožnjo pri nizkih vrtljajih, medtem ko se pri okoli 4.000 atmosferskih vrtljajih prične veselica, ki vključuje dirkaški zvok, rokohitrsko premikanje kratke prestavne ročice in spodnašanje zadka.

 

Če bi si drznil izklopiti vedno budni ESC sistem nadzora stabilnosti, ki hitro spodreže poskuse pobega zadnjih koles, potem bi me čakalo še noro vrtenje volana v eno in drugo smer. A za pritisk na tipko za izklop je res priporočljivo imeti potrebne veščine in varno okolje.

Ko adrenalin popusti, oziroma na običajnih prevozih med A in B, pride v ospredje negativna trdota vzmetenja, tudi zavoljo 17-palčnih platišč, pa čeprav ta na avtu nikakor niso videti predimenzionirana.

Poglavje zase je lezenje na in iz izredno nizkih športnih sedežev. Naj povem drugače - mazda MX-5 zahteva, da so potniki ne glede na svoja leta v formi. Če ste krizo srednjih let pričakali s prevelikim trebuhom, potem si jo gasite raje s kakšnim suvom.

Hm, poraba ni majhna, kaj pa cena?

Poraba je manj ugodna, kljub masi, ki skupaj z voznikom komajda preseže tono, avto zahteva zase vsaj 7,5 litra bencina za vsakih sto kilometrov.

Ta luknja mora zadostovati za vse - za navodila za uporabo, službeni nahrbtnih in vrečko iz trgovine.  

Različica s trdo streho RF je z vstopnimi 29.290 evri konkretno dražja od primerljivo opremljene mehke strehe, to je najmanj 2.500 evrov, kar je nekako desetino končne vrednosti, a v tej desetini se skriva veliko dodane vrednosti. Testnica z močnejšim motorjem in najbogatejšo opremo revolution top je tako dosegla 34.860 evrov. 

Neposredne konkurence je malo, še posebej, če iščete tolikšno dozo zabave. Še najbližje ji je mercedes SLC z vstopnim motorjem 180. A v njem bi ovinki imeli povsem drugačno dimenzijo.

Avtomatika? Ste resni?

RF je za razliko od običajne MX-5 na voljo tudi z avtomatskim menjalnikom, ki zahteva le 100 evrov doplačila. Ampak če bi pomislili na kaj takšnega, si prej pomerite vročino. Mazda MX-5 RF ni navaden avto. Od voznika veliko zahteva, ves čas si želi stika z njim, a zato mu toliko raje še več da.

Mazde MX-5 se ne kupi za prvi avto. Morda celo šele za tretjega pri hiši, saj ji gre posebno, posvečeno mesto v garaži. In tako je tudi prav.

Podatki o vozilu (mazda MX-5 RF revolution top)

Motor: 1.998 ccm, bencinski, štirivaljni, atmosfersko polnjenje
Moč in navor: 118 kW (160 KM), 200 Nm pri 4.600 vrt/min
Zmogljivosti: 214 km/h, 7,3 sek o 0 do 100 km/h
Poraba: 7,5 l/100 km (testna)
Cena: 29.290 € / 34.860 € (testna)

PLUSI: oblika, uporabnost, zabava, kakovost

MINUSI: kam z gajbico jabolk?

Vsebine, ki bi vas morda zanimale

Komentarjev (0)

Za oddajo komentarja morate biti prijavljeni!

Morda vas še zanima